- Dimitri Gosens
Social Media Club Utrecht bestaat vijf jaar en zij hebben weer een speciale bijeenkomst georganiseerd. Wat moet er gebeuren met je online accounts als je overlijdt?
Voor de bijeenkomst van woensdag 25 november heeft de club de handen ineen geslagen met Gedenkpark Daelwijck en Yarden. Een bijzondere samenwerking op zijn minst. Daelwijck is de locatie bij uitstek voor een dergelijk onderwerp en een select aantal bezoekers krijgen de mogelijkheid te worden rondgeleid door locatiemanager Harm Kamphuis.
De marketeer en communitymanager van Yarden zullen vertellen over hoe online en de uitvaartbranche samengaan en wat de eerste effecten zijn van haar nieuwe campagne: ‘Maak de dood bespreekbaar’ met Adelheid Roosen. Ook zal een expert spreken op het gebied van je online nalatenschap. Als laatste worden de bezoekers voorgesteld aan TEDx-spreker, Belgische historicus en filosoof Dimitri Goossens. Hij neemt de mensen mee in de filosofische benadering van dood vs. levend in een digitaal tijdperk.
Over Facebook zegt hij: “Facebook is een plaats van warmte. Dé plaats waar we onze aanwezigheid in de wereld en ons ‘met-de-ander-zijn’ of ‘mede-zijn’ vieren: een ode aan het leven. Ik deel….dus ik ben. Ik besta…en niet enkel voor mezelf, maar voor een immer groeiend aantal vrienden. Facebook heeft dus niets met dood, leegte, afwezigheid te maken? En als het al wel zo is, dan enkel als een plaats waar mensen kunnen rouwen om het gemis van een overleden vriend.”
Tegenwoordig is de vraag bij overlijden niet alleen meer of je begraven of gecremeerd wilt worden en wat je andere uitvaartwensen zijn, maar ook de vraag wat je met je online kanalen gaat doen. Nog niet iedereen is zich hier van bewust en wil dit misschien ook helemaal niet.
Meer in formatie en aanmelden kan hier.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.