Rijnsweerd stijgt met stip op de lijst met meeste verkeersproblemen | De Utrechtse Internet Courant Rijnsweerd stijgt met stip op de lijst met meeste verkeersproblemen | De Utrechtse Internet Courant

Rijnsweerd stijgt met stip op de lijst met meeste verkeersproblemen

Rijnsweerd stijgt met stip op de lijst met meeste verkeersproblemen
Het knooppunt Rijnsweerd in Utrecht is met stip gestegen van plaats twintig naar plek vijf, in de top-10 van locaties waar in 2014 de meeste verkeersproblemen waren. Dat blijkt uit een overzicht van de VerkeersInformatieDienst (VID).

Het knooppunt Rijnsweerd in Utrecht is met stip gestegen van plaats twintig naar plek vijf, in de top-10 van locaties waar in 2014 de meeste verkeersproblemen waren. Dat blijkt uit een overzicht van de VerkeersInformatieDienst (VID).

In 2014 stond in heel Nederland bijna evenveel file als vorig jaar. De kruisende snelwegen aan de oostkant van Utrecht zorgen dit jaar echter voor veel meer problemen dan in 2013.

Automobilisten bij Rijnsweerd hebben vooral last van de verbrede wegen vóór het knooppunt. De A28 werd verbreed en daardoor rijdt het vlak voorbij Amersfoort lekker door, maar komt alles bij Utrecht weer bij elkaar en stroopt het daar extra op.

7 Reacties

Reageren
  1. Ot

    Laat me raden: de oplossing van dit probleem is het verbreden van de A27..?!

  2. et

    dan maar weer terug versmallen die A28.

  3. Jansen

    Er zijn twee oplossingen. Of we verbreden alle wegen of we gooien hermetisch alle grenzen dicht. Maar de extreemlinkse politiek wil meer grenzen open en minder verkeer.

  4. R. Lauxen

    Al verbreed je de A28 tot 2×30 rijstroken, het helpt allemaal niets zolang de knooppunten voor en na die Amelisweerdbak al dat verkeer niet aankunnen. Precies daarom staan die twee knooppunten al jaren in de file top 50, en de tussenliggende bak niet. Het getuigt daarom van een perverse arrogantie dat Melanie Schultz Verhagen toch per se vasthoudt aan haar tunnelvisie, om de bak te willen verbreden. Zelfs de VVD is in Utrecht tegen, maar nee, mevrouw moet en zal haar hautaine zin krijgen.

    En na de verbreding zijn er honderden eeuwenoude bomen verdwenen….. en staan er precies evenveel files als nu. Vrijwel alle planologen zijn hier het over eens…, Melanie zal een bouwbedrijf vast al die honderden miljoenen omzet beloofd hebben. Zo werkt dat toch bij die VVD? Een project zonder nut en zonder draagvlak er doorheen drukken… daar móet iemand beter van worden. Bah! 🙁

  5. newsfinder

    A28 versmallen, klaar.

  6. Rob

    De wegen laten zoals ze u zijn. Hebben steeds minder natuur. Als het volledig vaststaat gaat men misschien eens kijken wat er anders kan zoals: poolen, meer openbaar vervoer gebruiken, afvragen of je werkelijk weg moet, meer vrachtverkeer over het spoor, veel meer

  7. Ronald

    De mensen die ergens een afslag langs de A28 moeten hebben hebben dan nog steeds erg veel aan de verbreding…
    Het capaciteitsprobleem zit in het weefvak van de bak Amelisweerd; eigenlijk een gelijkvloers knooppunt op zichzelf.

    Verbreding van de bak ligt historisch gevoelig, maar als het kleine stukje opgeofferde bos wordt herplant en we een dak over de snelweg krijgen, klinkt dat vooral als een hinderlijke echo uit de jaren ’80.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).