In Den Bosch vond afgelopen dinsdagavond een editie van SMC073 plaats. Voor wie niet bekend is met het fenomeen: SMC’s zijn maandelijkse bijeenkomsten van mensen die geïnteresseerd zijn in Social Media. SMC staat dan ook voor Social Media Club en het kengetal zegt waar de organisatie zit. Tijdens de bijeenkomst in Den Bosch bleek, dat SMC030 de meest actieve club is van Nederland.
2011 was een mooi jaar voor SMC Utrecht. Inmiddels telt de club bijna 700 leden, 400 groepsleden via LinkedIn en ruim 1600 volgers op Twitter. In 2011 organiseerde SMC030 tien bijeenkomsten die steeds volledig uitverkocht/vol waren. De onderwerpen die dit jaar aanbod kwamen waren Social recruitment, Persuasion en Conversie, Social TV, Social media guerrilla marketing, Social media en journalistiek, TheEnterpriseCamp socialmedia campagning Stichting ALS, Augmented Reality. Zoals uit de afbeelding bij dit artikel blijkt worden er door heel Nederland SMC’s gehouden. Tijdens de bijeenkomsten worden door experts presentaties gegeven over het gebruik en de inzet van social media. Daarin blijkt SMC030, opgericht in maart 2010, dus het meest actief. De club wil een platform en ontmoetingsplaats zijn, waar professionals op het gebied van Social Media met ieder ander die professioneel geïnteresseerd is in het onderwerp face to face kennis en ervaringen kunnen uitwisselen. In onze rubriek ‘Ondernemen’ brachten wij kort geleden een verslag van de nieuwjaarsbijeenkomst van SMC030.
Het fenomeen Social Media Club is ontstaan in Amerika, waar Chris Heuer en Kristie Wells in maart 2006 vanuit San Francisco zijn gestart. SMC kent inmiddels meer dan 230 lokale activiteiten over de gehele wereld. De club wil ervoor zorgen, dat Social Media niet een soort echokamer wordt van zelfversterkende gedachten, maar vooral gevoed door diverse meningen en perspectieven.
Bron: www.twittermania.nl
1 Reactie
ReagerenTja, als je het aantal tweets telt…
Dus zwengel die tweetbot maar aan en herpost alles dat ook maar een beetje over Twitter of Facebook gaat..
Typische Social media guru wijsheid dit: het meeste is het meest actief..