Op verschillende trajecten tussen Utrecht en het westen kunnen tot 12.00 uur geen treinen rijden vanwege een aanrijding bij Vleuten. Het gaat om treinen richting Den Haag, Leiden en Rotterdam.
Update: de storing is verholpen, de treinen waren rond 12.00 uur weer aan het rijden
De aanrijding gebeurde bij station Vleuten en verschillende hulpdiensten zijn uitgerukt. Onder meer een traumahelikopter is opgeroepen. Door de aanrijding kunnen treinen niet over het spoor tussen Vleuten en Woerden.
Het treinverkeer ligt stil op de trajecten tussen Utrecht, Den Haag, Leiden en Rotterdam. Ook het treinverkeer tussen Amsterdam Centraal – Breukelen – Woerden en Gouda ligt stil. Het is niet duidelijk hoe lang de storing duurt, de NS gaat er in ieder geval vanuit dat de treinen niet voor 12.00 uur weer gaan rijden.
Tussen Woerden, Vleuten en Utrecht Terwijde rijden volgens de website van de NS stopbussen. Verder raadt de NS reizigers aan om de reisplanner te raadplegen.
7 Reacties
ReagerenGrappig, er is een ‘aanrijding op het spoor’, en dat is hier dus met een mens (niet met een auto omdat er daar geen overwegen zijn) en even verderop spreekt DUIC van een ‘storing’. Dat is in dit kader wel een beetje heel erg zakelijk, zou misschien iets piëteitsvoller kunnen. Overigens het is er….van…uit, niet vanuit.
Schaf die trein nu eens af!
Henk, heb je gelijk even de oplossing voor duizenden mensen die dagelijks met de trein reizen na afschaffen zo als jij zegt?
Vroeger had je vaak bladeren op de rails. Dat was een soort codetaal voor er is iemand voor de trein gesprongen. Nu hebben we het louter over aanrijdingen, mens dier auto of wat dan ook. Meestal is het een mens.
Mijn baas was het zat dat werknemers constant te laat kwamen en vertelde dat de bus, tram, metro of de trein vertraging had of helemaal niet reed. Hij vertelde dat op tijd komen en op tijd vertrekken en niet zo als nu gaat te laat komen en ook nog eens te vroeg vertrekken, want anders missen we onze aansluiting en moet de kinderen halen van de dagverblijf. Hij vertelde ons op een nette manier dat het hem niet kon schelen hoe je op het werk komt, al is het kruipend, als je maar op tijd op je werk komt. Kom je steeds te laat, dan krijg je daar een officiële waarschuwing aan je broek, bij de derde waarschuwing kan je biezen pakken. ( niet zo gek sommige kwamen iedere dag minimaal een half uur te laat en die tijd inhalen, dat was er natuurlijk niet bij. (Wat mij opvalt is dat het eigen vervoer snel is op gelopen.)
@ De Kreek
Rare baas, lijkt dan eerder dat hij werk als een soort straf zag met aanwezigheidsplicht. Dan krijg je juist personeel dat de klok zit weg te kijken. En alleen maar blijft, omdat de baas dat wil. Weinig intrinsieke motivatie dus.
Slimme bazen laten werknemers (in functies waarin dat kan en waarbij aanwezigheid op de werkplek niet per sé een vereiste hoeft te zijn) vooral kwaliteitseisen halen (en streven dan uiteindelijk naar nog hogere kwaliteitseisen) als een werknemer dat ook in minder tijd kan, wat maakt het dan uit dat die werknemer wel eens iets eerder weggaat of iets later komt. Misschien als je wat losser bent of wordt, werkt die werknemer ook wel eens onbetaald over, als die werknemer dat zelf belangrijk vindt.
Jammer, zo negatief over ov. Wees blij. Zonder ov zouden jullie files veel langer zijn! En hoe zouden de smoesjes luiden van autorijders ivm files/weersomstandigheden/autopech enz. enz..?!
Auto’ s nemen verder veel meer in beslag kwa ruimte, luchtverontreiniging, lawaai, en verkeersongelukken.
En er springt uiteraard weleens iemand voor de trein. Triest genoeg. Overigens meestal niet steeds op dezelfde plek.