Tolsteeg- en Maliesingel gaan weer dicht voor herstelwerkzaamheden na verzakkingen | De Utrechtse Internet Courant Tolsteeg- en Maliesingel gaan weer dicht voor herstelwerkzaamheden na verzakkingen | De Utrechtse Internet Courant

Tolsteeg- en Maliesingel gaan weer dicht voor herstelwerkzaamheden na verzakkingen

Tolsteeg- en Maliesingel gaan weer dicht voor herstelwerkzaamheden na verzakkingen
De gemeente Utrecht gaat de rijbaan van de Tolsteegsingel en een deel van de Maliesingel herstellen. De werkzaamheden starten op 24 september en duren zo’n negen weken. Hoewel de weg al meerdere keren is aangepakt blijven er problemen met het wegdek.

De gemeente Utrecht gaat de rijbaan van de Tolsteegsingel en een deel van de Maliesingel herstellen. De werkzaamheden starten op 24 september en duren zo’n negen weken. Hoewel de weg al meerdere keren is aangepakt blijven er problemen met het wegdek.

In 2016 zijn de Tolsteegsingel en een deel van de Maliesingel opnieuw ingericht. Er ontstonden snel daarna verzakkingen. Eind 2016 en in mei 2017 zijn verzakte delen van de weg hersteld; de klinkers werden verwijderd, de grond werd weer rechtgetrokken en de oude klinker werden er weer ingelegd. Dit blijkt echter niet goed te werken.

Ook andere delen zijn ondertussen snel in kwaliteit achteruitgegaan. Daarom wordt nu het wegdek met de klinkers volledig vervangen.

Omleidingen

Maandag 24 september starten de werkzaamheden. Er wordt begonnen aan het begin van de Tolsteegsingel en er wordt in vier fases richting Lepelenburg gewerkt. In totaal duren de werkzaamheden 9 weken.

Het deel van de straat waar gewerkt wordt, is dan afgesloten voor autoverkeer en parkeren. Steeds als er een deel klaar is, wordt dit weer opengesteld voor verkeer. Automobilisten moeten tijdens het werk een omleidingsroute volgen. Fietsers komend vanaf de Tolsteegsingel kunnen het fietspad gewoon gebruiken. Fietsers aan de kant van de singel, worden wel omgeleid.

Omleidingsroutes voor de eerste weken van de werkzaamheden

Fotoverslag

14 Reacties

Reageren
  1. LvH

    Peperdure hobby hoor, die anti-automaatregelen van onze fietswethouder.

  2. Sander

    Nuttig om te weten, maar eigenlijk wil ik ook graag weten hoe het kan dat het zo enorm fout is gegaan? fout van aannemer, gemeente die teveel op het geld is blijven zitten? weg die niet berekend is op de hoeveelheid verkeer, of de snelheid van de auto’s?

  3. Joris

    Dit is een typisch voorbeeld van ‘voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten’.
    De aannemer heeft dit destijds in sneltreinvaart aangelegd. Vergelijk het maar eens met de tijd die de huidige aannemer krijgt voor het tweede stuk van de Maliesingel…
    Ook is het zo dat verkeer hier véél te hard rijdt. Dat is goed te zien aan de bocht ter hoogte van Maliesingel 36. Ik ben benieuwd of er nu tegelijkertijd snelheidsbeperkende maatregelen worden getroffen in de vorm van drempels o.i.d. De gemeente weet dat er hier ontzettend hard (ik overdrijf niet) gereden wordt.

  4. Robbert-Jan

    Staat er in het bestek nu ook dat er een paar keer vrachtje zand tussen de klinkers wordt gestrooid en geveegd zodat ze vast liggen, niet rammelen en dus kapot gaan? Geldt ook voor de Twijnstraat en zo nog een paar Utrechtse straten.

  5. Marcel 59

    Dit zal voorlopig wel een probleem blijven. De klinkers liggen opgesloten tussen stroken asfalt. Asfalt blijft altijd een heel klein beetje zacht; en zal onder druk iets meegeven. Dus zal er iedere keer opnieuw ruimte ontstaan, waardoor de klinkers weer loskomen. Het probleem zit hem primair al in het ontwerp.

  6. cas

    Gewoon goede puinfundering eronder gooien…

  7. Bertje 030

    Past weer mooi in het rijtje; aanleg Uithoflijn, Vreeburgplein met mozaïek, roltrappen bij het stadskantoor die steeds stuk zijn enz. enz.
    Het enige wat vloeiend gaat is de inning van de gemeentelijke heffingen.

  8. Teunemans

    Betaald de aannemer dit?
    Of wordt dit betaald met belastinggeld, wij dus!!!

  9. Ziermans

    Laten we alsjeblieft niet gaan opnoemen wat er zo al fout gaat in onze mooie stad. De grootste fout die gemaakt is, zijn die geitenwollenkousenkiezers, welke verantwoordelijk zijn voor het huidige, volstrekt incapabele stadsbestuur, welke ter ere van eigen glorie en hun maatschappelijke toekomst, het thans voor het zeggen hebben. Dus moeten we het nog enige jaren doen met deze discipelen.

  10. Margriet

    Maak van het stukje Tolsteegsingel ter hoogte van de Abstederbrug of ter hoogte van de spoorwegovergang richting stoplicht 1-richtingsverkeer zodat de fietsers niet van de weg gedrukt worden in de spits al ver voor het stoplicht aan het einde van de Tolsteegsingel door wachtend verkeer dat pontificaal het hele fietspad gebruikt. De Looierstraat is vanaf de Tolsteegsingelkant ook 1 richtingsverkeer, dus dat is geen probleem. Scheelt ook veel verkeer (veel van dat verkeer heeft hier niets te zoeken). En doe meteen iets aan al die racende auto’s want dat is echt niet normaal!!!

  11. FIetso- en Automobilist

    Dat al die auto’s gaan racen is *misschien* – *soms* ook wel een gevolg van het enorme autootje pesten wat er gebeurd.
    Zoals ik ooit in een commentaar op DUIC zeg: een een ritje over Utrecht’s drempels; chicanes, onlogisch aangelegde verkeerssituaties en routes gecombineerd met de pesterig afgestelde stoplichten is voldoende om zelfs de meest vredelievende bejaarde in een moordmachine te veranderen.
    Verder +1 voor Robbert Jan: het is kennelijk hip om het voegzand weg te laten tussen die mooie nieuwe klinkertjes…

  12. Jacopo

    Margrietje, Margrietje. Eenrichtingsverkeer is uiteraard een no go. Of je het leuk vindt of niet, de binnenstad moet bereikbaar blijven voor auto’s, en dit is een ontsluitingsroute. Dat jij dan doodsangsten uitstaat op je fietsje begrijp ik, maar dat komt door het onzalige concept dat onze wethouder daar doorgedrukt heeft. Soit. Accepteren en doorfietsen.

  13. Harry

    Kunnen we een aantal straten niet gewoon voor fietsers afsluiten. Scheelt baken ellende, geld, overlast en irritatie. Scheiden die wegdeelnemers, wat ook nog eens veel veiliger is.

  14. bee

    had alles gewoon gelaten zoals het was want de problemen die er nu allemaal de kop opsteken is velen malen vervelender en slurpen het geld weg.
    als ze de kardinaal de jong weg hebben aangepakt krijgen we er nog veel meer problemen bij want dat de boel daar helemaal vast komt te zitten kan je vergif op innemen,het staat nu al iedere keer vast en dan halen ze van beide kanten nog een rijbaan weg ook .
    de alternatieve route die je dan van je navigatie krijgt komt toch bij de singel uit en dan is de chaos compleet .

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).