De mobiele internetverbinding in Utrecht is hersteld. De KPN meldde eerder om 18.00 de storing te verhelpen, maar dit heeft tot kwart voor negen geduurd.
Een woordvoerder van de KPN zegt als klanten toch nog hinder ondervinden, zij het beste even hun smartphone kunnen uitzetten, 5 tellen wachten en dan het toestel weer aanzetten. Dan wordt de verbinding goed hersteld.
Dit geldt ook voor internet/tv thuis: de modem even uitzetten, 5 tellen wachten en dan weer aanzetten.
Nadat een glasvezelkabel vanmiddag kapot ging hadden monteurs van KPN alle moeite om het netwerk weer op gang te krijgen. Volgens RTV Utrecht overweegt winkelier Tom Broekman met zijn collega’s in de binnenstad een claim in te dienen bij de internetprovider. Klanten konden bijna de hele dag niet pinnen en moesten lange tijd wachten bij de pinautomaten.
2 Reacties
ReagerenHoe zo mobiel internet ? De meeste pinautomaten gebruiken geen mobiel internet. Alle KPN en XS4all klanten in de binnenstad hadden gewoon geen internet.
Inderdaad het ging om veel meer dan mobiel internet. Dit werd nogal onduidelijk gecommuniceerd links en rechts. Er stond ergens “het vaste net werkt wel” maar daarmee bedoelde men bellen via een ouderwetse vaste lijn. ADSL/VDSL internet werkt wel via een vaste lijn maar dat lag er door die storing ook uit.