Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot vanaf 21 april in Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot vanaf 21 april in Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot vanaf 21 april in Utrecht

Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot vanaf 21 april in Utrecht
De verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot gaat vanwege het coronavirus eerder dan gepland boodschappen bezorgen in Utrecht. Vanaf 21 april kunnen Utrechters boodschappen bij de winkel bestellen.

De verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot gaat vanwege het coronavirus eerder dan gepland boodschappen bezorgen in Utrecht. Vanaf 21 april kunnen Utrechters boodschappen bij de winkel bestellen.

Pieter Pot levert verpakkingsvrije boodschappen, door de producten in weckpotten te bezorgen. Lege potten worden vervolgens weer meegenomen en gewassen, zodat ze opnieuw kunnen worden gebruikt.

Pieter Pot is in 2019 begonnen en opgezet met behulp van crowdfunding. Vanwege de uitbraak van het coronavirus is de vraag naar online supermarkten sterk gegroeid, waardoor Pieter Pot besloten heeft besloten om sneller uit te breiden naar andere Steden.

Zonder moeite

Oprichters Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt wilden een supermarkt met duurzame keuzes, zonder dat het te veel moeite kost. Ze richtten Pieter Pot op om de duurzame keuze makkelijker te maken. “Door te bezorgen, hoeft niemand te sjouwen met potten en is het assortiment veel groter dan in fysieke verpakkingsvrije winkels.”

Mensen kunnen naast hun eigen boodschappen ook een ‘potje support’ bestellen, dat gaat niet naar de klant zelf, maar naar mensen die momenteel wat extra hulp kunnen gebruiken, zoals ouderen, voedselbanken en zorgverleners.

21 Reacties

Reageren
  1. Scherpschutter

    Ik heb hier mijn twijfels over.

    Ten eerste weet ik dat als ik Calve pindakaas bestel dat er ook Calve pindakaas in de pot zit. Nu niet…. Ten tweede: hoe weet ik wanneer iets geproduceerd is, wat voor een ingrediënten er in een product zitten (volgens mij is het zelfs verboden om nergens ingrediënten te vermelden) en tot wanneer iets houdbaar is? Ten derde: hoe is dit duurzaam? Bezorging van de boodschappen per Post.nl busje kost ook olie (meer vermoedelijk dan een plastic pakje dat ook van olie is gemaakt)…Ten vierde: de webshop werkt voor geen meter. Het menu klapt niet helemaal uit (zie de helft niet) en ik moet kennelijk inloggen om een product te kunnen bekijken. Ten vijfde is het een enorm nadeel dat het assortiment zo beperkt is en ik dus alsnog naar de supermarkt moet voor de rest van de boodschappen. Ten zesde: dit moet ik dan doen nadat ik thuis heb zitten wachten op de boodschappen van deze partij…Wie heeft daar tijd voor? Ten zevende: de producten zijn fors duurder dan in een normale supermarkt. Ten achtste: de potten nemen enorm veel ruimte in beslag.

    Nee, sorry heren. Ik wens jullie oprecht alle succes maar dit gaat naar mijn bescheiden mening onherroepelijk floppen.

  2. Kerel

    @ Scherpschutter

    Voor je ongefundeerde geroeptoeter hier, had je jezelf ook eerst even via wat simpel internetzoekwerk kunnen verdiepen in het bedrijf, het bedrijfsmodel en het assortiment. Wat je zegt over de website is niet waar. Ik zie alles zonder in te loggen. 2 pagina’s aan producten. keurig overzichtelijk onder de noemer ‘producten’. Maar ja, ik heb ook te hoge verwachtingen van jou.

    Bijna alles wat je roept slaat zo’n beetje nergens op.

    In de eerste plaats verkoopt men geen pindakaas. Daarnaast verkoopt men ook geen merkproducten.

    Het zijn vooral droge producten, of aanlengbare producten die verkocht worden, waarvan het product in bijna alle gevallen het (zo goed als enige) ingrediënt is.

    Verder verzin je maar wat om sterk over te komen.

    Als je weet wat je besteld hebt hoef je toch niet thuis te gaan zitten wachten voordat je andere dingen kan kopen? Aangezien je in een stad woont zijn er meer dan genoeg winkels in een loopbare of fietsbare straal rond je huis te vinden waar je kleine boodschappen kan doen? Is ook nog eens gezond voor jezelf. Even eruit. Hoezo moet je alles op 1 plek kopen? Dit principe is er voor mensen die met minder verpakkingsmateriaalverspilling willen leven en dit helpt enorm. Dat is de doelgroep van deze winkel. En die is er.

    Waar bemoei je eigenlijk mee? Het is ondernemersvrijheid en er is een afzetmarkt. Dus so what. Daarnaast krijg je waarschijnlijk keurig van te voren de tijd door waarop het product bezorgd wordt.

    Deze producten zijn niet te duur, supermarkten verkopen hun waar over het algemeen te goedkoop (vaak onder kostprijs) door te sterke marktpositie, die soms in strijd is met mededingingsregels (die in andere landen vaak ook veel strenger zijn dan in Nederland).

    Daarnaast is er een goedverdienende doelgroep die gewoon bereid is zijn geld aan dit soort initiatieven uit te geven. Vrijheid van de consument.

    Ten opzichte van normale boodschappenbezorging zit je met EN olie verwerkt in materiaal EN olie die nodig is voor de bezorgrit. Of de rit van het distributiecentrum naar supermarkt (die is er tussenuit gehaald nu, want het spul gaat rechtstreeks van distributie naar huishouden; het zijn kleine beetjes, maar het scheelt 9zeker wanneer mensen eventuele autoritten naar een super besparen). Er zijn alternatieven, elektrisch vervoer of vervoer met de fiets, waar men duidelijk op hint, gelet op de foto. Beter kan je het niet hebben dan deze laatste optie.

    Producten die bij het distributiecentrum in verpakkingsmateriaal aankomen, kunnen op 1 centrale plek efficiënter gescheiden worden voor recycling dan bij mensen thuis. Dat scheelt ook al enorm.

  3. Yoshua

    @Scherpschutter,

    Met de site is niets mis, ik kan alles bekijken.
    Voor mij is er wel een reden dat ik er niet zal bestellen.
    De naam is Nederlands en de site niet.
    Dit bedrijf is niet echt serieus wanneer je niet eens je verhaal wil vertellen in je moerstaal.
    Begrijp niet waarom ze het niet proberen in het VK.
    Waarom zou je bij een Nederlands bedrijf niet kunnen worden voorgelicht in het Nederlands.
    Houden ze niet van Nederlanders?

  4. Hugo Aylva

    Mooi initiatief! Sinds het verdwijnen van Bag & Buy in de Twijnstraat enige jaren geleden was het wachten op een nieuwe soortgelijk concept. Ben benieuwd, zal binnenkort zeker wat gaan bestellen. Veel succes, heren!

  5. Scherpschutter

    @Kerel 13:12

    Ik zou er niet bestellen (vind het maar onzin) en geloof niet in het economische bedrijfsmodel. U kennelijk wel. Allemaal prima, toch? Uw overdreven reactie is nergens voor nodig.

    Want weet u? De markt zal haar oordeel vellen. Even streng, genadeloos en rechtvaardig als ze altijd is.

  6. Kerel

    @ Yoshua

    De site is gewoon op de Nederlandse taal in te stellen hoor, rechtsonder heb je de mogelijkheid om de taal op zowel Nederlands als Engels te zetten.

  7. Merijn

    @Yoshua

    Bij mij is de site beschikbaar in Engels & Nederlands.

  8. Scherpschutter

    @Kerel 13:12

    De markt zal oordelen, Kerel! Eerlijk, fair en genadeloos als ze altijd is. De consument zal haar oordeel vellen.

    @Yoshua

    Je browser staat vermoedelijk default op Engels ingesteld. Nederlands doet hij bij mij nu juist wel, ook gewoon via mijn Express VPN verbinding. Bij mij klapt het menu niet goed uit op mijn laptop. Werkt voor geen meter.

  9. wollie

    prima initiatief. (om zelf op te peuzelen, niet om trollen mee te voeren)

  10. wollie

    en een beetje pindaliefhebber gruwelt van calve, de suikerspin onder de pindakazen…

  11. Kerel

    @ Scherpschutter

    Rare laptop heb je dan.

    De producten worden bij mij in een lijst weergegeven. Niet echt in een menu. Maar zal wel aan je materieel liggen dan.

    Op mijn privé- en werklaptop is de website prima te bezoeken. In Engels en Nederlands. In Safari, Chrome en Internet Explorer.

    Dus werkt voor geen meter? Het lijkt erop alsof je de uitzondering bent.

  12. Ricard

    Ik ben heel erg blij dat dit bestaat! Ik heb zelfs al mijn eerste bestelling kunnen plaatsen die als het goed is morgen binnen komt! Vooral voor de houdbare producten als peulvruchten, olie en bloem is dit echt perfect. Geen onnodige verpakkingen meer. De prijzen zijn heel erg goed.

    De oprichters hebben ergens op de site of op de social media kanalen uitgelegd dat zelfs met PostNL bezorging per busje het geheel nog steeds duurzamer is dan op een ‘gewone’ manier boodschappen doen.

    Ik hoop dat dit initiatief ook in Utrecht slaagt! Ik ga er in ieder geval volop gebruik van maken.

  13. Rob

    Scherpschutters is al geschoren dus ik onthou mij van commentaar.
    Ik ben trouwens helemaal niet van.on line shoppen. De kleine zelfstandige gaat hierdoor naar de klote. Koop gewoon bij de slager groenteboer bakker of ga lekker naar de boer. Maar stop met dat luie online kopen realiseer je dat dit op jaarbasis vele 10.000 den werkelozen oplevert. ZelfscantZelfscankassiedem foto dit kost werkgelegenheid

  14. Sjaak

    @ Rob

    Hoezo werklozen?

    Bij dit soort online winkeliers werken toch ook mensen? En bezorgers die aan het werk zijn?

    Misschien moeten veel winkelpanden weer een woon en/of kantoorbestemming en/ of ambachtsbestemming krijgen. Daar zijn ze immers vaak ook voor gebouwd. Winkelleegstand is vooral een probleem van niet flexibele denkers en onbuigzame bestemmingsplannen EN pandeigenaren die vooral maar de hoofdprijs willen opdrijven en hebben. Zij zijn de werkelijke reden voor ‘leegstand’; en dat met woningnood. Bedenk dat heel veel ruimtes boven winkels ook niet benut worden voor wonen, doordat de pandeigenaren geen voordeuren toestaan in het pand.

  15. Rob

    Waar komen ze? Dan kan ik mij zelf een oordeel vellen voordat ik 3 kantjes volplemp met ongefundeerde geouwehoer.

  16. Bernhard

    @Rob: Ja, en toen de auto kwam verloren alle koetsiers hun baan. En toen de trein kwam, kwamen langzaam aar zeker al die arme jagers van de trekschuit zonder werk te zitten. Tijden veranderen en een goede ondernemer gaat met de tijd mee.

  17. Jos

    @ Rob; het is een onlinewinkel

  18. woutvr

    [email protected]!

  19. Puck

    Super initiatief! Ga er zeker wat bestellen, weer een extra keuze voor de duurzaamgerichte consument.

  20. Ricard

    @Rob, ze verkopen bij Pieter Pot geen dingen die je normaal bij de bakker/slager/groenteboer haalt, dus wat je zegt gaat helaas niet op. Handig om eerst te kijken wat het bedrijf doet voordat je commentaar plaatst 😉

    In mijn ideale wereld heb je een Pieter Pot waar je je houdbare spul kan krijgen zonder verpakkingen thuis, en ga je naar de bakker en groenteboer voor je verse spul.

  21. ilvy

    Mooi initiatief!!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).