Utrechters kunnen vanaf nu ook meldingen over afval, verkeer en straatintimidatie doorgeven via app Utrechters kunnen vanaf nu ook meldingen over afval, verkeer en straatintimidatie doorgeven via app

Utrechters kunnen vanaf nu ook meldingen over afval, verkeer en straatintimidatie doorgeven via app

Utrechters kunnen vanaf nu ook meldingen over afval, verkeer en straatintimidatie doorgeven via app
De gemeente heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee Utrechters meldingen kunnen doorgeven over onder meer afval, groen, verkeer, overlast, straatintimidatie, woonfraude of bedrijven die zich niet aan de regels houden. “Met de komst van deze app wordt het nog eenvoudiger om meldingen te doen”, zegt wethouder Linda Voortman.

De gemeente heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee Utrechters meldingen kunnen doorgeven over onder meer afval, groen, verkeer, overlast, straatintimidatie, woonfraude of bedrijven die zich niet aan de regels houden. “Met de komst van deze app wordt het nog eenvoudiger om meldingen te doen”, zegt wethouder Linda Voortman.

Sinds november 2022 kunnen Utrechters onder andere via de website, telefoon en WhatsApp meldingen doorgeven aan de gemeente. Nu komt daar dus een app bij. De applicatie heet ‘Zo Gemeld’ en is gratis te downloaden op Apple en Android-telefoons.

De gemeente is van mening dat het vanaf nu nog makkelijker is om een melding te maken. “Dat is belangrijk, want de meldingen die we van inwoners binnenkrijgen, helpen ons de stad samen schoon en veilig te houden”, aldus de wethouder.

Op deze kaart zijn alle meldingen die in de stad zijn gedaan terug te vinden.

24 Reacties

Reageren
  1. Johnny

    Heb geen vertrouwen hierin. Meldingen op slimmelden lijken al genegeerd te worden als het aankomt op dagelijks hufterig rijgedrag.
    En helemaal als het uit de koker van GL komt vertrouw ik het niet.

  2. JvS

    Regelmatig wel eens een melding gemaakt over diverse zaken die je hier kan melden. Denk maar niet dat ze iets mee doen…
    Maar top dat we het gevoel krijgen dat er iets mee gedaan zou kunnen worden!

  3. S

    Een iets kritischer artikel was op zijn plaats geweest.
    Tot voor kort konden bewoners nml ook al gebruik maken van een app. Die is door de gemeente uit de lucht gehaald want te laagdrempelig.
    Op die app kon je ook zien welke andere meldingen reeds gedaan waren, en deze kon je onderschrijven.
    Dat kan allemaal niet meer.
    Geen vooruitgang dus

  4. Klikspaan

    Maar we hadden toch “Signalen”? Werkt dat niet meer dan?

  5. Ans Berkien

    En wat schieten we daar nu mee op ?

    Hoe vaak we ook meldingen doen over de voortdurend terugkerende vuilisbelt ‘hoek Ostadelaan/Vossegatselaan’, er verandert ‘niets’..

    De manier van melden maakt niets uit.

  6. Le coq sportif

    Je hebt niks aan melden als er vervolgens niks mee gedaan wordt. Sterker nog, je ondermijnt daarmee zelfs het vertrouwen dat burgers in hun gemeente hebben

  7. Wim

    Als je melding doet, krijg je een automatische reply: ‘binnen vijf werkdagen laten wij u weten wat wij met uw melding doen’, of soms: ‘binnen 20 werkdagen hoort u wat wij met uw melding doen’. Vaak hoor je vervolgens nooit meer iets. Waardeloos.

  8. W

    Dus na Slim Melden kregen we ongeveer een jaar Signalen, het open source wonder van gemeenten, en nu is het toch maar weer wat anders, Zo Gemeld.

    Slim Melden werkte prima en het lijkt me funest voor de adoptie onder inwoners dat je elk jaar van platform gaat wisselen. Ben benieuwd wat de reden is, want qua aanbesteding hoeft het pas na vier jaar.

  9. Alain

    Vroeger heb ik nog wel eens “BuitenBeter” gebruikt.

    Moet zeggen dat de gemeente wel redelijk responsief is als het gaat om melden van te volle ondergrondse vuilcontainers.

  10. Dicky

    Ben altijd blij met de app ook slim melden werkte goed !!! Bedankt mensen van de reiniging jullie regelen het altijd maar weer laat de negatievelingen maar kletsen !

  11. Rob

    Gewoon bellen als er iets is

  12. Katja

    Slim melden blijft wel ? Werkt voor mij prima.

  13. Pien

    Ik lees één positievere reactie en daar sluit ik me graag bij aan. Ik heb regelmatig meldingen (met foto’s) gedaan over alles wat ik aan tref naast de ondergrondse containers en ik merk dat er snel gehandeld wordt. Ik ben er mee gestopt omdat er direct weer nieuw afval wordt gedumpt. Iets erover zeggen wordt niet gewaardeerd. Zo droevig.

  14. Marcel

    Als ik naar die ‘deze kaart’ uit het artikel ga, en steekproefsgewijs naar mijn eigen buurt kijk, dan wemelt het van de vage meldingen zonder enige verdere uitleg, de meeste al maanden of zelfs jaren oud! Zit dus geen greintje actualiteit in, totaal nietszeggend.

  15. Utregter

    Er wordt aangegeven dat er een nieuwe app is om meldingen te doen, niet dat er een nieuw systeem is. Helemaal prima, kan ik de snelkoppeling naar de websitepagina om te melden tenminste verwijderen
    Er was namelijk geen app meer na invoering van het nieuwe meldingssysteem signalen van de gemeente. Het signalen systeem werkt overigens erg goed, ik krijg namelijk wel meteen een bericht als ik iets meld en ook een terugkoppeling na afhandeling. Je moet natuurlijk wel minstens een email opgeven, dan is het logisch dat men nooit iets hoort. Het systeem is nog niet helderziend.

  16. Cico

    Rare lui hier die altijd alles negatief invullen.

    Ik heb een keer een melding gedaan van een sigaretten tapijt voor een kroeg. Daar was wel degelijk iets mee gedaan. Ik maak ook een melding van volle papierbakken of gedumpt grof afval. Die meldingen worden ook behandeld, want ik hou dat in de gaten, aangezien minder afval in mijn wijk ook mijn belang is

  17. Koel Hoofd

    @Marcel
    Heb dezelfde ervaring.

  18. Herman

    Kan deze app ook gebruikt worden om parkeren af te rekenen, inclusief korting voor zorgpersoneel, visite e.d.?

  19. Johan

    @ Cico

    Er is geen peil op te trekken. Soms krijg je wel een reactie, soms krijg je geen reactie. Soms volgt er actie, soms volgt er geen actie. Follow up komt op mij volstrekt willekeurig over en in ieder geval wordt deze niet strak gemonitord en aangestuurd.

  20. Pieter

    @ S 16/6/2024 – 17:15
    Inderdaad was een handige app met een duidelijk overzicht ook van de diverse hotspots van verschillende onderwerpen. Is vervangen door één waar je onmogelijk een precieze locatie op kan aangeven.

    Denk dat de vorige iets teveel inzicht gaf in waar de gemeente geen aandacht aan schenkt.

  21. Wim Vreeswijk

    Er is zoveel aan de hand in onze stad dat je het m.i. niet redt met alleen wat appjes e.d. En zeker niet in de wetenschap dat het A.D. onlangs meldde dat Utrecht een begrotingstekort heeft van 74 miljoen. Wie zal dat betalen? Zoete lieve Gerritje ?
    Die is inmiddels ook blut !

  22. Peter

    De meldingen die ik via melden op de gemeente site evt met foto heb gedaan zijn zonder uitzondering altijd perfect afgehandeld!

  23. Tandloze

    Deze gemeenteraad incompetent, faal op faal en ze komen er lachend mee weg een een 76 miljoen tekort (eigenlijk 93 miljoen)
    Wat een treurnis is Utrecht geworden met hun Lego en Playmobil-Ideeën, blij dat ik er niet meer woon.

    Sterkte aan alle Utrechters!

  24. Frans Tilman

    Of het nou via de website van de gemeente is of met welke app er nu weer is besloten te moeten melden, er wordt blijkbaar toch niets mee gedaan. Alleen het melden van een volle container wil nog wel tot opvolging leiden, maar ik kan iedere avond en nacht melden dat er wederom een samenkomst van wat auto’s met hangjongeren is hier die niets anders doen dan de straat blokkeren, lachgas gebruiken, dealen vanuit de auto, hun vuilnis op straat gooien en de doorgang belemmeren voor voetgnagers en fietsers en er geen mens meer lang durft. Dit wordt al ruim 6 maanden bijna dagelijks gemeld en wordt werkelijk 0 aan gedaan.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).