Uitgangen van fietsenstalling Stationsplein krijgen nieuwe bewegwijzering, maar wanneer is nog niet bekend Uitgangen van fietsenstalling Stationsplein krijgen nieuwe bewegwijzering, maar wanneer is nog niet bekend

Uitgangen van fietsenstalling Stationsplein krijgen nieuwe bewegwijzering, maar wanneer is nog niet bekend

Uitgangen van fietsenstalling Stationsplein krijgen nieuwe bewegwijzering, maar wanneer is nog niet bekend
Foto: Bas van Setten
De bewegwijzering bij de uitgangen van de fietsenstalling onder het Stationsplein bij Utrecht Centraal was kapot, werd hersteld en ging binnen de kortste keren weer kapot. Dat merkte een attente DUIC-lezer op. NS zegt de bewegwijzering te gaan herstellen, al is het nog niet duidelijk wanneer dat gaat gebeuren.

De bewegwijzering bij de uitgangen van de fietsenstalling onder het Stationsplein bij Utrecht Centraal was kapot, werd hersteld en ging binnen de kortste keren weer kapot. Dat merkte een attente DUIC-lezer op. NS zegt de bewegwijzering te gaan herstellen, al is het nog niet duidelijk wanneer dat gaat gebeuren.

NS en ProRail moesten even in beraad toen ze de vraag kregen: Wie is er verantwoordelijk voor het herstel van de bewegwijzering bij de uitgangen van de Stationspleinstalling? NS is namelijk verantwoordelijk voor het ‘dagelijkse onderhoud’ en ProRail verzorgt het ‘grote onderhoud’, laat een woordvoerder van ProRail aan DUIC weten. Het was niet direct duidelijk welke partij nou de reparaties aan de bewegwijzering moest gaan doen.

De woordvoerder van NS geeft daar later meer helderheid over: “NS doet het beheer van de fietsenstalling. De bewegwijzering voor de ingang van de fietsenstalling is hier onderdeel van.” Ook laat de NS weten dat het bestellen van nieuwe bewegwijzering loopt. Er wordt volgens de vervoerder gekeken of de letters op een bord geplaatst kunnen worden, ‘zodat het minder kwetsbaar is voor vandalisme’. 

Tekst gaat verder onder de afbeelding

De foto die een DUIC-lezer in april naar DUIC stuurde.

Herstelwerkzaamheden

“Wanneer de nieuwe bewegwijzering geplaatst wordt, is nu nog niet bekend, maar wij zijn hier mee bezig”, kan de NS laten weten. Dit is volgens de woordvoerder overigens de eerste keer dat NS onderhoud moet plegen aan de bewegwijzering voor de fietsenstalling op Utrecht Centraal. Echter, door twee foto’s van de bewegwijzering met elkaar te vergelijken is te zien dat er wel degelijk letters opnieuw zijn geplaatst.

De komende maanden worden er meer herstelwerkzaamheden uitgevoerd in de Stationspleinstalling. De grootste fietsenstalling ter wereld is nu bijna drie jaar open en er bleken veel scheuren in de vloer te zitten. De werkzaamheden moeten van 2 mei tot medio augustus gaan duren.

Gekoppelde berichten

9 Reacties

Reageren
  1. NS reiziger

    Kunnen er ook camera’s worden gehangen bij de trappen tussen de verschillende verdiepingen van de fietsenstalling. Er wordt daar zo ongeveer dagelijks geplast ‘s avonds en ‘s nachts en het is heel naar om daar ‘s ochtends naar je trein te lopen. Snap niet dat daar niet wat aan wordt gedaan. Het verpest het gemak van de fietsenstalling.

  2. De Deftige Dame

    Gisteren voor t eerst gebruik gemaakt van de stalling op -1 en een aantal trappen naar boven gelopen, idd wat een urinoir daar. Ongelooflijk wat een malloten die hun pis niet kunnen ophouden en menen in het trappenhuis te moeten zeiken waar veel doorloop is, geen regen het weg kan spoelen en het dure materiaal op die manier lelijk beschadigd door dat urinezuur. Camera’s? Gewoon onder stroom zetten die plekken, op piemelstraalhoogte.

  3. Steve

    En nu nog fatsoenlijke bewegwijzering naar de taxistandplaats op het Stationsplein.
    Verder ook schandalig dat de taxistandplaats daar zo ver weg is van de treinen.
    Bovendien altijd rommelig daar.
    Weinig prullenbakken en geen sanitaire voorzieningen voor de taxichauffeurs aldaar.

  4. Hetty

    Nominatie voor de Rietveldprijs? Deze vieze, onveilige en in een mum kapotte fietsenstalling verdient de Verdriet-veldprijs !

  5. Yo

    @ NS reiziger

    Dat ligt aan het ontwerp en aan het geteisem in het gebied.

    Hier is ten vele malen en tot in den treure voor gewaarschuwd.

    Er is werkelijk niets geleerd vd jaren 70 en 80 en begin jaren 90.

    Maar ja, geld en macht van NS, Pro Rail, Kleppierre en de jaarbeurs.

    En maar trots zijn op dat gore en nu al versleten duistere en gure stationsgebied.

    Overigens. Je kan die letters wel steeds vervangen, maar die zijn niet vandalisme en hufterproof. Gewoon de letters met goede verf verven is slimmer.

  6. Carlo

    De pislucht is inderdaad afgrijselijk maar wat me ook opvalt is de hoeveelheid opengeknipte fietsslot stukken voor de ingang, ik krijg de indruk dat er een bende professionele fietsdieven bezig is daar.

  7. Michiel

    Inderdaad mag men de trappenhuizen wel gewoon dagelijks reinigen met chloor en eens een keer wat toezicht gaan houden, ook ‘s nachts. Die pislucht is echt geen goed visitekaartje. Maar in Nederland doet men niet aan toezicht. We verwachten dat iedereen zich vanzelf netjes gedraagt wat natuurlijk niet gebeurt. De keren dat je een agent op straat ziet in een stad als Utrecht kun je per jaar op één hand tellen.

  8. Paul

    Buitenlandse gasten laat ik vaak deze grootste fiets parkeer garage ter wereld zien. Ze zijn onder de indruk van de kwaliteit , terecht ontvangt het de rietveld prijs!
    De problemen hier boven genoemd aanpakken, het ligt m.i. niet aan het ontwerp maar aan gedrag en beveiliging.
    Zou een toilet in de fietsenstalling niet een goed oplossing zijn desalniettemin?
    Ik vindt het jammer dat deze stalling naam loos is , Waarom niet” CS plein garage genoemd ….

  9. Martijn

    Ik snap niet dat die letters van dun hout zijn, maak ze dan een beetje hufterproof, van ijzer of metaal of zoiets..

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).