De tramhaltes op de Uithoflijn zouden deze zomer vernieuwd worden, maar dat gaat niet door. Tijdens voorbereidende werkzaamheden zijn er kabels en leidingen in de grond aangetroffen die niet op de tekeningen stonden. Daarom gaat er pas volgend jaar gewerkt worden aan de tramhaltes.
De tramhaltes langs het spoor dat vanaf station Vaartsche Rijn naar het Utrecht Science Park loopt, moeten groter en duurzamer worden. Op drukke plekken, zoals bij de haltes Padualaan, Heidelberglaan en bij de ziekenhuizen, worden de overkappingen zo’n 25 meter lang, terwijl de haltes nu nog een overkapping van 4 meter hebben.
In de overkappingen komen ook ledlampen, zonnepanelen, camera’s en ook in- en uitcheckpunten. Daarnaast komt er op sommige plekken een glaswand en worden de zittingen gemaakt van bamboe.
Tekst gaat verder onder afbeelding

Dit alles had deze zomer moeten gebeuren, maar dit gaat niet gebeuren. Tijdens de voorbereidingen werden er onbekende kabels en leidingen in de grond aangetroffen. Het blijkt dat niet alles goed is gedocumenteerd. De provincie Utrecht wil eerst de lokale situatie goed in kaart brengen voordat ze verder gaan met bouwwerkzaamheden.
De werkzaamheden aan de haltes gaat daarom volgend jaar plaatsvinden. Waarschijnlijk wordt er gestart in het voorjaar.
Gekoppelde berichten

Tramhaltes op Uithoflijn in Utrecht worden komende zomer vernieuwd
De tramhaltes langs het spoor dat vanaf Vaartsche Rijn naar het Utrecht Science Park loopt…

Haltes van de Uithoflijn aan vernieuwing toe; verbouwing van 3,8 miljoen euro
Acht haltes langs tramlijn 22, ook wel bekend als de Uithoflijn, gaan verbouwd worden. De…
8 Reacties
ReagerenWodt de Uithoflijn hier voorgetrokken? De tramhaltes op de route naar IJsselstein en Nieuwegein krijgen geen upgrade.
Tijdens mijn bachelor periode was de Uithof, en met name de Heidelberglaan, een enorme bouwput; tijdelijke asfalt voor de bussen en tijdelijke hekken die verplaatst werden. En niet te vergeten alle mensen die onder de hoogtepassages stonden wanneer het regende.
Hoe kan het dat deze jarenlange bouwput niet goed was gedocumenteerd?
@Binnenstadbewoner Er is wel een verschil in aantal personen dat bij die haltes staat te wachten. Op de uithof staat in de spits echt het hele perron vol.
Wel weer bizar dat het een jaar extra moet duren
Hoe is dit mogelijk! De duurste tramlijn van Europa en dan nu voor vernieuwing van de haltes. Hoeveel fouten kan de gemeente en provincie nog maken, zonder dat ze weggestuurd worden. Als deze ambtenaren bij een commercieel bedrijf zouden werken dan worden zij ontslagen.
De haltes zelf worden niet vernieuwd, alleen het meubilair. Maar het blijft bizar, een paar jaar na de aanleg.
Ook bizar: bij een nieuwe tramlijn onbekende kabels en leidingen aantreffen. Lekker gedocumenteerd dan!
‘T is jammer dat je de toenmalige ontwerpers en eigenwijze provinciale KZ ‘en niet persoonlijk verantwoordelijk kan houden voor dit zootje. Het is makkelijk andermans geld te verkwanselen! Over twee jaar de “bamboe” zitjes weer vervangen?
Is de meest duurzame optie niet om juist niets te vervangen?
@ Mark:
Spreiding van aanvangstijden werk/studie zou ook voor de Uithof een goed idee zijn. En nee, niet gelijk reageren dat dat niet kan en zo.
De spits oplossen is de oplossing voor alle drukte en files, en het klimaat profiteert er ook van. Het begint met ‘willen’.