Vertraging en minder treinen rond Utrecht Centraal door ‘logistieke beperking’ Vertraging en minder treinen rond Utrecht Centraal door ‘logistieke beperking’

Vertraging en minder treinen rond Utrecht Centraal door ‘logistieke beperking’

Vertraging en minder treinen rond Utrecht Centraal door ‘logistieke beperking’
Utrecht Centraal. Foto: Robert Oosterbroek
Van en naar Utrecht Centraal rijden maandagmiddag minder treinen. De treinen die wel rijden kunnen vertraagd zijn, meldt de NS. De uitval en vertraging komen volgens de NS door ‘logistieke beperking’.

Van en naar Utrecht Centraal rijden maandagmiddag minder treinen. De treinen die wel rijden kunnen vertraagd zijn, meldt de NS. De uitval en vertraging komen volgens de NS door ‘logistieke beperking’.

De waarschuwing van de NS geldt voor alle trajecten rondom Utrecht Centraal. De verwachting is dat de storing tot ongeveer 19.00 uur duurt. Wat de ‘logistieke beperking’ precies inhoudt, is niet duidelijk. De NS laat aan reizigers op Twitter weten dat het kan gaan om een tekort aan personeel of materiaal dat niet correct is gekoppeld.

De NS kampt momenteel vaker met uitval van treinen door een tekort aan personeel. Verdeeld over alle bedrijfsonderdelen staan bij de NS momenteel 1.100 vacatures open.

6 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Ja das jammer maar als we nou gewoon die protesterende NS medewerkers 10% meer salaris betalen is dit probleem morgen opgelost, toch? Proest.

  2. Scherpschutter

    Atlas Shrugged in real life. Onvoorstelbaar, wat een magische voorspellende gaven heeft dat epische boek toch. Ik weet nu al hoe het met de N.S. gaat eindigen…

    -Who is John Galt?-

  3. Fred

    Voor de corona crisis was er bij mijn weten geen tekort aan personeel bij NS.
    Nu is er overal ineens personeelstekort.
    Waar zijn al die medewerkers gebleven ? Nog steeds allemaal ziek thuis met corona ?
    Ik blijf dit toch eigenaardig vinden.

  4. Moniek

    Waar maakt u zich druk over, Scherpschutter? U zit toch nooit in de trein?

  5. Cohen

    @Fred inderdaad, iets klopt niet. Er zijn ook meer dan genoeg mensen natuurlijk, maar half Nederland is teamleider of consultant.

    Ziekte speelt een rol, maar uiteindelijk heeft het denk ik ook veel te maken met de constante geld/schuld-creatie die tijdens de pandemie in overdrive ging natuurlijk. De productie is wereldwijd letterlijk afgeschaald, mensen zijn naar huis gestuurd en toch groeide de economie. Daardoor krijg je veel vraag, weinig aanbod en opgeblazen (financiële)assets en dus enorme inflatie. Bovendien levert modaal werk dan ook steeds minder een normaal bestaan op. Een paar procent loonsverhoging heeft geen nut. Alles wat een comfortabel middenklasse leven brengt (woning, onderwijs, zorg) wordt volstrekt onbetaalbaar voor Jan Modaal en zijn gezin, dus logisch dat niemand die baantjes nog wil. Dat begon eigenlijk al in de jaren 70. En net zoals toen wordt ook nu naar goedkope arbeidsmigranten gekeken om dit probleem op te lossen. En ook niet onbelangrijk: een klein groepje mensen profiteert enorm van dit spelletje, hun vermogen groeit al 50 jaar weg bij de middenklasse en tijdens de pandemie groeide hun vermogen zelfs exponentieel weg.

  6. Scherpschutter

    @Moniek

    Als u Atlas Shrugged gelezen zou hebben, quod non, dan zou u weten dat het niet de deplorabele toestand van de N.S. is waar ik druk over maak, maar de reden waarom de N.S. in deplorabele toestand verkeert…Lees dat boek! Een absoluut meesterwerk met ongekende voorspellende gaven.

    – Who is John Galt? –

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).