Trajectcontrole A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt uitgebreid | De Utrechtse Internet Courant Trajectcontrole A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt uitgebreid | De Utrechtse Internet Courant

Trajectcontrole A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt uitgebreid

Trajectcontrole A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt uitgebreid
Foto: Google Streetview
De trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt op maandag 16 december uitgebreid naar vijf wegdelen. Momenteel bestaat het trajectcontrole-systeem uit drie delen. 

De trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt op maandag 16 december uitgebreid naar vijf wegdelen. Momenteel bestaat het trajectcontrole-systeem uit drie delen. 

De reden van dit besluit is dat automobilisten tussen de huidige delen hun snelheid verhogen en bij de start van iedere controle weer afremmen. Die wisselende snelheid vormt volgens het OM een risico voor de verkeersveiligheid.

Het trajectcontrolesysteem wordt daarmee uitgebreid van drie naar vijf, aaneengesloten, wegdelen. De uitgebreide controle gaat aanstaande maandag om 8.30 uur aan.

8 Reacties

Reageren
  1. Piet

    Is toch de enige manier om mensen aan de snelheid te houden. Laat ze dat ook eens bij Rijnsweerd op de A27 doen staan er direct minder files door minder snelheidsverschillen dan blijkt het stuk daar ook breed genoeg, en kan de minister een hoop geld ergens anders aan besteden.

  2. Scherpschutter

    Heeft het OM(?!) het standpunt van de verkeersveiligheid ook met een deugdelijke cijfermatige onderbouwing voorzien? Vermoedelijk niet, want er gebeuren nauwelijks ongelukken op dat stuk…

    Een zeer onprettige voorbode dit, want feitelijk is het natuurlijk zo dat ondanks dat de trajectcontrole eindigt dit niet opgaat voor de maximumsnelheid…Die is zowel in- als na de trajectcontrole gelijk. Wat het OM dus eigenlijk zegt is: we willen mensen uberhaupt niet langer de mogelijkheid geven om harder te rijden dan de toegestane snelheid…

    En als dat het standpunt is, dan zal dit onzalige vrijheidsberovende plan natuurlijk binnenkort ook op andere snelwegen worden ingevoerd met (onderbroken) trajectcontroles en uiteindelijk op alle wegen.

    Het is gewoon weer de zoveelste aanslag op uw vrijheid en de zoveelste schaamteloze greep in de portefeuille, die door deze met de dag totalitairder wordende overheid verkocht wordt onder het nepargument van verkeersveiligheid.

  3. Angelique

    @Piet trajectcontrole op filerijders? Die gaan niet zo hard hoor

  4. Koel Hoofd

    De overheid heeft zeker extra geld nodig om de zelf gerealiseerde stikstof problematiek op te lossen.

  5. Wouter

    Relatief makkelijk te realiseren dit. Ik begreep dat ze op de ‘nieuwe’ stukken gaan meten door naar de tijden tussen de bestaande trajectcontroles te kijken.

    @Piet: de meeste files ontstaan daar omdat mensen op het knooppunt als een stel panische idioten GELIJK bij het begin van de blokmarkering van strook willen wisselen, terwijl ze daar 1,5 km de gelegenheid voor hebben. Dan staat het binnen de kortste keren stil en heb je de beruchte file.

    Let maar eens op, als ze aan het begin stilstaan en je kunt erlangs, dan kun je dikwijls 500 meter verderop in alle rust invoegen zonder al te veel snelheid te hoeven minderen.

  6. trol

    Inderdaad Wouter, meeste files ontstaan, omdat de meeste mensen beter geen auto kunnen gaan rijden, omdat ze simpelweg de capaciteit kennelijk niet bezitten om logisch na te denken. Bij Rijnsweerd is het bijna kolderiek hoe daar ingevoegd wordt. ik zie regelmatig mensen stilstaan!! om in te voegen, terwijl de strook nog 1km lang is.
    Verder bizar dat er wel geld is om maatregelen te nemen die geld opleveren (gewoon ordinaire cashcow), maar dat het bij politie/justitie verder een enorme puinzooi is (geen geld, geen agenten, gesjoemel met cijfers ect.)

  7. Bart

    En niemand van de reageerders hier heeft het erover dat te hard rijden gewoon niet ok is. Dan kun je het wel afpakken van je vrijheid hebben en over cashcow, maar uiteindelijk gaat het erover dat je je aan de snelheid moet houden, of je het er nou mee eens bent of niet.

  8. Ton

    We leven in een rare wereld:
    ‘De maximumsnelheid…Die is zowel in- als na de trajectcontrole gelijk. Wat het OM dus eigenlijk zegt is: we willen mensen überhaupt niet langer de mogelijkheid geven om harder te rijden dan de toegestane snelheid. ” ?????????

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).