Op de Uithoflijn rijden dinsdag opnieuw geen trams vanwege een verstoring. De storing duurt in ieder geval tot 15.30 uur, meldt U-OV op haar website. Het is de tweede dag op rij dat de Uithoflijn niet rijdt.
De storing wordt veroorzaakt door een kapotte tram, die de baan blokkeert. Daarnaast hangt een stuk van de bovenleiding los. De tram kan in beide richtingen niet rijden.
Reizigers kunnen gebruikmaken van reguliere buslijnen of vervangende bussen bij de haltes Rijnsweerd Zuid, Genevelaan, Bolognalaan, Cambridgelaan of Sorbonnelaan.
18 Reacties
ReagerenDuct tape, daar kun je heel veel mee repareren. Maar misschien helpt een elastiekje al.
Het wordt steeds duidelijker. Rails en tramstellen verkopen voor oud ijzer en gehele baantraject ombouwen naar een fietssnelweg. Scheelt jaarlijks tonnen aan exploitatie kosten.
Jammer dat we geen referenda meer mogen organiseren van D66.
Het kost wat, zo’n tram, maar dan heb je ook wat.
Goh, wie had dat kunnen voorspellen, het functioneert niet….Half miljard was het toch?
Sjongejonge…bussen rijden tenminste wel. Asfalteren die hap.
HArry 18/2/2020 – 11:24
Het is niet bepaald de snelste weg als je van het station naar de Uithof moet fietsen…
Kunnen ze nog worden omgebouwd naar dieseltrams of is dat een gepasseerd station?
Laten we het positief zien, die tram heeft het een tijdje redelijk gedaan.
Dat hebben we toch maar mooi gekregen voor die ruim 400 miljoen.
500.000.000 miljoen euro Voor tramlijntje 8 km,,die niet werkt,,,,in Utrecht kan dat
Ach verhogen we de gemeentebelastingen toch weer lekker fors
vervelend voor de reizigers, hoop dat het duurzaam wordt opgelost. op de dagen dat ‘ie rijdt zeer tevreden over deze lijn. 🙂
BAM zei de tram en toen was ie lam.
Alles ontspoort zodra voor vervoer op rails wordt gekozen. Zou dat komen omdat vervoer op rails nog uit de 19e eeuw stamt? Hoe dan ook: elke defecte tram op de dienst heeft effect op een enorm groot vervoersgebied. En als dan ook nog de bovenleiding defect raakt, is de ramp helemaal niet te overzien. Juist dit scenario had aanleiding moeten zijn om het hele project te cancellen. Er valt domweg niet tegenop te investeren. Het traject, dat nu € 64.375,- per strekkende meter heeft gekost, had ook uit een eenvoudige busbaan kunnen bestaan. Bussen kunnen immers gewoon om een uitgevallen exemplaar heen rijden.
Is een paardentram geen optie ?
De teller op de onkosten meter loopt gewoon door.
Het was al de duurste tramlijn ter wereld om aan te leggen.
Gaat het nu ook de duurste tramlijn worden vanwege disfuntioneren?
@robertjc: goed plan, de busbaan vertrammen en de trambaan verbussen. Zou alleen een stuk goedkoper zijn geweest als de gemeente dat eerder bedacht had. Daarbij was die hele trambaan niet nodig geweest als de UU en HU eens zouden differentiëren met starttijden van colleges en ook die lange vakanties van ze zouden spreiden…
Er is een godsvermogen betaald en maar dan ben je ook verzekerd van absolute troep. Wie is hier verantwoordelijk voor en wat zijn de consequenties voor deze mensen.
De 19de eeuw is aal wat laat, dat is ongeveer de tijd van het gebruik van rails voor treinen en trams. Zie het Wikipedia artikel op https://nl.wikipedia.org/wiki/Rail_(spoorwegen)#Houten_rails_in_mijnen dat beschrijft dat al in de 16de eeuw in mijnen houten rails werd gebruikt.
Volgens mij kunnen ze beter vermelden wanneer dat kloteding wél rijdt. Zijn ze een stuk sneller klaar.