Opheffingsuitverkoop bij Hudson’s Bay in Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Opheffingsuitverkoop bij Hudson’s Bay in Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Opheffingsuitverkoop bij Hudson’s Bay in Utrecht

Opheffingsuitverkoop bij Hudson’s Bay in Utrecht
Het gebouw van Hudson's Bay en de Primark aan de Rijnkade. Foto: Robert Oosterbroek
Bij Hudson’s Bay in Utrecht is dit weekend de opheffingsuitverkoop gestart. Eerder werd bekend dat de Canadese warenhuisketen vertrekt uit Nederland.

Bij Hudson’s Bay in Utrecht is dit weekend de opheffingsuitverkoop gestart. Eerder werd bekend dat de Canadese warenhuisketen vertrekt uit Nederland.

De Utrechtse vestiging van Hudson’s Bay opende op 21 maart 2019 in het voormalige pand van V&D in winkelcentrum Hoog Catharijne. Eind augustus was in het Financieele Dagblad te lezen dat de keten vanwege tegenvallende financiële cijfers zou vertrekken uit Nederland.

In september bevestigde Hudson’s Bay dit nieuws. “Wij zullen onze deuren definitief sluiten op 31 december, maar niet zonder een spetterende uitverkoop. Dit weekend, vanaf 5 oktober, starten we met de uitverkoop in onze warenhuizen”, laat de keten weten in een reactie op Facebook.

Onduidelijk

Wat er met het gerenoveerde pand in Hoog Catharijne gaat gebeuren is nog niet bekend. V&D vertrok in februari 2016 uit het gebouw na een faillissement. In de tussen is het opgeknapt en heeft het leeggestaan.

Gekoppelde berichten

15 Reacties

Reageren
  1. Massegast

    Mensen, vergeet niet dat ook een koopje geld kost.

  2. Katja

    En in de abri’s posters met de nieuwe collectie van Hudson’s voor de herfst…

  3. Koel Hoofd

    Heerlijk, ik zei al in 2014 dat ze het niet zouden redden en toen hadden ze slechts plannen om naar NL te komen….

  4. Duncan

    Internetwinkels zijn goedkoper want zij hebben veel minder kosten zoals oa huur. Aan de andere kant zijn de huren vaak exorbitant hoog. Dus ondernemers hebben het niet gemakkelijk heden ten dage. Maar toch vind ik het verdwijnen van meer en meer winkels erg jammer. Ik heb het product in mijn hand alvorens ik gek koop. Ik pas graag een broek, overhemd en schoenen. Zit het goed, ziet het er goed uit, dan koop ik het. Ik hou niet de online manier. Zelfde broek in meerdere maten, één past (of niet) en de rest gaat gratis retour. De belasting voor het milieu voordat alleen al. HudsonBay was niet goedkoop. Maar vond het fijn kleding te kunnen passen.

  5. Sebastiaan

    De winkel hangt vol met bordjes “15% korting op de laagste prijs”. Bij de kassa blijkt dit niet te gelden voor afgeprijsde artikelen. Op zich prima, maar zet dan niet op de laagste prijs….

  6. Bertje 030

    Zodra het leeg is een retro VenD erin, uniek in Nederland, publiekstrekker van de eerste orde, succes gegarandeerd.

  7. Adrie alblas

    Ik kon twee jaar geleden al vertellen dat het fout zal gaan

  8. Adrie

    Ik kon twee jaar geleden al vertellen dat het fout zal gaan

  9. Mark

    Duncan… milieubelasting voor beide type winkels (online en steen) is denk ik niet vergelijkbaar. Ja retourneren is belastend, maar een ritje naar een winkel ook. Feit is dat Nederlanders kennelijk vooral goedkoop willen. Is online goedkoop, dan kopen ze online, is de Hudson Bay straks aan het dumpen…kun je daar over de hoofden lopen. Men wil over het algemeen gewoon niet veel betalen. Dat geldt voor kleding, maar ook voor voedsel. ( Bij dat laatste wordt het eens echt tijd voor eerlijke prijzen…) Hudson Bay…verder een achterhaald, onduidelijk concept.

  10. MJPD

    @Koel Hoofd
    Een hoop mensen werkeloos, heerlijke he…? Toch weer uw pessimistische gelijk gekregen.

  11. Theo

    Het kon ook niet goed gaan met deze formule. De winkel had een goedkope uitstraling en Bijenkorf prijzen.

  12. wollie

    deze club is flink getild door de mensen die het marktonderzoek hebben gedaan, of er is druk uitgeoefend voor een positieve uitkomst. spijtig voor de mensen die er werken…

  13. Hadjememaar

    @wollie, ik denk dat je gelijk hebt. Malafide marktonderzoekers, vastgoedadviseurs en een megalomaan management. A: ze hadden er niet aan moeten beginnen en B: in de uitvoer hebben ze enorm geblunderd.

    Je zou zeggen “eigen schuld, dikke bult” maar er is te veel collateral damage. Het personeel, de gemeente, de vastgoedeigenaren (onze pensioenfondsen), de toeleveranciers, zelfs de burgemeester staat in zijn hemd. Voor die collateral damage draait Hudson Bay niet op.

  14. Harry

    Utrecht is een “moderne” stad met een doelbewuste visie om het auto gebruik terug te dringen. Dus mensen buiten Utrecht komen niet meer naar de Utrechtse binnenstad omdat ze geen zin hebben om hun duur gekochte spullen op de fiets of met het “openbaar” vervoer naar huis te sjouwen.

    En de winkels in de binnenstad kunnen niet leven van de arme Groen Links stemmende studenten die in de stad wonen. Dus over een paar jaar is Utrecht 1 grote vreetschuur waar de middenstand vakkundig om zeep is geholpen.

    Het idiote van deze anti-auto aanpak is dat er weer vele kilometers extra wordt gereden doordat steeds meer Utrechters de auto pakken om in omliggende gemeentes hun boodschappen en inkopen te doen.

    Kortom meer vervuiling en meer kilometers veroorzaakt door kortzichtig beleid.

  15. Luce

    Ik ben 30 jaar niet in Utrecht centrum geweest en zal nooit gaan. ben niet bereid de parkeerkosten te betalen. dan rijd ik naar normale plaatsen waar geen dieven regeren. Ik koop liever lekker eten voor dat geld. Benzine kosten zijn altijd lager dan Utrechtse parkeergeld. Boycot de bende!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).