Opnieuw noodreparaties aan tram- en busbaan op Utrecht Science Park Opnieuw noodreparaties aan tram- en busbaan op Utrecht Science Park

Opnieuw noodreparaties aan tram- en busbaan op Utrecht Science Park

Opnieuw noodreparaties aan tram- en busbaan op Utrecht Science Park
Utrecht Science Park. Foto: Bas van Setten
De provincie Utrecht laat in de nacht van woensdag op donderdag noodreparaties uitvoeren aan de gecombineerde tram-/busbaan op het Utrecht Science Park. Die reparaties zijn nodig omdat de asfaltlaag waarover de trams en bussen rijden gebreken vertoont.

De provincie Utrecht laat in de nacht van woensdag op donderdag noodreparaties uitvoeren aan de gecombineerde tram-/busbaan op het Utrecht Science Park. Die reparaties zijn nodig omdat de asfaltlaag waarover de trams en bussen rijden gebreken vertoont.

De werkzaamheden zijn in de nacht van woensdag 31 maart op donderdag 1 april en duren van 22.30 tot 5.00 uur. De tram rijdt op dat tijdstip niet meer. De bus rijdt de normale route, maar wordt in de buurt van de werkzaamheden omgeleid. Zodra het asfalt is aangebracht, kan de bus vrijwel meteen weer over de weg heen. Bedrijven en instellingen op Utrecht Science Park blijven gewoon bereikbaar.

Al sinds de ingebruikname van de Uithoflijn zijn er problemen met de asfaltlaag. Er zijn dan ook al meerdere keren reparaties uitgevoerd en dat gaat deze week dus weer gebeuren. Er wordt gewerkt aan de toplaag van het asfalt op de tram- en busbaan.

Overlast

Mensen die in de omgeving wonen, kunnen geluidsoverlast hebben van de werkzaamheden. Er worden namelijk gaten in het asfalt gefreesd en opnieuw gevuld, waarvoor machines worden gebruikt die voor overlast kunnen zorgen. Per vak duren de werkzaamheden ongeveer een kwartier.

De toplaag moet komende zomer in zijn geheel vervangen worden, maar tot die tijd zijn herstelwerkzaamheden volgens de provincie noodzakelijk.

Gekoppelde berichten

15 Reacties

Reageren
  1. Justin Case

    je vraag je toch serieus af waarom er nog geen consequenties aan verbonden zijn. Totáál mismanagement.

  2. BdV

    @Justin: Lees de laatste zin, dit is volgens verwachting.

  3. Lombokker

    Ondertussen stoppen op het stadhuis de fracties van de coalitiepartijen de vingers maar weer eens in hun oren: ♫ Lalalala ♪ Lalala ♫

  4. Kees

    Hoofdpijndossier en niemand die de verantwoordelijkheid op zich neemt.

  5. Len

    Ik verbaas me er sowieso over dat die gedeelde rijbanen sterk genoeg en in het algemeen praktisch zijn, ook bv bij die flyovers rondom CS. Als ik in de bus zit en hij dendert en rammelt uitbundig over deze flyovers, vraag ik me weleens af wanneer er een stuk afbreekt of dat we er doorheen zakken.

  6. streepje

    @ Len. De fly-over is zo hobbelig omdat hij zo stoef gemaakt is .
    Op dit gedeelte zijn ook helemaal geen problemen. Op het Science Park is het baanvak totaal aan gort gereden waardoor als je met de bus eroverheen rijd rijd de tramrails hoort bewegen. Hier is helaas een geheel andere (foute) manier gebruikt om het baanvak aan te leggen.
    Uit eerdere berichten bleek al dat de uitvoerder geen blaam treft omdat deze het baanvak precies heeft aangelegd zoals de opdrachtgever (lees PROVINCIE) het wou (waarschijnlijk het goedkoopste).

  7. Hankiepankie

    Lieve mensen, ik weet dat er hier een aantal mensen een dagtaak hebben aan het belachelijk maken van de gemeente en het liefst dan nog Groen Links of van Hooydonk, maar de tram is aangelegd door de provincie. Maar dat willen jullie waarschijnlijk liever niet horen of onthouden.

  8. HArry

    Kun je nagaan als je dit miljardenlijntje zou doortrekken naar Zeist.

    Dan rijdt dat ding helemaal nooit meer van zijn levensdagen.

    Dus bielzen en fundatie eruit zodat er 1 lange volkstuin van gemaakt kan worden.

    Aan groente, kruiden en fruit heb je meer dan een niet werkende faallijn.

  9. Herman

    Eigenlijk lachwekkend de hele gang van zaken rond de Uithoflijn. Maar uiteindelijk toch heel pijnlijk aangezien dit allemaal belastinggeld betreft.

    Wanneer gaat de beheerder toegeven dat ze de expertise missen om een dergelijk project aan te sturen? Er zijn genoeg partijen in Nederland (Prorail, HTM, GVB, RET) die veel meer ervaring en deskundigheid hebben hierin.

  10. Erwin

    @lombokker: de provincie gaat hierover, dus waar je stadhuis schreef bedoel je wellicht provinciehuis. Me dunkt dat dit na al die jaren dat hier over geschreven wordt toch wel als bekend mag worden verondersteld. Of ben je aan het trollen?

  11. Piet

    @HArry jij maakt het wel heel bont. een miljardenlijntje. Laten we het erop houden dat het duur was maar wel nog gewoon in de miljoenen.
    Daarnaast faalt deze lijn niet de gebruikers zijn echt heel tevreden en daar was het in eerste instantie toch echt om te doen.

  12. Lombokker

    @Erwin
    Trollen?
    Nee, ik erger mij aan de wijze waarop onze gemeenteraad geen invulling geeft aan haar controlerende taak. Aanleiding voor mijn reactie is in dit geval het feit dat zij tot twee keer toe de falende wethouder de hand boven het hoofd hebben gehouden:
    https://www.duic.nl/algemeen/wethouder-lot-van-hooijdonk-overleeft-voor-tweede-keer-motie-van-wantrouwen/

    Het aanleggen van de Uithoflijn is overigens niet gedaan door de provincie, maar door de de Bestuursregio Utrecht (BRU). Daarin speelden zowel de provincie als de gemeente Utrecht de belangrijkste rol. De BRU is inmiddels opgeheven.

  13. Nina

    De bouwer heeft vaker tramrails aangelegd en elders in het land zijn deze problemen niet.

    Dan moet nu eens goed uitgezocht worden hoe dit komt, lijkt mij.

    Is het mismanagement, teveel eigen inbreng, advies in de wind slaan of vooraf te weinig budget om het goed te doen? Haal de onderste steen nou eens boven, dan weten we wat we kunnen verwachten en hoe het moet worden opgelost.

  14. JdV

    @BdV: Aha, een verwachte en geplande noodreparatie. Duidelijk, dank voor deze toelichting. Proest.

  15. Frits

    @Lombokker,
    Na he opheffen van het BRU is het openbaar vervoer, inclusief de tramlijnen, in handen gekomen van de provincie. Weliswaar heeft de gemeente Utrecht ook veel invloed gehad en is het inderdaad een terechte constatering dat Van Hooijdonk de gemeenteraad niet juist heeft geïnformeerd. Maar dit artikel gaat niet over de gemeenteraad van Utrecht die niet juist is geïnformeerd, maar over de gebrekkige aanleg van de tramlijn.

    Dus ik sluit me volledig aan bij Erwin: na zoveel jaar mag je toch wel weten hoe de vork in de steel steekt…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).