Politie: aanrijding trein en auto Voordorpsedijk waarschijnlijk suïcide | De Utrechtse Internet Courant Politie: aanrijding trein en auto Voordorpsedijk waarschijnlijk suïcide | De Utrechtse Internet Courant

Politie: aanrijding trein en auto Voordorpsedijk waarschijnlijk suïcide

Politie: aanrijding trein en auto Voordorpsedijk waarschijnlijk suïcide
De fatale aanrijding tussen een trein en een auto op de Voordorpsedijk gisterochtend komt waarschijnlijk door een suïcidale actie van de autobestuurder.

De fatale aanrijding tussen een trein en een auto op de Voordorpsedijk gisterochtend komt waarschijnlijk door een suïcidale actie van de autobestuurder.

Dat heeft de politie vanochtend na eerste onderzoeken laten weten. De auto botste gisterochtend omstreeks half tien met een sprinter en werd vervolgens tientallen meters meegesleurd onder de trein. Er zijn verder geen gewonden gevallen.

Gekoppelde berichten

5 Reacties

Reageren
  1. Lauk

    Als dit inderdaad om een suïcide gaat: treurig! zowel voor degene die een eind aan zijn leven wilde maken (dat doe je niet zomaar) maar zeker ook voor de treinmachinist en andere direct betrokkenen die de resten moeten opruimen.
    Blijft staan mijn eerdere pleidooi om spoorwegovergangen geheel af te sluiten ipv te overbruggen (zeer kostbaar, liever elders investeren met meer rendement voor veiligheid)
    Suïcide is helaas niet altijd te voorkomen. Laat er dan mogelijkheden zijn om dat te doen zonder anderen zó ernstig te belasten.

  2. Luuk Upuuk

    Misschien moeten we als samenleving niet zo krampachtig aan het leven (van anderen) willen vasthouden. Als iemand niet meer wil, waarom mag die dan niet gaan? Dat bij wet mogelijk maken, zou een hoop treinmachinisten, brandweermensen en anderen die de “rommel” moeten opruimen, een hoop nachtmerries besparen.

  3. Jansen

    Beste Lau,

    Er is een reden om spoorwegovergangen niet in zijn geheel af te sluiten. Daarom gebeurd het ook niet meer, zoals vroeger wel gebruikelijk was (met hekken onder de slagboom en een slagboom die over de gehele breedte ging.) Namelijk, mocht je vast komen te zitten op de overgang (met een voertuig) dan is er geen ontsnappingsroute meer.

    Waarom je ineens over kosten begint bij het ondertunnelen of overbruggen van overgangen ontgaat mij volledig.

    Volgens mij hoort de kostprijs daar nu net geen rol te spelen.

    Minder (dodelijke) ongelukken en minder technische storingen stremmingen zouden al genoeg argumenten moeten zijn. Ook qua kostprijs, want je bespaart ook heel veel op dergelijke incidenten. Echter vind ik het argument van veiligheid de boventoon voeren. Je wel eens afgevraagd wanneer dergelijke aanrijdingen met zwaar chemische transporten plaats vinden? Dan valt er meer dan 1 dode. Is dat het besparen op ondertunnelen/ overbruggen waard?

    Denk eens na voro je iets schrijft trouwens.

  4. Peter

    @lauk

    Hopelijk zit je niet in de GR dan. Wat wilde je precies bereiken door het geheel afsluiten van spoorwegovergangen anders dan veel boze fietsers?

    Wil je langs alle sporen in Utrecht, Nederland of Europa ook een 3 meter hoog hek plaatsen en alle verkoop van ladders, touwen en klimtuigjes verbieden?

  5. Martin van 't Klooster

    Berichtgeving over suïcide zou altijd gepaard moeten gaan met tips over hulp voordat het te laat is; bijvoorbeeld een verwijzing naar de hulplijn http://www.113online.nl .
    Er zijn veel mannen en vrouwen die suïcide overwegen (90.000), maar slechts een klein deel is daar niet vanaf te brengen door goede hulp.

    Er zijn ook door journalisten en nabestaanden of suïcidepreventie deskundigen richtlijnen voor een ‘goede’ berichtgeving opgesteld. In Nederland heeft de Ivonne van der Venstichting met het minister van VWS 10 tips opgesteld voor journalisten en programmamakers. Aan het opstellen ervan heeft Wybo Vons, zelf journalist meegewerkt, http://www.ivonnevandevenstichting.nl/?page_id=19 .

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).