Storing in netwerk van Vodafone; onder meer UMC Utrecht en WKZ beperkt bereikbaar Storing in netwerk van Vodafone; onder meer UMC Utrecht en WKZ beperkt bereikbaar

Storing in netwerk van Vodafone; onder meer UMC Utrecht en WKZ beperkt bereikbaar

Storing in netwerk van Vodafone; onder meer UMC Utrecht en WKZ beperkt bereikbaar
Door een storing in het netwerk van Vodafone hadden meerdere klanten vrijdag problemen met mobiel bellen. In Utrecht waren onder meer het UMC Utrecht, het Wilhelmina Kinderziekenhuis beperkt bereikbaar via hun gebruikelijke nummer. De politie en Vodafone riepen op om bij spoed 112 via een vaste telefoonlijn te bellen of contact op te nemen met de meldkamer via de 112NL-app. 

Door een storing in het netwerk van Vodafone hadden meerdere klanten vrijdag problemen met mobiel bellen. In Utrecht waren onder meer het UMC Utrecht, het Wilhelmina Kinderziekenhuis beperkt bereikbaar via hun gebruikelijke nummer. De politie en Vodafone riepen op om bij spoed 112 via een vaste telefoonlijn te bellen of contact op te nemen met de meldkamer via de 112NL-app. 

Op Twitter meldde het Utrechtse UMC: “Heb je ons dringend nodig en kan het niet wachten? Bel dan 030 639 7000. Noodsituatie? Bel 112.” Ook Politie Nederland riep via Twitter op om bij spoed 112 te bellen, maar wel via een vaste telefoonlijn. “Bel 112 via een vaste telefoonlijn, of zoek iemand met een andere provider. Je kunt ook de 112NL-app installeren om te chatten met de meldkamer.”

Naast het UMC Utrecht en WKZ waren ook alle locaties van het St. Antonius Ziekenhuis, Sanquin Bloedbank Utrecht Uithof en het Diakonessenhuis Utrecht niet of slecht bereikbaar. Het Diakonessenhuis schreef op hun website: “Door een landelijke storing bij Vodafone zijn wij mogelijk moeilijk bereikbaar. Het kan ook zijn dat wij ú niet kunnen bereiken. Bijvoorbeeld voor een poliklinisch consult.”

Ook GGD regio Utrecht was door de storing telefonisch niet bereikbaar, zo meldde het bedrijf op hun Twitter-account. “Zodra de storing is opgelost laten we dat via dit kanaal weten. Onze excuses voor het ongemak.” 

Oorzaak

Vodafone meldde de storing vrijdagochtend rond 7.00 uur. Het bedrijf liet even later weten dat de oorzaak was gevonden en er werd gewerkt aan een oplossing. “We zien dat het netwerk weer stabiliseert en verbindingen gedeeltelijk weer werken. We houden dit nauwlettend in de gaten. Werkt mobiel bellen niet, dan werkt bellen via diensten als Whatsapp of Facetime wel”, staat in een liveblog van Vodafone

Update 15.30 uur: storing opgelost

Rond 15.30 uur liet Vodafone weten dat de storing lijkt opgelost. “Mobiel bellen en bellen naar 112 is voor al onze klanten weer mogelijk. We betreuren de situatie. Excuses voor het ongemak”, zo schrijft Vodafone in de liveblog.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).