Trappen vanaf de Rabobrug naar de perrons. CU 2023 | De Utrechtse Internet Courant Trappen vanaf de Rabobrug naar de perrons. CU 2023 | De Utrechtse Internet Courant

Trappen vanaf de Rabobrug naar de perrons. CU 2023

Trappen vanaf de Rabobrug naar de perrons. CU 2023

De trappen naar de perrons vanaf de Rabobrug zullen er uiterlijk in 2023 komen, dat laat de gemeente Utrecht weten. Zonder deze toezegging zou de gemeente geen subsidie krijgen van het Rijk en zou er geen sluitende businesscase zijn om de Rabobrug te bouwen. De brug voor voetgangers en fietsers moet tussen het Moreelsepark en de Croeselaan gebouwd worden. Eigenaar van Hoog Catharijne, Corio, is echter zeer tegen de komst van de trappen.

De Rabobrug wordt een brug voor fietsers en voetgangers tussen de binnenstad en de westkant van de stad. De brug is een belangrijke schakel in het netwerk van hoofdfietsroutes. De totale lengte wordt circa 275 meter en loopt vanaf de Croeselaan tussen de Knoopkazerne en de Rabobank, over het spoor richting het Moreelsepark. De breedte is circa 10 meter. Ook willen verschillende partijen dat er trappen vanaf de brug naar de perrons gaan.

Corio ziet dit liever niet gebeuren. Nu moeten vele forensen nog door het winkelcentrum lopen om bij het station te komen. Corio vreest dat er veel minder klanten naar de winkels zullen gaan wanneer zij een extra mogelijkheid hebben om de winkels te vermijden. Corio beroept zich op afspraken die eerder met de gemeente gemaakt zijn. De gemeenteraad wil echter dat de trappen er komen. Nu is er besloten dat de trappen er zullen komen. Maar wel pas drie jaar nadat het stationsgebied is gerealiseerd, uiterlijk in 2023. Corio liet eerder weten beroep aan te tekenen tegen de komst van de trappen naar de perrons.

10 Reacties

Reageren
  1. Martijn Berendsen

    Het is belachelijk dat er aan de zuidkant niet al een tunnel/brug bestaat, het omlopen via de centrale hal kost zoveel meer tijd. Het gezeur van Corio moet maar eens ophouden, Utrecht CS blijft winstgevend genoeg voor ze en mensen willen snel van A naar B, niet verplicht langs allemaal eenheidsworst winkeltjes geleid worden als domme schapen

  2. jacobs

    wat zeuren ze toch klanten komen toch vooral via de parkeergarage. planners zijn raar denkende mensen, zijn het wel mensen, misschien inmiddels robotten

  3. Coen

    belachelijk dat dat pas over 10 jaar gebeurt

  4. Karola

    Goedendag beste mensen,

    gaarne mijn verzoek in te willigen,

    Meerdere malen per week dien ik mij te begeven van den trams vanaf het kanaleneiland naar: de bussen richting het centrum van utrecht. Deze wandel kost mij ruim een kwartier, daar ik ook nog eens niet helemaal goed ter been ben. Dit is absurd. En belachelijk!! Ik ga hier nu veel uitroeptekens typen om uit te drukken hoe schandalig dit is!!!!!!

    !!!!!

    ALSTUBLIEFT STOP DIT IK WIL SNELLER VANAF DEN TRAMS NAAR DE DE BUSSEN RICHTING
    het centrum komen.

    Dank allen en nog een plezierige dag gewenst. Als het u tenminste nog een plezier brengt dat het, zeer overbodig, al gauw drie kwartier kost om binnen utrecht zelf te reizen en een marathon af te leggen!!

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Leny Sluijs

    Deze brug was al beloofd in 2009. Het wordt wel tijd dat er nu ook eindelijk een brug komt. Dan maar zonder trappen. Gemeente , maak een beetje haast!!!!

  6. juicer

    Het maatschappelijk belang van efficiënt openbaar vervoer is groter dan het belang van de aandeelhouders van Corio. Bijzonder dat de gemeente zich in deze situatie heeft laten werken, en nu met deze schijnoverwinning goede sier tracht te maken.

    Poll: Wie gelooft er dat de trappen er staan (en toegankelijk zijn) in 2023?

  7. Jan-Kees Verschuure

    Uitgangspunt moet een betere toegankelijkheid zijn. Je zou in dit kader kunnen redeneren dat een snellere verbinding met het station meer mensen overhaalt via Utrecht Centraal ter reizen = extra klandizie voor HC

  8. Toine Goossens

    Dit is weer een kwestie waarbij geld wordt weggegooid. Gecombineerde uitvoering is per definitie goedkoper.

    Die trappen maken het het parkeren van fietsen op de brug wel erg aanlokkelijk. Die trappen eisen daardoor:

    “Een fietsparkeerverbod voor de hele brug en de directe aansluitingen.”

  9. frans soeterbroek

    voor een beeld hoe het zo ver heeft kunnen komen met corio: http://t.co/uxmdIt9fQZ

  10. Henk Daalder Windparken Wiki

    Wat een horizon vervuiling is die fietsbrug!
    Sluit de parkeer garage, zodat er minder auto’s in het centrum komen, en er weer ruimte op straat ontstaat voor fiets en voetganger.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).