Utrechtse sushi-zaak uitgekotst op social media | De Utrechtse Internet Courant Utrechtse sushi-zaak uitgekotst op social media | De Utrechtse Internet Courant

Utrechtse sushi-zaak uitgekotst op social media

Utrechtse sushi-zaak uitgekotst op social media
Jetset Sushi Utrecht is vanavond massaal slecht beoordeeld op Facebook en Twitter nadat het onsportief reageerde op een klacht van een klant. Het restaurant ontvangt momenteel honderden slechte recensies, reacties en beoordelingen.

Jetset Sushi Utrecht is vanavond massaal slecht beoordeeld op Facebook en Twitter nadat het onsportief reageerde op een klacht van een klant. Het restaurant ontvangt momenteel honderden slechte recensies, reacties en beoordelingen.

Een klant die gisteren ziek was geworden van een bestelling bij het restaurant liet dat vandaag telefonisch aan de eigenaar weten. Hij zei vervolgens dat ze niet ziek kon worden van het eten uit het restaurant. Op Facebook deed de klant vervolgens nogmaals het verhaal met de mededeling voortaan ergens anders haar Japanse delicatesse te bestellen.

Dit schoot weer echter in het verkeerde keelgat van de eigenaar die de vrouw op zijn beurt bestempelde als een ‘zwangere zeurpiet’. Hierop kwam het onvolprezen Facebook-account ‘Klantenservice‘ langs met de oproep om excuses aan de vrouw te maken, waarna het bericht door veel mensen werd opgepikt. Met alle gevolgen van dien; het restaurant kreeg in kort tijdbestek gigantisch slechte en veelal hilarische beoordelingen, reacties en recensies.

Update 20:30 uur: De pagina van het restaurant is zojuist offline gehaald. Lees hieronder de klacht nog eens na.

Update 21:00 uur: De eigenaar zegt op een nieuw aangemaakte Facebook-pagina zijn lesje te hebben geleerd.

CZBVjY6WUAEfeBl

Gekoppelde berichten

20 Reacties

Reageren
  1. Sjaak

    Was dat niet die sushitent waar achterin laatst een marihuanakwekerij was gevonden?

  2. Karin L.

    Jammer dit, dit is echt een beetje DUIC onwaardig (los of die klacht over eten wel of niet terecht is). Gaan er single-issues van consumenten hier een podium krijgen, zonder hoor en wederhoor? Beetje matig.

  3. Bram

    Persoonlijk nieuws van de redactie?

  4. [email protected]

    Dan zouden er toch meer klachten moeten zijn over deze zaak, ik ken hem niet dus ik zou zeggen, mensen ken je deze zaak, ga eens los en laat mij weten of dit inderdaad een slechte zaak is, ben namelijk gek op sushi zonder haren, en zonder handmassage.

  5. Frans van Overeem

    Kom op zeg, hoor en wederhoor? De reactie van deze man is duidelijk. Zo ga je niet met klanten om. Hij betuigt spijt, lees ik. Komt op mij zeer onwaarachtig over. En verder, van verse vis kan je ook ziek worden. Nee, hier worden we niet vrolijk van.

  6. Zuilen

    DUIC, die laatste link naar de ‘nieuwe’ Facebook van het restaurant is duidelijk van een troll. Graag facts checken voor publicatie. Wel schokkend, die oorspronkelijke conversatie. Daar bestel ik niet weer…

  7. Berend

    Weer zo’n beunhaas die denkt dat hij wegkomt met het schofferen van klanten. Hopelijk gaat hij dit merken in z’n omzet.

  8. HJ

    Alles leuk en aardig, maar wat hoopte de vrouw te bereiken door het restaurant te bellen? “Ja ik ben ziek van jullie eten geworden”. “Oh, ik kom er nu aan om je beter te maken”…

  9. Dien Meibos

    Ach een sushitent minder in utrecht daar maalt niemand toch om.

  10. Mark Plumen

    Toen mijn vrouw zwanger was moest ze wel eens kotsen van een boterham met pindakaas en dacht dan ook meteen aan voedselvergiftiging, godzijdank ging ze dan niet meteen sociaal op of wilde ze bami pangang. Ik was het natuurlijk wel altijd met der eens.

  11. Zuilen

    Nog maar een keer, omdat mijn reactie niet wordt geplaatst. DUIC, die laatste link verwijst duidelijk naar een Facebook-pagina van een troll, niet van de eigenaar. Er zijn nu diverse nep-FB-accounts aangemaakt die zogenaamd van Jetset Sushi zouden zijn. Facts checken, graag! En eigenaar van Jetset, ga je schamen.

  12. Martijn

    De ‘nieuw aangemaakte’ FB-pagina is een spoofed account. Lijkt me een interessant idee om inderdaad wat wederhoor te gaan plegen lieve DUIC mensen. Kijken wat er in het oog van de shitstorm precies gebeurt.

  13. Peter

    @HJ

    Natuurlijk zoek je contact met wat volgens jou de oorzaak is van de voedselvergiftiging. Met wat geluk kan de eigenaar dan het rotte ingrediënt achterhalen en zorgen dat niet meer mensen ziek worden.

    Hou het wel bij een neutrale melding natuurlijk. Het kan iedereen overkomen, de Chinese ‘sushi’, maar ook Karel V.

    NB: de reactie van JetSet is natuurlijk buiten alle proporties dom en kan echt niet, net als de hetze door facebookend en hashtaggend Utrecht.

  14. JorisIII

    Indian deze cliente daadwerkelijk heeft gedreigd met het plaatsen van negatieve berichten op meerdere sites is ze net zo fout en impulsiefaanhetreagerenalsdevermeendeeigenaar.

  15. pierer

    dank je Karin L. Helemaal met je eens!

  16. Malvinas

    Het lijkt mij nu wel duidelijk dat je van sushi eten niet socialer wordt.

  17. Nico middag

    Wij komen uit Leerdam en halen altijd sushi bij Jetset sushi.

    Het is altijd goed en de beste man is altijd klantvriendelijk en heeft een hart voor de zaak.

    Mensen die nog nooit daar besteld hebben raad ik aan om een keer te doen. En dan pas een mening ergens over geven.

    Gr Nico middag

  18. H v Doorn HS Juweliers

    Bestel regelmatig bij Jetset , Altijd supervers , meer dan prima service , zal ook zeker blijven bestelen !

  19. Carla

    Ik ga deze zaak voor het eerst proberen… We zullen het ervaren..
    Overigens ben ik ooit beroerd geweest van verse garnalen …

  20. Carla

    Sanne overdrijft… Vandaag begon de medewerkster speciaal voor mij vroeger dan 14 uur… Uiterst verse rijst en ingrediënten gebruikt.
    2 volle bakken voor 4 personen..
    Genoten en… Niemand ziek geworden.
    Contact met mijnheer was alle keren uiterst vriendelijk en correct…Kortom: mij zien ze zeker vaker terug !

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).