De slijpwerkzaamheden aan de trambaan op het traject tussen Westraven en het Jaarbeursplein duren langer. Vanaf 25 april werd gewerkt aan de trambaan in Utrecht en de werkzaamheden zouden onderhand klaar moeten zijn. Tijdens de werkzaamheden is echter de slijpmachine kapot gegaan, waardoor er vertraging is ontstaan.
De slijpwerkzaamheden aan de trambaan op het traject tussen Westraven en het Jaarbeursplein zouden tot en met 5 mei duren, met een uitloop van een week. Vanwege de kapotte slijpmachine wordt er tot 30 juni aan het traject gewerkt. De werkzaamheden vinden soms plaats in de nacht. Daarbij kunnen mensen in de omgeving last hebben van het geluid, liet de provincie Utrecht eerder weten.
Het slijpen is nodig om de wielen van de trams weer optimaal aan te laten sluiten en het geluid van passerende trams te verminderen.
Gekoppelde berichten
Komende tijd mogelijk geluidshinder voor omwonenden van trambaan in Utrecht door slijpwerkzaamheden
Omwonenden van de trambaan in Utrecht kunnen vanaf 25 april geluidshinder ondervinden door slijpwerkzaamheden aan…
5 Reacties
ReagerenHet is algemeen bekend dat 27% van de Utrecht al chronische geluidsoverlast hebben. Komt er nog een vergoeding van uit jaarlijkse miljardenbegroting of mogen zij een vergoeding vragen ?
@wim: helemaal gelijk! en dan komt daar binnenkort ook nog de geluidoverlast mbt de 4e aanvliegroute voor schiphol bij. Helaas zijn alleen linkse partijen tegen en is rechts voor deze aanvliegroute waardoor utrechters nog meer lawaai te verduren krijgen.
@corrie
Die 4e aanvliegroute ligt wel even een heel stuk gecompliceerder dan jij hier stelt.
Het is namelijk geen lokale links/rechts kwestie maar een mondiaal politiek economisch probleem wat globalisme heet.
Daarom zullen we helaas niet aan die 4 route kunnen ontkomen.
@koelhoofd: leg eens uit dan waarom we niet kunnen ontkomen aan de 4e route?
En waar het mij om gaat is dat rechtse mensen zoals Wim zich enorm druk maken over geluidsoverlast maar zodra het over de 4e route gaan het opeens supergecompliceerd is en wel zó gecompliceerd dat ze het zelf niet eens meer uit kunnen leggen.
Ik woon heel dichtbij de trambaan, krijg altijd bericht dat er onderhoud plaats gaat vinden en merk daar dan vrijwel niets van. Klachten over chronische geluidsoverlast zijn in dit geval m.i. niet of nauwelijks aan de orde.