Opening Knoopstalling zorgt voor 3000 extra fietsenrekken | De Utrechtse Internet Courant Opening Knoopstalling zorgt voor 3000 extra fietsenrekken | De Utrechtse Internet Courant

Opening Knoopstalling zorgt voor 3000 extra fietsenrekken

Opening Knoopstalling zorgt voor 3000 extra fietsenrekken
Beelden: CU2030
De Knoopstalling krijgt vorm, deze lange fietsenstalling is begin volgend jaar klaar voor gebruik. Met de opening van de stalling komen er nog eens 3000 plekken voor fietsen in het stationsgebied.

De Knoopstalling krijgt vorm, deze lange fietsenstalling is begin volgend jaar klaar voor gebruik. Met de opening van de stalling komen er nog eens 3000 plekken voor fietsen in het stationsgebied.

Net als in de Jaarbeurspleinstalling moeten fietsers in de Knoopstalling inchecken met een OV-chipkaart en is het parkeren van je fiets de eerste 24 uur gratis. Ook komt er een elektronisch systeem dat aangeeft hoeveel plekken nog beschikbaar zijn. De stalling van drie verdiepingen wordt ook aangesloten op het P-routesysteem.

Het dak van de stalling maakt onderdeel uit van het verhoogde plein Forum met een looproute naar de stationshal. Het Forum verbindt straks de hele Jaarbeurskant van het station, tussen de Van Sijpesteijnkade en de Moreelsebrug. Het is een langgerekt plein, op zo’n 7,5 meter boven de grond.

8 Reacties

Reageren
  1. Teun

    Meer mogelijkheden om je fiets te stallen, zorgt er voor dat mensen vaker de trein nemen. Omdat het makkelijker is om je fiets te stallen zullen mensen minder snel verhuizen en verder van hun werk blijven wonen.

    Met als gevolgd dat de nieuwe stallingen en treinen al heel snel weer propvol zitten.

    Nieuwe infrastructuur creëert zijn eigen vraag en congestie.

  2. Harm

    Dus we moeten minder fietsenstallingen hebben, want dan raken ze minder snel vol of zo? Lekker logisch, Teun…

  3. JdV

    @Teun: En omdat stallingen en treinen al snel weer propvol zitten stappen mensen over naar de auto. Waardoor er extra files ontstaan……. etc etc.
    Conclusie is simpel. Zolang het aantal inwoners blijft stijgen moet je je infrastructuur daar op uitbreiden. Dus meer spoor, meer wegen, meer scholen, meer elektriciteitscentrales, meer waterleidingen etc etc.

  4. R.de Leeuw

    Het is ook nooit goed .

  5. Willem

    Er is inderdaad een verkeerskundig principe dat beschrijft dat snellere verbindingen ervoor zorgen dat mensen verder van hun werk gaan wonen: behoud van reistijd/ Brever-wet. In hoeverre dit ook geldt voor een extra fietsenstalling bij het stationsgebied is de vraag. Heeft een extra fietsenstalling invloed op de keuze voor de woonplaats van een werknemer? Dan moet de reistijdwinst substantieel zijn. Dat lijkt rondom CS niet het geval. Je kunt er nu al redelijk gemakkelijk je fiets kwijt.

  6. Johan

    @ Teun

    ???

  7. BramD

    Zou met de komst van die reuze stallingen de fietsvervuiking ook afnemen?
    Zie als voorbeeld het Vredenburg: terwijl er volgens het bord volop plek is in de fietsenstalling staat het trottoir vol.

  8. berend

    Utrecht groeit naar 400.000 inwoners, dan groeit in absolute zin het aantal azijnzeikerds mee

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).