Update: Tot na de avondspits geen treinverkeer rond Utrecht Centraal | De Utrechtse Internet Courant Update: Tot na de avondspits geen treinverkeer rond Utrecht Centraal | De Utrechtse Internet Courant

Update: Tot na de avondspits geen treinverkeer rond Utrecht Centraal

Update: Tot na de avondspits geen treinverkeer rond Utrecht Centraal
Het treinverkeer van en naar station Utrecht Centraal ligt stil. Er staat een kapotte goederentrein op het spoor en er zijn problemen met een bovenleiding. Er rijden geen treinen van en naar het station.

Het treinverkeer van en naar station Utrecht Centraal ligt stil. Er staat een kapotte goederentrein op het spoor en er zijn problemen met een bovenleiding. Er rijden geen treinen van en naar het station.

De extra reistijd bedraagt inmiddels meer dan 60 min. De NS verwacht dat de problemen rond 14.00 uur zijn opgelost. Hoofdcommunicatie van de NS, Bartho Boer, twitterde onderstaande foto over het oponthoud.

Tussen Utrecht CS en Den Bosch en Amsterdam-Zuid rijden bussen. Tussen Utrecht CS en Amersfoort en Amsterdam Centraal rijden aanzienlijk minder treinen. Het is niet duidelijk wanneer de problemen exact zijn verholpen en de treinenloop weer normaal zal zijn.

De problemen worden veroorzaakt door een goederentrein met een defecte stroomafnemer aan de oostzijde van het station. Hierdoor is op de bovenleiding op dat betreffende spoor kortsluiting ontstaan. Om problemen met andere bovenleidingen, die allemaal met elkaar in verbinding staan, te voorkomen is alle stroom van de leidingen op het station afgehaald.

UPDATE 14:05 uur: Er zijn nog steeds storingen op Utrecht Centraal. Houd rekening met vertragingen die kunnen oplopen tot een uur.

UPDATE 15:05 uur: Geen Treinen van en naar Utrecht CS tot na de avondspits.

4 Reacties

Reageren
  1. Kuch

    Vraagje aan de NS.

    Hoe kan 1 kapotte trein, alle treinen blokkeren?

  2. BozeWolf

    Er is iets met de stroomafnemer van die trein las ik ergens anders. Daardoor moet de stroom van de bovenleiding af. Helaas is dat niet gescheiden per spoor, dus zit elk spoor zonder stroom…

    Hoe dat dan weer kan is natuurlijk een logische volgende vraag.

  3. Bianca haanschoten

    Het zou mooi zijn als de communicatie relevante informatie voor de reizigers op de stations/perrons zou verzorgen. Of in de twitter verwijzen naar een webpagina met info oplossingen voor reizigers.

  4. JP

    Basic rule of engineering: Redundancy…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).