De politie van de eenheid Midden-Nederland heeft een aantal provinciale wegen aangewezen waar komende zes maanden structureel wordt gecontroleerd. Een van die wegen is de N228 tussen Utrecht en Gouda.
De politie noemt de wegen waar structureel wordt gehandhaafd ‘trajectwegen’. Deze controle is met name gericht op snelheid. “Structurele verkeershandhaving wordt zowel opvallend als onopvallend en op de meest effectieve momenten uitgevoerd”, schrijft de politie.
Ieder half jaar worden in overleg met onder andere provincies nieuwe provinciale wegen aangewezen waar structureel wordt gehandhaafd. Vanaf nu tot oktober zijn dat de N225, N228, N229, N306, N309, N351, N405, N416, N421 en de N702. De N228 loopt vanaf De Meern naar Gouda en ligt voor een deel in de gemeente Utrecht.
“Naast handhaving wordt er door de wegbeheerder ingezet op voorlichting en kan er ook besloten worden het traject infrastructureel aan te passen. Het uiteindelijke doel is om de verkeersveiligheid te vergroten”, aldus de politie.
6 Reacties
Reagerenzucht: ‘Deze controle is met name gericht op snelheid’
Ga ook eens controleren én handhaven op telefoongebruik, voorrangsregels, doorrijden bij roodlicht en dergelijk huftergedrag. Dat is effectiever tbv de veiligheid dan altijd maar de focus leggen op de snelheid.
Laat zien dat er politie is: ‘blauw op straat’ in plaats van een radarsetje in de struiken verbergen.
De overheid heeft heel dringend veel meer geld nodig.
Als veiligheid het thema is , dan niet alleen op snelheid controleren .
Als inwoner van Montfoort die de N228 kruis , zie ik veelvuldig verkeer door rood licht rijden met gevaar voor overstekende voetgangers en fietsers.
Verder controle op het gebruik van telefoon achter het stuur.
Honderden verkeersslachtoffers, maar “de overheid heeft dringend veel meer geld over. ”
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/15/684-verkeersdoden-in-2023
Verhoog de snelheid nou eens naar 100 KM/H op die plekken, vooral richting oorden waar je er met een slakkegangetje van 80 KM/h eindeloos lang doet om de periferie (wijk bij duurstede) te bereiken. Er is plek zat ook voor een 4-baans weg daar en heel veel behoefte aan OV/lightrail om alle verkeer te ontzien (N229)
Zal wel een tekort in de schatkist zijn, dus investeringen in infra zijn helaas nog decennia weg.
@Rob H.
Als het echt om verkeersveiligheid te doen was dan zou de focus niet op de makkelijk te flitsen snelheidsovertredingen liggen.