Dat Utrecht er tegenwoordig goed op staat in het buitenland hebben we al vaker gemeld. Nu zijn ‘we’ ook door een groot Indonesisch reistijdschrift uitgeroepen tot de bestemming om heen te gaan.
Het artikel in het blad roept mensen op naar Utrecht te komen en van de stad te gaan houden. De foto’s in het blad zijn gemaakt door een celebrity uit Indonesië, laat Toerisme Utrecht desgevraagd weten.
Eind 2015 keken ook Daily Mail en The New Economy nog uitgebreid naar Utrecht. Die bladen benoemden de grote hoeveelheid fietsen en de gezonde stad die Utrecht moet gaan worden in de komende jaren.
13 Reacties
ReagerenUtrecht is er nog niet klaar voor helaas! Te weinig winkels om te shoppen vele bekende merken ontbreken er, qua gezelligheid en sfeer is Utrecht een zwarte gat te weinig leuke attracties te weinig uitgaansgelegenheden te weinig festivals te weinig coffeeshops!! Oftewel Utrecht heeft een te veel grotere jas aangetrokken terwijl ze nog heel erg klein zijn.
Maar vanaf vandaag kan je zelfs in de winter zure pruimen in de stad tegenkomen!!
Hoi Y! Wat een negativiteit, kan me totaal niet vinden in je reactie. Voor coffeeshops en hoeren kan iedereen lekker naar Amsterdam, dat soort figuren trek je met Utrecht ook niet aan volgens mij. Utrecht een zwart gat qua sfeer? Blijkbaar kom je niet vaak in het centrum of je hebt geen besef van sfeer.. Azijn moet je niet drinken he 😉
Waar heb je het in godsnaam over Y??? Als je naar een stad wilt die barst van de coffeeshops, nietszeggende flagshipstores en weet ik veel, dan ga je toch lekker niet naar Utrecht. Liever niet zelfs. Utrecht barst van de gezellige pleintjes met dito kroegen, koffietentjes en leuke originele winkels, musea, restaurants, podia… etc. teveel om op te noemen. Y, ga jij maar lekker naar Amsterdam. Doei.
Ik ben niet negatief over Utrecht, integendeel, ik vind het een prachtstuk en woon er graag. Toch moet ik Y gelijk geven in zijn mening dat Utrecht te klein is voor zoveel internationale aandacht. In de zomer is er voor alle mensen uit Utrecht al geen plek op terrassen en in winkels, laat staan voor horden toeristen. Om dezelfde reden verbaas ik me ook zo over de vele nieuwe nieuwbouwwoningen in en om de stad (Veemarkt, neudeflat,
Daalsedijk). Ben heel benieuwd naar hoe het er hier over pak ‘m beet vijf jaar is.
Het is juist een trend op het ogenblik dat men nieuwe steden, in Nederland en elders, gaat ontdekken, die juist niet bol staan van de populaire ketens (kleding, eten, etc.). Dat kent men nu wel. Daarbij komt dat men die zaken ook vaak thuis heeft, men wil weer wat meer authenticiteit mee maken. In Utrecht wordt dat nu gevonden. Doordat er juist in de binnenstad niet zoveel van het zelfde is, ervaren veel bezoekers beter de schoonheid van een Nederlandse stad in alle rust.
Er is genoeg te doen, zomers festivals genoeg, musea, etc.
Genoeg plekken om koffie te drinken (eventueel met een rokertje).
Laten we het zo houden, met kleine verbeteringen steeds.
Utrecht verzorgd die reiziger/bezoeker die iets anders zoekt dan doorsnee vermaak, daarom die publiciteit, want het is een belangrijke groep.
Wow, die Y. Die zal wel een beetje depressief zijn. Arme Y.
Het zou goed zijn wanneer criticasters zoals Y en Camstel (provinciaal bewustzijn) zich eerst op de hoogte stellen van de bestuurlijke en ruimtelijke ontwikkelingen in pakweg de komende 15 jaar. Via de Atlas der Gemeenten (zo ziet Nederland er uit over een jaar of dertig) wordt je dan een hoop duidelijk. En kennelijk heeft het buitenland dat eerder door. Utrecht is de meest competitieve en innovatieve regio in Europa. Heeft de sterkste groei en wordt allerwege in het buitenland gezien als hoogstaande kwaliteit in cultuur, historie, festivals en sfeer. En ja voor de zooi waaronder de coffeeshops moet je in Amsterdam zijn.
ik heb een kledingwinkel in de binnenstad en krijg toeristen van all over the world binnen die Utrecht heel erg leuk vinden.
Het is inderdaad geen Amsterdam maar Utrecht onderscheidt zich op haar eigen manier
Alles wat pril en ambitieus is kan uitgroeien tot iets groots. Verwijt een zaailing niet dat het maar twee blaadjes heeft, wacht tot het groter is.
Lijkt me een top-slogan: “Utrecht, het is geen Amsterdam.”
Utrecht, het is GELUKKIG geen Amsterdam !
Mooi gezegd, Royston! Ik vind het verder jammer dat mij door anderen ‘provinciaal bewustzijn’ wordt verweten, daar ik enkel bezorgd ben. Maar ik ben ook blij te zien dat veel mensen er vertrouwen in hebben dat Utrecht al die aandacht aankan straks. See you in 2030! (Oh nee… 😉 )