De nieuw aangelegde Malie- en Tolsteegsingel zijn deels verzakt. Vanaf 5 tot en met 16 december gaat de gemeente gaat de gemeente dit herstellen.
Op het gedeelte van de Maliesingel ten zuiden van de Zonstraat blijkt de klinkerweg te verzakken. De verzakkingen van de klinkers in de rijbaan hebben te maken met de fundering. De betonconstructie van de oude trambaan is verwijderd en na het weghalen van deze betonconstructie blijkt de grond onder de betonconstructie en de nieuwe fundering zich anders te zetten dan voorspeld en is gaan zakken, zo laat de gemeente weten.
De werkzaamheden worden gedurende de dag en buiten de spitstijden uitgevoerd. De weg blijft open voor verkeer. Het verkeer wordt langs het werkvak geleid met behulp van verkeersregelaars en een om en om-regeling.
14 Reacties
Reagerenkan er dan meteen een fietsweg gemaakt worden zoals tussen W’park en Uithof. Dit slaat nergens op. Voor auto’s en fietsers, levensgevaarlijk.
Levens gevaarlijke weg is het geworden, fietser zijn zich niet meer zeker van beschermd op een fiets pad te rijden, omdat auto tussen de fietsen gaan rijden. Voor auto’s gevaarlijk omdat je vermoed dat je op een een richting’s weg rijdt. Gevolg de richting waar de meeste auto’s vandaan komen rijden in het midden, de tegenovergestelde richting rijden autos tussen de fietser. Als een fietser valt, stopt, zit er gelijk een auto boven op je.
De indeling zou misschien beter een fietsstraat kunnen zijn zoals op de Prins Hendriklaan inderdaad. En pas dat dan ook gelijk toe bij de nog om te bouwen stukken singel die binnenkort op de schop gaan, en neem dan ook de Nachtegaalstraat/Reigerstraat mee. Maar 100% veilig lukt natuurlijk nooit. De stap van de racebaan die het was naar het paadje wat het nu is, is al een heel eind de goede richting op. Het gevaar dat er nu is, ligt niet zozeer aan de indeling maar meer aan het rijgedrag van de automobilisten. Als er een fietsstraat is, is het voor de automobilist ook duidelijk waar ze aan toe zijn.
Ja, en vergeet daarbij niet als je als fietser of auto bij een brug wilt afslaan! Verder zijn de voetgangers die langs het water lopen en bij de brug willen oversteken, een gevaar geworden….
Hadden we niet beter de oude beton kunnen laten zitten?
Snap er niks van. Woon aan de singel en fiets er dus dagelijks langs, maar herken helemaal niets van de opmerkingen hierboven. In mijn ogen is het vele malen veiliger (en mooier) geworden. Auto’s rijden (op een enkeling na) allemaal een stuk langzamer.
Het wordt nog gevaarljker. Er worden op dit moment hekjes aangebracht langs de wegkant. Als je nu door een auto wordt weggedrukt kan je niet meer uitwijken naar het gras. Je wordt nu gemangeld tussen hekje en auto.
@ Sander
Helemaal mee eens, ik woon er ook; en fiets, wandel er dagelijks, op verschillende tijdstippen. Er is helemaal niets aan de hand en het is gewoon mooi en veilig.
Het lijkt me dat aanwonenden er nog het meest zicht op hebben, verreweg het betrouwbaarst zijn en de feiten kennen.
Dit lijkt verdacht veel op een hetze van rechtse reaguurders, zoals ze alle reacties claimen op diverse nieusmedia online.
@ Thomas, die hekjes stonden er ook in de oude sutuatie, wel opletten. Toen was het ook noet gevaarlijk.
Nee kuchje. Maar toen was er voldoende ruimte. Wel opletten joh.
Kuch, Sander,
Ik woon aan de Nieuwegracht. Vindt het echt een gemiste kans. Maak zo’n mooie fietsstraat en het is voor iedereen duidelijk. Dit is heel onduidelijk want waar moet de auto rijden en wat moet de fietser verwachten?. Nu is het echt wachten op een botsing / ernstig ongeluk. Was niet nodig.
Ik woon er om de hoek en fiets er dagelijks en ik vind het er ook niet veel veiliger op geworden hoor….
In de beschaafde wereld scheiden ze het fiets- van het autoverkeer. In Utrecht maken ze een fietspad en jagen ze er auto’s overheen.
Ik moet zeggen dat ik ook als automobilist me niet veilig voel op dat veredelde fietspad. Je weet nooit wat tegenliggers gaan doen. En elke keer als ik moet uitwijken ben ik bang dat ik een fietser de kant in druk.
Aan de bandensporen in de modder naast het fietspad zie je al dat de beschikbare ruimte simpelweg te krap is voor al het verkeer dat van deze doorgaande weg gebruik maakt. Biizondere keus om de helft om de beschikbare ruimte om te toveren tot hondentoilet. Ruim baan voor de hond!