Unieke hashtag #InUtrecht zet Utrecht op de kaart | De Utrechtse Internet Courant Unieke hashtag #InUtrecht zet Utrecht op de kaart | De Utrechtse Internet Courant

Unieke hashtag #InUtrecht zet Utrecht op de kaart

Unieke hashtag #InUtrecht zet Utrecht op de kaart

Bezoekers van de stad Utrecht kunnen vanaf nu op Twitter de hashtag #InUtrecht gebruiken om al hun vragen over de stad te stellen aan Toerisme Utrecht en haar partners. Hiermee wordt de digitale gastvrijheid van de stad vergroot.

Utrecht is de eerste Nederlandse stad die op deze manier Twitter inzet om mensen een hand te reiken tijdens hun bezoek aan de Domstad. Het marketingbureau Coosto publiceerde kort geleden al dat Utrecht de meest positief besproken stad van Nederland is op de social media. Met de nieuwe mogelijkheid tot het stellen van vragen hoopt Toerisme Utrecht bezoekers nog enthousiaster over de stad te maken.

Benutten van kansen

Marketing-specialist Michiel van der Schaaf van Toerisme Utrecht is erg blij met de nieuwe ontwikkeling.  “Uit een recent onderzoek dat we hebben laten uitvoeren door LocalSecret blijkt dat bezoekers via Twitter doorlopend vragen stellen over hun bezoek aan Utrecht. Tot nu toe kreeg men echter lang niet altijd antwoord. Ontzettend zonde, want vragen zorgen vaak voor extra bezoekers en inkomsten. Met #InUtrecht hebben we als stad nu een middel in handen om de liggende kansen beter te benutten.”

2 Reacties

Reageren
  1. Sjaak

    Jammer dat er een in Amsterdam genomen foto bij het artikel staat. 😉

  2. Edwin

    Kansloze actie. Welke toerist leest dit nou? Als marketing-specialist Michiel gastvrij wil zijn, volgt hij gewoon de woorden ‘Utrecht’ en ‘030’ op Twitter. Daar is helemaal geen hashtag voor nodig.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).