@Harrie030 is langzaamaan bekender aan het worden bij de Utrechters. Het figuurtje, dat symbool staat voor de actie om meer koopzondagen in utrecht te krijgen, is te zien op flyers, posters, fietszadelhoesjes en in allerlei media. De grote winkelketens, als Bruna, de Media Markt en de Hema, staan achter de actie, en bij die winkels kan je dan ook de petitie tekenen.

De kleine ondernemers steunen het initiatief over het algemeen niet, en hebben een tegenoffensief gestart door @geen_harrie te promoten op twitter en andere media. Op 5 Juli wordt de petitie gepresenteerd aan de burgemeester en daarna zal blijken of de extra koopzondagen er ook gaan komen. Maar, is er wel behoefte aan die extra koopzondagen?
1 Reactie
ReagerenUiteraard, moet Utrecht alle zondagmiddagen open zijn, zoals in alle grote steden in de EU !
Als ( kleine) winkeliers er geen voordeel bij mochten hebben, omdat de kosten van open zijn groter is dan gesloten te zijn, is dat geen probleem. KOOPZONDAGEN zijn verplichting, ook niet voor consumenten uiteraard…. Dus stop eindelijk het ( christelijk) parternalisme, gun mensen zelf de ruimte waneer ze willen winkelen/rusten etc.
De dame in het filmje heeft de verkeerde stad uitgekozen helaas, Utrecht is immers nu nr 1 groeistad van Nederland…
Tot slot is het als toeristen stad belangrijk altijd gastvrij te zijn, want open winkels betekend ook meer gezellige horeca open.