Utrecht staat op de derde plaats in de top 10 favoriete steden in 2013. Dat blijkt uit een merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy en Universiteit Utrecht onder 11.000 Nederlanders.
Net als in 2011 legt de merknaam Utrecht het af tegen Amsterdam (1e plaats) en Maastricht (2e plaats). Amsterdam is vooral zo populair door het gevarieerde aanbod in winkels, horeca en cultuur, zo stelt het onderzoek.
Natuur blijft trekken
De Veluwe is de meest populaire streek. Merkadviseur Hendrik Beerda: “De Veluwe heeft deze ijzersterke positie te danken aan de vele mogelijkheden om er van de natuur te kunnen genieten. Van de ruim 500 onderzochte streken heeft de Veluwe het meest te bieden voor dagtoeristen die willen fietsen of wandelen. Ook Zuid-Limburg en het Waddenzeegebied zijn bijzonder populair. Ondanks dat winkelen de favoriete hobby van de gemiddelde Nederlander is, blijft de natuur toch het meest trekken als men met familie, vrienden of partner wil ontspannen. Ook stadsinwoners hebben de natuur nodig om tot rust te komen.”
De uitkomsten van het onderzoek zullen, net als in 2011, worden gepresenteerd op het Nationaal Congres Citymarketing (NCC13) op maandag 17 juni a.s. in Rotterdam.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.