Utrechtse app laat je drinken en eten bestellen aan de bar | De Utrechtse Internet Courant Utrechtse app laat je drinken en eten bestellen aan de bar | De Utrechtse Internet Courant

Utrechtse app laat je drinken en eten bestellen aan de bar

Utrechtse app laat je drinken en eten bestellen aan de bar
Iedereen kent het wel, je zit op een terrasje en het wachten op een drankje duurt net iets te lang. Utrechter Reinoud Miggels bedacht daar iets op: Oberr. Een app waarmee je terwijl je op het terras zit, drinken en eten kan bestellen aan de bar.

Iedereen kent het wel, je zit op een terrasje en het wachten op een drankje duurt net iets te lang. Utrechter Reinoud Miggels bedacht daar iets op: Oberr. Een app waarmee je terwijl je op het terras zit, drinken en eten kan bestellen aan de bar.

Miggels heeft het idee al jaren: “Het idee heeft altijd in mijn kop gezeten en de afgelopen maanden hebben we er hard aan gewerkt.” Het idee is eigenlijk vrij simpel, soms duurt het bestellen van een drankje of hapje op een terras net iets te lang. Miggels noemt dit ook wel kleine horecafrustraties. Hij bedacht een app waarbij je terwijl je op een terras zit gewoon rechtstreeks bij de bar kan bestellen.

Miggels noemt het zelf een win-winsituatie voor zowel de gast als voor de horecaondernemer. “Het ontzorgt de bediening terwijl gasten niet meer nodeloos hoeven te wachten om hun bestelling door te geven. Uit marktonderzoek blijkt dat 72 procent van de gasten het als een waardevolle aanvulling ziet op de huidige service. En het werkt doodsimpel. Download de app. Op het terras waar ze Oberr gebruiken scan je de QR-code van je tafel. Bestel wat je wilt en je krijgt direct een persoonlijk bericht van de dienstdoende gastheer of -vrouw dat je bestelling in goede orde ontvangen is en dat het er zo aan komt. Afrekenen werkt ook simpel. Gewoon via de oude vertrouwde manier, per pin of contant. Oberr is net zo eenvoudig als gewoon bestellen.”

Het laatste wat de initiatiefnemer wil is het bedienend personeel overbodig maken: “Je moet het echt zien als een aanvulling en het pas dus goed bij de hospitality van horecaondernemers. De klanten kunnen makkelijker hun bestelling doorgeven en de ondernemer kan daardoor de omzet zien groeien. De leuke terrasmeisjes en -jongens blijven dus gewoon bestaan maar krijgen een beetje hulp.”

De app heeft daarnaast grappige functies als het ‘Rad van Fortuin’ waarmee je met je vrienden kunt loten om de rekening. De app is al te gebruiken bij Olivier, Stan & Co, Toque Toque en Hofman en de gesprekken met andere ondernemers lopen.

4 Reacties

Reageren
  1. Robin

    Niets nieuws, 7 jaar geleden is MyOrder al geïntroduceerd. Via de app drankje op terras bestellen zonder de ober te hoeven roepen. Ober komt bestelling brengen en heeft zo zelfs meer tijd voor een praatje

  2. Peter Meer

    “Heeft het idee al jaren”? Hij bedoelt zeker dat hij dit al jaren om zich heen ziet in de horeca. Er zijn al talloze apps en horecazaken die op deze manier werken. Bij café Herenplein hadden ze dit 5 jaar geleden al

  3. Marco Barneveld

    Robin, Peter. Voordat je een reactie geeft, raad ik je aan de app even te proberen. Werkt echt geweldig terwijl die vorige initiatieven leuke probeersels waren maar niet slim werkten.

  4. john

    hallo ik wil graag wetenmoet je deze app kopen of is er is een app waar je dit mee kan .we hebben een aardige krote keuken draai op vrijjwillgers.aam gezien hygiene en pre is wil we graag buiten mensen buiten de keuken houden dus ik dachtapp twee tapblets gerecjt numeers krijg kan iemand me tip geven we nonprofiet misschien kan iemand me ons helpen bvd john l

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).