Vanaf september geen verkeer meer mogelijk tussen Westplein en Croeselaan | De Utrechtse Internet Courant Vanaf september geen verkeer meer mogelijk tussen Westplein en Croeselaan | De Utrechtse Internet Courant

Vanaf september geen verkeer meer mogelijk tussen Westplein en Croeselaan

Vanaf september geen verkeer meer mogelijk tussen Westplein en Croeselaan

Door de verhuizing van het busstation aan de binnenstadskant naar de Jaarbeurskant, zijn er drastische maatregelen nodig voor het verkeer in de buurt. Vanaf september wordt de verkeersverbinding tussen het Westplein en de Croeselaan zelfs volledig afgesloten.

Door middel van een herinrichting op de Croeselaan ter hoogte van het hoofdkantoor van de Rabobank wordt het doorgaande verkeer Westplein – Croeselaan / Van Zijstweg geweerd. Hierdoor vervalt de directe verbinding tussen Dichterswijk en het Westplein.

De maatregelen gelden minimaal drie jaar en gaan in vanaf september 2013. Daarna wordt de Croeselaan definitief heringericht waarbij ter hoogte van het Jaarbeursplein het doorgaande verkeer wordt geweerd. Op de kaart ziet u de routes vanaf september.

Waarom is het nodig?

Het huidige busstation Noord wordt gesloopt om te kunnen starten met de voorbereidingen van de bouw van onder andere het nieuwe Stationsplein Oost. Het merendeel van deze bussen verhuist daarom in de zomer van 2013 naar het tijdelijk busstation West achter de Knoopkazerne, naast het spoor.

Gevolgen voor verkeer

Door de herinrichting van de Croeselaan gaat er fors minder verkeer rijden op de Croeselaan en de Van Zijstweg. Hierdoor stroomt, volgens de gemeente, het bestemmingsverkeer beter door, wordt de lucht schoner en is er minder geluidsoverlast. Op de Graadt van Roggenweg wordt door deze maatregel juist meer verkeer verwacht.

4 Reacties

Reageren
  1. Ronald van Voorthuizen

    Zo te zien kun je wel keren in de Rabostraat omkeren om je weg gewoon te kunnen vervolgen op de Croeselaan… Ben benieuwd hoeveel mensen dat gaan doen 🙂
    Geen routeplanner snapt dit; geen bezoeker snapt dit.

  2. Michele

    Als bewoner snap ik dit ook niet. Is er nog wel fietsroute naar de Jaarbeurs? En buslijn 1 maakt een extra stop op West?

  3. Ed Landsmeer

    Maar waar om dan de vanZijstweg 6 baans idioot plan.

  4. Emile

    Het weghalen van de verbinding van de Graadt van Roggenweg naar de Daalsetunnel lijkt het nut van de kostbare investering tbv de fly over richting A2 wel direct te minimaliseren. Het kan toch niet zijn dat deze fly over alleen voor jaarbeurs parkeren P3, sns bank en rabobank is gemaakt?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).