Tennisclub Rijnsweerd (TCRW) en tennisvereniging STVU zijn van plan om te fuseren. TCRW moet van de huidige plek weg omdat er vanaf 2020 geen ruimte meer is door de geplande verbreding van de A27.
TCRW moet per 1 januari 2020 weg van de huidige locatie aan de Weg naar Rhijnauwen. Het vertrek is nodig omdat de eigenaar van het tenniscomplex is uitgekocht door Rijkswaterstaat vanwege de voorgenomen verbreding van de A27. TCRW was huurder van het complex.
Vanuit de gemeente is de tennisvereniging ondersteund in de zoektocht naar een nieuwe locatie. Tot eind vorig jaar was er sprake van een verhuizing van TCRW naar de locatie naast STVU aan die nu in gebruik is als parkeerterrein, zodat er 2 zelfstandige verenigingen met elk een eigen kantine en elk 4 banen naast elkaar zouden komen.
Inmiddels hebben TCRW en STVU aangegeven de banen en kantine te willen delen en verder te gaan als één fusievereniging. De twee tennisclubs zijn op dit moment in gesprek om te kijken hoe de kosten, de benodigde verbouwingen en vergunningen geregeld kunnen worden. Als de leden uiteindelijk instemmen zullen de twee verenigingen volgend jaar fuseren.
6 Reacties
ReagerenDe verbreding is niet ‘gepland’ of ‘voorgenomen’ maar er is toe besloten in het tracébesluit van december 2016.
Hoezo verbreding ? NEVER ! Stop de asfaltwaanzin in dit land. “Het groenste kabinet ooit ” lamenielagge.
Mooi hoor, straks op de nieuwe Google foto’s is dat lelijke gravel vervagen door mooi grijs asfalt.
Kan niet wachten tot dit en omliggende projecten gereed zijn en de file ellende weg is.
Een welvarende economie heeft goede infra nodig, en er is ruimte zat in Nederland voor bos en ontspanning, de ene na de andere boer stopt ermee. Van al die vrijgekomen weilanden maken we een groot landschapspark Nederland van.
Allemaal wensdenken. De files zijn sinds piekjaar 2008 juist toegenomen, ondanks alle miljarden investeringen in asfalt. Het is bekend dat meer asfalt het autorijden vergemakkelijkt, waardoor het simpelweg aantrekkelijk wordt om nog meer te rijden. Het is zelfs zo aantrekkelijk geworden dat mensen al decennia een baan accepteren in een totaal andere stad en nu verbaast zijn over files.
Rekeningrijden zou moeten worden ingevoerd
@Cico: Er zijn verschillende andere redenen waardoor de files alleen maar toenemen:
– Het openbaar vervoer is steeds duurder geworden, maar niet bepaald beter. Als toegift gaat binnenkort de BTW omhoog voor OV kaartjes.
– De woningmarkt is nog steeds een probleem; probeer maar eens dichter in de buurt van je werk een woning te vinden.*
– Tijdelijke contracten zijn de norm aan het worden; het is lastig om op je werk in te spelen, als je geen zekerheid hebt.
– Nog steeds is veel werk geconcentreerd op de verkeerde locatie.
– Thuiswerken en telewerken schiet nog steeds niet op; met name door managers. Al ben ik van mening dat niet iedere baan hiervoor geschikt is.
Rekeningrijden zonder een echt alternatief is niets anders dan de zoveelste lastenverhoging.
@Drexciy; al deze redenen die jij opnoemt zijn juist de reden om rekeningrijden in te voeren.
Daardoor wordt het OV relatief goedkoper.
De noodzaak groter om een woning dichterbij te zoeken
etc etc
behalve die van de managers…maar als ze jou niet laten thuiswerken dan of kan het niet of ze vertrouwen je niet,denk daar maar eens over na als je in de spiegel kijkt zeker nadat je al deze negativiteit hebt tentoongesteld.