Een buurtcorporatie, een natuurlijk groenplein, een open bedrijven weekend. Het zijn enkele van de inmiddels 65 projecten die zijn aangediend op de website ‘Het Samenspel’ van de Rabobank Utrecht. Met ‘Het Samenspel’ roept de Rabobank de regio Utrecht op om bijzondere projecten te initiëren en in te dienen die de regio versterken. Woensdag 12 september kunnen de initiatiefnemers hun project presenteren.
Rabobank Utrecht presenteert ‘Het Samenspel’ als een cadeau aan de regio ter gelegenheid van haar 100ste verjaardag. De wedstrijd is gebaseerd op de coöperatieve mentaliteit van Rabobank: ‘Samen bereik je meer dan alleen’. De meest bijzondere projecten zijn tot stand gekomen door samen te werken en dat is precies wat de Rabobank de regio Utrecht en omstreken wil laten ervaren met ‘Het Samenspel’. Samen iets moois neerzetten waar iedereen beter van wordt. Dat kan een groot project zijn, maar ook een klein initiatief dat mogelijk grote impact heeft. Zo pleit Chris Goedhart, één van de deelnemers, ervoor om met zoveel mogelijk betrokken partijen ‘sociale pleisterplaatsen’ aan te bieden, waar ouderen elkaar kunnen ontmoeten. Charlot Teng wil met een netwerk van ‘Greenrooms’ stedelingen in contact brengen met de unieke landschappen die Utrecht zo mooi maken. En Matthijs de Wit wil door middel van buurtcorporaties voor en door bewoners de sociale cohesie en veiligheid verbeteren. Het zijn slechts enkele voorbeelden van de inmiddels 65 projecten die op ‘Het Samenspel’ zijn ingediend.
Woensdagavond 12 september is de ‘elevator pitch’ voor de juryleden van Het Samenspel. Een voorselectie van maximaal 30 deelnemers van Het Samenspel mag zijn/haar idee kort en krachtig live presenteren aan de juryleden. Naast het feit dat de ingediende ideeën de omgeving moeten verbeteren, kijkt de jury ook naar hoeveel likes een idee heeft gekregen op de website. Daaraan kan de jury zien of het idee op de sympathie van burgers kan rekenen. De finalisten worden daarna op een aantrekkelijke wijze kenbaar gemaakt aan de regio. Want vervolgens kan heel Utrecht en omgeving zijn of haar stem online uitbrengen op het idee dat hij of zij het leukst vindt. In oktober kunnen mensen op de ideeën stemmen. Het idee met de meeste stemmen wint uiteindelijk de publieksprijs. Naast de publieksprijs kiezen de leden van Rabobank Utrecht de winnaars uit de finalisten en tijdens een groots en feestelijk evenement in november worden de winnende ideeën bekend gemaakt.
De presentaties starten rond 19.30 uur. De locatie is het advieskantoor van Rabobank Utrecht op Maliebaan 15. Meer informatie over de richtlijnen van de ‘elevator pitch’ volgt op de website van ‘Het Samenspel’.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.