Update: Bericht over vertraging megastalling Centraal Station was te vroeg geplaatst | De Utrechtse Internet Courant Update: Bericht over vertraging megastalling Centraal Station was te vroeg geplaatst | De Utrechtse Internet Courant

Update: Bericht over vertraging megastalling Centraal Station was te vroeg geplaatst

Update: Bericht over vertraging megastalling Centraal Station was te vroeg geplaatst
De oplevering van het eerste deel van de grootste fietsenstalling ter wereld heeft vertraging opgelopen. Dat meldde DUIC gisteren op basis van een commissiebrief. De gemeente heeft deze echter nu teruggetrokken. Later vandaag komt er meer duidelijkheid. 

De oplevering van het eerste deel van de grootste fietsenstalling ter wereld heeft vertraging opgelopen. Dat meldde DUIC gisteren op basis van een commissiebrief. De gemeente heeft deze echter nu teruggetrokken. Later vandaag komt er meer duidelijkheid. 

In de brief (hier te lezen) zei de gemeente dat de vertraging komt doordat er met een latere oplevering gezorgd kan worden voor een betere veiligheid voor de gebruikers en een betere omsluiting van de fietsenstalling.

In de oorspronkelijke planning zou het eerste deel van de fietsenstalling dit jaar opgeleverd worden, nu wordt dit 2017. De einddatum voor de gehele fietsenstalling in 2018 verandert niet. Dan is deze grootste fietsenstalling ter wereld af en moeten er dagelijks 12.500 fietsen gestald kunnen worden.

Update 11:50 uur: De gemeente laat weten dat de brief per ongeluk gisteren al online was gezet, maar dat de inhoud van de brief hetzelfde blijft. De normale gang van zaken is dat een dergelijke brief eerst in het college en de raad wordt besproken voordat het openbaar toegankelijk wordt. “Dit was nu per abuis fout gegaan,” zegt de woordvoering van de gemeente. “De brief heeft maar vijf minuten online gestaan. Foutjes worden helaas wel eens gemaakt.”

 

2 Reacties

Reageren
  1. MMMMMMMMM

    Wat zonde voor die stagiaire die gisteren zo hard haar/ zijn best heeft gedaan op het persberichtje om ons om de tuin te leiden.

    Nu moet de gemeente weer met andere drogredenen komen. Het houdt de ambtenaren wel bezig zeg.

    Is er trouwens al werk gemaakt van een soort van goedmakertje richting al die buitenlandse bouwvakkers die, uitgebuit en vaak voor zo goed als niets, deze stalling gebouwd hebben? Ik vraag het me af.

  2. Dirk

    Ik moet mezelf heel hard tegenhouden om niet negatief te worden en de aanname te maken dat er een reden achter zit dat ze zich hierop focussen in plaats van beter uit te leggen waarom het een heel jaar langer gaat duren.

    Als dagelijks bezoeker van het stationsgebied en gebruiker van de fietsenstalling op het smakkelaarsveld zie ik al een hele lange tijd bijzonder gevaarlijke situaties op dagelijkse basis voor fietsers en voetgangers (vooral die laatsten worden vaak vergeten). Deze situatie kan pas structureel opgelost worden als de tijdelijke fietsenstalling opgeruimd kan worden op het smakkelaarsveld en daarvoor moet de toekomstige stalling onder het stationsplein gereedkomen.

    Er komen te veel fietserstromen samen bij het fietsknooppunt bij het FGH-gebouw. Voetgangers die uitstappen bij de bushalte bij het FGH-gebouw en de naar het station willen moeten bijzonder gevaarlijke stukken fietspad over om bij de noordertunnel te komen.

    Misschien moet de gemeente wat aanvullende verkeersbeperkende maatregelen nemen als het nog zo lang gaat duren door het aantal fietserstromen dat samenkomt bij de FGH-gebouw te beperken.

    Bijvoorbeeld niet langer entree tot smakkelaarsveld toelaten vanuit het westplein en enkel de van sijpesteijnkade openlaten om vervolgens die fietsers via de doorgang bij de mediamarkt/noordertunnel te sturen.

    Bijvoorbeeld door met de stoplichtconfiguratie bij het ING-gebouw aan de daalsesingel te spelen voor het fietsverkeer vanuit de kant van de straatweg dat de binnenstad in moet en fietsers die de binnenstad in moeten over de paardenveldbrug te sturen.

    Bijvoorbeeld door mensen die vanuit de binnenstad richting van sijpesteijnkade moeten explicieter via de kant van TiVre langs de mediamarkt en Noordertunnel te sturen.

    Bijvoorbeeld door voor meer mensen duidelijk te maken dat je vanaf de straatweg over de daalsetunnel heen kunt gaan via een voetgangerspad en deze sluiproute beter toegankelijk te maken voor fietsers.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).