Verbreding A27 uitgesteld. “Kracht van Utrecht” hoopt op afstel | De Utrechtse Internet Courant Verbreding A27 uitgesteld. “Kracht van Utrecht” hoopt op afstel | De Utrechtse Internet Courant

Verbreding A27 uitgesteld. “Kracht van Utrecht” hoopt op afstel

Verbreding A27 uitgesteld. “Kracht van Utrecht” hoopt op afstel

a27-amelisweerdDe minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen stelt haar besluit over de aanleg en verbreding van de A27 en Ring Utrecht twee jaar uit. De groep “Kracht van Utrecht” liet dit gisteren weten op hun website.

Leden van de groep “Kracht van Utrecht” plozen de begrotingsstaat van het infrastructuurfonds voor het jaar 2014 (p.20) en het MIRT-projectenboek 2014 (p.131) uit en kwamen tot de conclusie dat de Minister haar besluit hierover twee jaar uitstelt. Zij schrijven op hun website: ‘Minister Schultz stelt zowel besluit als start van de aanleg twee jaar uit. Het Tracébesluit verschuift van 2014 naar 2016; de realisatie staat nu voor 2018 gepland in plaats van 2016.’

Bij de groep “Kracht van Utrecht” zou de minister de vele signalen over verminderde autogebruik en lagere filedruk pragmatisch en eenvoudig hebben omgezet in uitstel van aanleg. De groep maakt zich hard voor een ‘schonere’ oplossing voor Utrecht en hoopt in dit geval dat dit uitstel ook tot afstel zal leiden.

3 Reacties

Reageren
  1. W.J. WOLLESWINKEL

    Onjuiste beslissing. Treft onze economie!!

  2. Ton

    Prima, blijft er tijd over om naar alternatieven te zoeken.

  3. Toine Goossens

    Voor behoud van de bak van Amelisweerd is dit een gunstige ontwikkeling. Er is nu meer tijd om daar de verkeersafwikkeling nog eens goed op een rij te zetten.

    Voor Utrecht Noord is dit echter desastreus. Zowel wat de afwikkeling van het verkeer van de A27 van en naar Utrecht Noord betreft, als ook voor het blijven ontbreken van een fatsoenlijke aansluiting tussen de NRU en de A27 waar Utrecht Noord veel behoefte aan heeft.

    Afstel van het slopen van de bak van Amelisweerd en, niet te vergeten het wegvallen van de noodzaak om twee viaducten over de bak af te breken en te vervangen, brengt echter het geld voor een verdiepte aanleg van de randweg Noord binnen handbereik.

    Wellicht is een tunnel nog mogelijk. Dan gaat Utrecht ook daar vloeiend in de natuur over. Wordt Utrecht nog aantrekkelijker voor (internationale) kenniswerkers. Dé groeimotor van onze prachtige stad.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).