Stadhuisbrug heeft cultuur- en reclamezuil | De Utrechtse Internet Courant Stadhuisbrug heeft cultuur- en reclamezuil | De Utrechtse Internet Courant

Stadhuisbrug heeft cultuur- en reclamezuil

Stadhuisbrug heeft cultuur- en reclamezuil
Wethouder Kees Geldof kijkt naar de nieuwe reclamezuil. Foto: DUIC
Op de Stadhuisbrug is vanmiddag een grote, digitale reclamezuil onthuld. Op het bord worden evenementen, het weer, tweets en reclame getoond. Ook worden er meldingen op vertoond bij rampen.

Op de Stadhuisbrug is vanmiddag een grote, digitale reclamezuil onthuld. Op het bord worden evenementen, het weer, tweets en reclame getoond. Ook worden er meldingen op vertoond bij rampen.

Wethouder Kees Geldof onthulde de paal vanmiddag. Hij ziet het ‘reclame- en publieksinformatiepaneel’ als een toevoeging voor de stad. Het is de bedoeling dat er in de toekomst meer van dit soort palen komen. Dan zouden ze ook ingezet kunnen worden voor het aansturen van grote menigtes op dagen als Koningsdag.

Joris Duindam, die namens ontwikkelaar JCDecaux aanwezig was, laat weten dat er al twintig van dit soort palen in Amsterdam staan. Eerst konden ze daar op de nodige scepsis rekenen omdat het niet past in het oude straatbeeld. Maar inmiddels worden ze daar met name door ondernemers omarmd.

11 Reacties

Reageren
  1. sont

    Toch weer jammer dat er op zo’n prominent plek commerciele reclame wordt gemaakt.

  2. TS2

    In hoeverre voegt dit iets toe ten opzichte van de zwarte anwb-bordjes?Voor het weer, tweets en evenementen heeft een groot deel van de mensen tegenwoordig toch een smartphone? Ik zie dit namelijk vooral als verdere verrommeling van de openbare ruimte, waar het al druk genoeg is met aanplakbiljetten, winkelpuien met LED-schermen enz.

  3. Objectivist

    We leven in een tijd waarin iedereen (van 6-jarigen tot 75-jarigen en alles ertussen) met smartphones via GPS- en netwerklokalisatie op onzichtbare Pokemon-beesten jaagt. Ieder smartphone is uitgerust met Google Maps en je kunt zo 75 gratis andere navigatie-apps downloaden. Het navigeren naar welke bestemming dan ook kan tot op de meter nauwkeurig, met een enkele klik…

    En wat doet de gemeente, alwaar toch echt de meest verstandige lieden van een gemeenschap dagelijks het bestuur van de minder verstandigen zouden moeten uitvoeren? Die implementeren een ongetwijfeld tienduizenden euro’s kostend display met een wegwijzer erop….Een bloody wegwijzer.

    Zoeken naar gezond verstand in de hedendaagse politiek is als het zoeken naar een bruikbaar onderdeel op een autosloperij: zo heel af en toe kom je na uren zoekwerk een niet compleet vergaan onderdeeltje tegen…

  4. PvC

    Op zich geen moeite mee, mooi ding, maar ik vind de plek waar hij neergezet is wel een beetje jammer. Meest gefotografeerde straatbeeld van Utrecht, dan is het toch wat ontsierend vind ik.

  5. Harry

    Als IT’er hou ik van moderne ontwikkelingen. Waar dit leuk was geweest in 2004 is het complete waanzin om daar zoveel geld aan uit te geven in 2016…
    Jong en oud heeft tegenwoordig een smartphone met navigatie. En ja ook de toeristen, compleet onnodig dus. Ontwikkel dan een app/mobiele website in verschillende talen voor toeristen in Utrecht. kost een hoop minder, vervuilt het straatbeeld minder en wordt dat wifi netwerk in de stad ook nog eens nuttig gebruikt…

  6. Sjaak

    Meldingen bij rampen..? Zoals..?

  7. Tja

    JCDecaux is een bedrijf dat reclameruimte verkoopt, de enioge reden dat het bord er staat is om geld aan te verdienen, de gemeente gefet er een leuke draain aan en “mag er ook gebruik van maken”, maar feitelijk wordt hier door een zeer grote internationale commerciele partij publieke ruimte geclaimd om geld ana te verdienen en de vertegenwoordigers van ons, diegene aan wie de ruimte toebehoort verkwanselen die ruimte, omdat ze er ook een klein graantje van meepikken; ik doel op de gemeente dus. Alles in de uitverkoop, zie van Sijpesteinkade, zodat de beroemde één of tien procent nog rijker kan worden. Goed bezig!

  8. Loesje

    Ben ik de enige die het wel leuk vind staan? Op exact diezelfde plek stond altijd al een zuil van JCDecaux met twee van die reclameposters die dan zo doorrolt. Dus ontsiering van het straatbeeld is er niet,of in ieder geval niet nieuw. Ik bekijk het maar gewoon positief. Dat die grote papieren posters niet elke week hoeven te worden vervangen lijkt me beter voor het milieu.

  9. Katja

    Kost ook weer energie. Wie zet er een rem op al dat informatie-gedoe ?

  10. Massegast

    Mijn vader zei vroeger al: Onthou dit jongen: Utrecht heeft z’n schoonheid niet aan de Gemeente Utrecht te danken. Ben het nooit vergeten en is nog steeds waar, ondanks de academische vorming die de meeste politici tegenwoordig achter de rug hebben.

  11. Augur C. Kiesman

    Gelukkig hebben onze socialistische broeders de genante uitverkoop beperkt weten te houden tot deze reclamezuil in het historische hart van de stad, oerlelijke reclameborden aan vrijwel iedere lantaarnpaal en de prostitutie, oh sorry adoptie van elke rotonde in Utrecht voor reclamedoeleinden. Want de openbare ruimte is natuurlijk niet van iedereen, maar gewoon van de hoogste bieder.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).