Vanwege een aanrijding rijden er tijdelijk geen treinen tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal en tussen Utrecht Centraal en Schiphol Airport.
Ook op andere trajecten rond Utrecht is het treinverkeer flink verstoord. Zo rijden er geen intercity’s tussen Utrecht Centraal, Ede-Wageningen en Arnhem en rijden er minder intercity’s tussen Utrecht Centraal en Eindhoven Centraal.
Tussen Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist en Rhenen rijden minder sprinters en de NS waarschuwt voor drukte op het traject Utrecht – Hilversum, omdat mensen via die route kunnen omreizen. Omreizen kan via Amersfoort, meldt de NS. Het advies is om de reisplanner in de gaten te houden.
De storing zorgt voor veel drukte tijdens de ochtendspits. Volgens berichten van de NS op Twitter probeert de vervoerder zoveel mogelijk stoptreinen wel te laten rijden. De NS verwachtte dat de storingen rond 11.15 uur weer over zouden zijn, maar dat is inmiddels bijgesteld naar 12.30 uur.
@NS_online iedereen in Arnhem omroepen om via ede/Amersfoort in Utrecht te komen. En dan verwachten dat dit in die lullige sprinters past? @valleilijn pic.twitter.com/k09lMd4kfw
— Rv (@rv1985rv) May 10, 2022
Door een aanrijding gaan de treinen niet verder dan Utrecht Centraal. De intercity naar Utrecht Centraal zit te vol om er tussen te kunnen.
Nu dus een poging proberen om er met Sprinters te komen. Want vanmiddag zou ik met een bootje gaan varen in Amsterdam.
Advies @NS_online? pic.twitter.com/QGbCs9k1C7
— Pieter Staaks (@pieterstaaks) May 10, 2022
yo maar wtf is er de laatste tijd steeds rondom utrecht aan de hand dat het ov zo vaak plat ligt??
— mayra (@transxlucence) May 10, 2022
10 Reacties
ReagerenGelddddddddd centjuhsssss mindercspoor en dit is het resultaat geen uitwijkmogelijkheden meer amateuristisch personeel en de laagste kwaliteit treinen ingekocht ooit. Feit. Ik werk er al 40 jaar en weet vd hoed en de rand!
@W.Oke, als jij als 40 jaar “er” werkt, dan weet je ook dat er helaas iedere week meerdere aanrijdingen zijn en de gevolgen daarvan niet zijn te ondervangen
@W.Oke: Welke uitwijkmogelijkheid had je in gedachten? Met 12 intercity’s per uur langs Hilversum en Weesp? Terwijl dat al vol zit met overig treinverkeer?
Typisch hoor. Dat gebeurt het private Shikansen nou nooit…LOL
@W.oke
Dit lijkt me toch meer een gevolg van bezuinigingen in de GGZ.
Dat er ieder jaar meer dan 200 mensen een trein ‘gebruiken’ om een einde aan hun leven te maken is iets waar de NS helaas maar bar weinig tegen kan doen.
@Scherschutter je schiet weer eens volledig mis. In Japan gebeurt dit ook helaas, alleen is heg protocol nogal anders dan hier. De treinen rijden daar alweer zeer snel. Zo’n dergelijk protocol is in Nederland gelukkig onhaalbaar, zo gaan wij niet met dit soort trieste voorvallen.
@Herman
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat u concreet met die abstractie probeert te zeggen.
Hoe dan ook; mijn auto deed het weer uitstekend vanochtend.
Waar zouden we toch zijn zonder de trein. Nou, gewoon, in de auto. Heerlijk.
Ohhh….kijk eens hoe stampvol dat perron en die trein is!
Daarom rijden mensen nou in een auto….
Als er nog covid rondwaart, dan is dit wel een mass outbreak event want frisse lucht kan hier tegenop waaien.
Het is net alsof ik deze reacties allemaal al een keer heb gelezen, zelfs met spelfouten erbij. Want ook in 2021 schreef SS Shinkansen zonder “n”(https://www.duic.nl/algemeen/utrecht-gaat-met-subsidie-organisaties-helpen-die-hun-terrein-watervriendelijker-willen-maken/).
Maar JvD, in 2021 had u nog een heel andere kijk op de zaak: https://www.duic.nl/algemeen/woensdag-opnieuw-geen-treinen-tussen-utrecht-en-arnhem-vanwege-personeelstekort-prorail/