ProRail: ‘Invulling Oosterspoorbaan laat nog jaren op zich wachten’ | De Utrechtse Internet Courant ProRail: ‘Invulling Oosterspoorbaan laat nog jaren op zich wachten’ | De Utrechtse Internet Courant

ProRail: ‘Invulling Oosterspoorbaan laat nog jaren op zich wachten’

ProRail: ‘Invulling Oosterspoorbaan laat nog jaren op zich wachten’

De nieuwe invulling van de Oosterspoorbaan laat nog jaren op zich wachten. Althans, dat stelt ProRail in een reactie aan de projectgroep ‘Project Oosterspoorbaan’. “De komende jaren blijft de spoorfunctionaliteit van dit spoor gehandhaafd.”

Via Facebook deelt de projectgroep de mededeling van ProRail. “Tussen het Spoorwegmuseum en Fort Blauwkapel is het oostelijke spoor buiten gebruik genomen. De komende jaren blijft de spoorfunctionaliteit van dit spoor gehandhaafd. Wat er op de langere termijn met het oostelijke spoor gebeurt, is nog volop in onderzoek en onderwerp van gesprek tussen ProRail en onder andere de gemeente. Totdat hier uitsluitsel over is, is er geen sprake van een mogelijke nieuwe invulling van deze ruimte”.

Plannen

Wat er gaat gebeuren met het stuk afgesloten rails is al maanden onderwerp van gesprek. Er wordt over gesproken op inloopavonden. Eerder hebben de betrokken instanties aan DUIC laten weten te denken aan een High Line, zoals die er ook is in New York.

5 Reacties

Reageren
  1. Robert

    stuur alle wijzen van Prorail maar naar het oosten!

  2. Ronald van Voorthuizen

    De Parijse Promenade Plantée is zo te lezen het origineel.

  3. Wim Kok

    In de lefde begin je ook eerst met schermutselingen voor dat het wat wordt, dit hoort bij het voorspel.

  4. Paul Wilke

    Natuurlijk is er van alles mogelijk, goed dat het spoor verder in takt blijft want dan kan grondig onderzocht worden of deze niet beter voor Randstad Spoor Net kan worden ingezet, verbinding LUNNETTEN – DEN-DOLDER, met station GANSSTRAAT, BILTSTRAAT, VOORDORP…bijvoorbeeld.. Utrecht heeft een goed metro( achtig)net nodig .

  5. Van Pimpelen

    … onder voorbehoud van ingeslagen ruiten is te stellen dat de ondergrond van de voormalige Maliebaanspoorlijn danig ingeklonken is. Mijn ‘ramblas’-idee is al gejat, dus ik stel zware industrie voor. Ook verruild menig middenstander het centrum-plekje voor een plaats waar de huur niet per vierkante nano-meter wordt berekend; menig bedrijf verhuisde naar de Nachtegaal- danwel Reigerstraat. Voor oostelijk Utrecht is een toekomst weggelegd, nu de Gemeente nog…
    Zojuist boog ik mij over de uitbreidingsplannen van de stad Utrecht door Hendrik Moreelse, dewelke Utrecht werkelijk op de kaart zouden zetten. Mijns inziens is het voortbestaan van de Jaarbeurs op de huidige plaats een historische vergissing binnen het huidige stadsbestel.
    Economische aanzuiging okay, maar het zuigt…
    Constipatie, verstopping zo u wilt, is een probleem dat te verhelpen is; één eetlepel olijfolie biedt soelaas.
    Morgen kom ik te spreken over vervoerslijnen die dusdanig hoogwaardig zijn dat niemand meer durft over te steken…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).