Gedeeltelijke ingebruikname Uithoflijn gaat niet door | De Utrechtse Internet Courant Gedeeltelijke ingebruikname Uithoflijn gaat niet door | De Utrechtse Internet Courant

Gedeeltelijke ingebruikname Uithoflijn gaat niet door

Gedeeltelijke ingebruikname Uithoflijn gaat niet door
Werk aan de Uithoflijn in de zomer van 2017. Foto: Bas van Setten
De Uithoflijn zou in de zomer van 2019 al voor een gedeelte in gebruik worden genomen, maar dat is nu geannuleerd. De verwachting is dat de volledige ingebruikname van de tramlijn in december 2019 is.

De Uithoflijn zou in de zomer van 2019 al voor een gedeelte in gebruik worden genomen, maar dat is nu geannuleerd. De verwachting is dat de volledige ingebruikname van de tramlijn in december 2019 is.

Begin dit jaar werd bekend gemaakt dat de Uithoflijn in de tweede helft van 2019 tussen haltes Vaartsche Rijn en P+R De Uithof gedeeltelijk in gebruik zou gaan. Onlangs is gebleken dat er herstelwerkzaamheden aan de tramlijn nodig zijn, waardoor er in de planning te weinig tijd overblijft voor een gedeeltelijke ingebruikname. Daarom is besloten hiervan af te zien.

De volledige ingebruikname van de Uithoflijn tussen Utrecht Centraal en P+R De Uithof staat nog steeds gepland voor december 2019. Dat is anderhalf jaar later dan de eerste planning.

14 Reacties

Reageren
  1. DH

    De lijn ligt er nog niet helemaal en nu zijn er al herstelwerkzaamheden nodig? Ik ben benieuwd hoe ver het budget overschreden gaat worden…
    …en met wat voor een optimisme het oorspronkelijke budget is opgesteld.

  2. Angelique

    man man man, het is toch om te janken, die organisatie.

  3. JdV

    2019 gaat 2020 of 2021 worden. Doe busse n zijn echt met voorkennis aangeschaft.

  4. Berend

    aanpakken die projectorganisatie, man en paard, allemaal verantwoording af laten leggen.

  5. Harry

    En blijven stemmen op de duurzame GL-er Van Hooydonk mensen! Donder het geld maar weg! Wat een incompetentie.

  6. Joost

    Herstelwerkzaamheden?

    En dit is trouwens al in 2014, 2015, 2016, 201 en dit jaar meerdere keren voorspeld. Het is een veel gebruikt techniek in de vastgoedwereld, projectontikkelaarswereld, zeg maar kortom in de door de VVD-gedomineerde werelden om extra geld te verdienen. De boel laten uitlopen. De overheid betaalt toch wel bij grote projecten.

    Normale mensen noemen dit fraude!

  7. Herman

    herstelwerkzaamheden is een verkapte term, men probeert te zeggen dat er bouwfouten hersteld moeten worden.
    bij dit hele.project gaat er ergens niet goed, slechte opdrachtgever, slechte aannemer of beide?

  8. Pietje Puk

    @ Harry

    Weer eens niet ingelezen zeker.

    De Uithoflijn is een project van de provincie Utrecht (in de eerste plaats), daar waren VVD-gedeputeerden o.a. verantwoordelijk.

  9. R.v.t.

    Hadden we niet lang gelede toen de zogenaamde vrij busbaan aangepast worden. Meten met de stroom moeten beginnen.amsterdam heeft het ook gedaan e Amsterdam is gebouwd op palen .e i Amsterdam zal de grond ook wel vol troep liggen wel troep meteen grote archeologisch waarde.maar daar zin ze wel begonnen met een metro. Een stuk is klaar,veel duurder e veel later dan gepland. Maar dan hebben we iets. Die vrije busbaan e die uitoftramhebben ook allemaal veel meer gekost zowel tijd als geld.

  10. woutvr

    Ja, klopt Joost, van Hooidonk doet wel haar best wel, denk ik. Maar houden jullie van DUIC wel de vinger aan de pols opdat aan het eind van de rit, kennelijk eind 2019, er een prachtig verhaal ligt?

  11. Henk

    @Joost, dan bel je toch de politie als je dit zo’n misdaad vindt?
    Het is wel schandalig dat dit zo vaak gebeurt en het daar dan maar bij blijft. Maar laten we wel wezen, als een aannemer werkzaamheden aan mijn huis verricht, hiervoor een inschatting maakt van de werkzaamheden en dan een offerte maakt, wil het ook weleens gebeuren dat er ‘meerwerk’ is. Het hele project in het stationsgebied is wel iets groter en complexer. Dat praat niet alles goed, maar snap wel dat het ontzettend complex is om een goede inschatting te maken op basis van veel veranderende factoren.
    Oké nu mag iedereen mij bashen.

  12. Sjaak

    De beste stuurlui staan weer eens aan wal hoor….

  13. Ronald

    Simpele Joost. Kwestie van incapabel projectbeheer jongen. Natuurlijk willen aannemers verdienen. Daar moet je dan bovenop zitten en ze de kans niet geven. En jouw pre-occupatie met de VVD begint langzamerhand hysterische vormen aan te nemen.

  14. Herman

    Dit gaat niet zozeer of Lotje of de VVD het fout doet.
    Ditvgast over hobbyisten die als overheidsinstantie hun hobby willen bedrijven en opdrachtgevertje gaan Een tramlijn door een ingewikkeld gebied heeft een professionele opdrachtgever nodig, anders lacht de aannemer je uit.
    Laat ProRail opdrachtgever zijn, die snappen dit spel.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).