Uithoflijn gaat weer testritten maken om meer ritten per uur mogelijk te maken | De Utrechtse Internet Courant Uithoflijn gaat weer testritten maken om meer ritten per uur mogelijk te maken | De Utrechtse Internet Courant

Uithoflijn gaat weer testritten maken om meer ritten per uur mogelijk te maken

Uithoflijn gaat weer testritten maken om meer ritten per uur mogelijk te maken
Ook nu de trams van de Uithoflijn in Utrecht daadwerkelijk met passagiers rijden moet er nog steeds getest worden. Daarom zullen er in de weekenden in februari testritten te zien zijn.  

Ook nu de trams van de Uithoflijn in Utrecht daadwerkelijk met passagiers rijden moet er nog steeds getest worden. Daarom zullen er in de weekenden in februari testritten te zien zijn.  

Sinds de start van lijn 22 rijden de trams tien ritten per uur per richting. Elke zes minuten komt een tram langs op een halte en kunnen reizigers gebruikmaken van het openbaar vervoer. Die frequentie moet echter omhoog.

16 ritten

Het trambedrijf wil dit eerst geleidelijk verhogen naar 12 ritten per uur per richting en uiteindelijk naar 16 ritten per uur per richting.

Om dit alles goed voor te bereiden maakt vervoerder U-OV alvast een nieuwe dienstregeling en worden de trams opnieuw op de proef gesteld hoe in de praktijk gereden wordt op de klok. Op de zaterdagen in februari rijden de trams daarom testritten tussen 08.00 en 16.00 uur.

De weekenden van februari worden ook gebruikt om testen uit te voeren op tramlijn 22 met het beveiligingssysteem dat de wissels en seinen aanstuurt. Daarvoor rijden op zondag overdag op een deel van de nieuwe lijn vier keer per uur per richting trams zonder reizigers aan boord.

8 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Woehahaha. Frequentie omhoog? Probeer eerst maar eens de uitvalfrequentie omlaag te krijgen.

  2. Scherpschutter

    Persoonlijk zou ik die lijn eerst een storingsvrij gaan maken, maar ik ben natuurlijk niet zo’n kampioen in logica en excellent bestuurder als een gemiddelde amtbtenaar van deze overheidsvervoerinstelling.

  3. HArry

    Dat is net zoiets als het toilet door te spoelen om te testen of je vaker het toilet kan doorspoelen. Maar dan wel met de spreekwoordelijke geld door het toilet natuurlijk.

  4. Jasper

    16 ritten per richting per uur maakt bij elke overgang 32 passages per uur. Stel er is anderhalve minuut nodig per passage, dan kan er 48 minuten per uur niet worden overgestoken. Het geduld van veel fietsers zal dan zwaar – te zwaar? – op de proef worden gesteld.

  5. Katja

    @Jasper; wedden dat er over een paar jaar over een tunnel wordt gedacht ? En dat men zegt : hoe heeft men dit niet kunnen voorzien ?

  6. Willem

    De test ritten zullen misschien goed gaan , maar ohwee als er
    reizigers mee gaan rijden . Dan stranden de trams weer.

  7. Auto fetisjist

    @Jasper en @Katja, wedden dat aan de oostkant veel auto’s stil komen te staan, het aan die kant volledig dichtslibt en er dan verkeersremmende maatregelen genomen worden.

  8. Wim Vreeswijk

    Hoeveel garantie heeft U nu nog van de leverancier? Of houdt dat ook een keer op ?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).