Vijftigste auto We Drive Solar is startsein voor verdubbeling Utrechtse deelauto’s Vijftigste auto We Drive Solar is startsein voor verdubbeling Utrechtse deelauto’s

Vijftigste auto We Drive Solar is startsein voor verdubbeling Utrechtse deelauto’s

Vijftigste auto We Drive Solar is startsein voor verdubbeling Utrechtse deelauto’s
De vijftigste wagen van We Drive Solar
Het Utrechtse deelauto-initiatief We Drive Solar heeft de vijftigste deelauto in gebruik genomen. De komende tijd wil We Drive Solar flink uitbreiden, volgend jaar moet het aantal voertuigen verdubbeld zijn.

Het Utrechtse deelauto-initiatief We Drive Solar heeft de vijftigste deelauto in gebruik genomen. De komende tijd wil We Drive Solar flink uitbreiden, volgend jaar moet het aantal voertuigen verdubbeld zijn.

Sinds de start in 2017 heeft We Drive Solar in 9 van de 10 Utrechtse wijken locaties gerealiseerd waar bewoners terecht kunnen voor een elektrische auto op de kracht van de zon. De locaties bevatten een Renault ZOE en een Tesla Model 3

Het Utrechtse initiatief wil de komende maanden een groot aantal nieuwe locaties in de stad maken. Het doel is om voor eind 2021 het aantal plekken te hebben verdubbeld. Bewoners die een locatie in de buurt willen kunnen zich melden bij We Drive Solar.

We Drive Solar plaatst ook auto’s in een groot aantal nieuwbouwontwikkelingen in de stad waaronder Wisselspoor, de Veemarkt en Cartesiusdriehoek.

7 Reacties

Reageren
  1. Koel Hoofd

    Het OV is passé is vanwege corona dus er komt echt meer vraag naar deelauto’s.
    Het heeft ook een keerzijde, mensen die nooit een auto hadden en daarom ook nooit misten, krijgen nu de ervaring van het gemak en comfort van een auto. De verleiding wordt dan groot om er zelf maar een goedkoop 2e handsje te nemen op brandstsof: altijd beschikbaar wanneer nodig, overal makkelijk vol te gooien met peut, en het is je eigen persoonlijke bubbeltje.

  2. Natte Otter

    Deelauto? Dat is in dit geval een ander woord voor auto verhuur bedrijf… Of noem je Adrem ook een deelauto-initiatief uit Utrecht?

    Hoe wijkt dit praktisch af van een willekeurig ander bedrijf?

    (Overigens is mijn enige ervaring met dit bedrijf tot nu toe dat ik een auto vol gas door rood zag schieten bij de Jaarbeurs, en ik toen dacht “Goh, ook dom om met je bedrijfsauto hard door rood te rijden”)

  3. Stijn

    @Natte Otter
    Uiteraard is het huur, maar dan per kwartier of uur. Huur auto’s zijn per dag en een stuk minder flexibel. Vergelijk dit maar met Green Wheels maar dan een abonnement waarbij je 4 dagen per maand bij elkaar opgeteld de auto kan gebruiken. Mensen uit dezelfde wijk gebruiken die auto ook, dus is het een deel-auto.

  4. cas

    @ Stijn, is gewoon een huurauto. Deel is alleen omdat het marketing technisch lekkerder klinkt.

  5. Binnenstadbewoner

    Probleem met die deelauto’s is dat de verbruikskosten per km veel te hoog zijn en daarom staan ze steeds stil. Bij WeDrive solar komen daar nog pittige maandelijkse abonnementskosten bovenop.

    Een tweedehandsauto is al snel voordeliger dan een deelauto met ook veel meer vrijheid.

    Bij de afweging OV of deelauto zijn de verschillen al helemaal enorm en in het nadeel van de deelauto.

  6. HArry

    Hoeveel van het “Wij Tuffen Zon” stroom is echt van zonnecellen?

    12% bij zonnige dag en 0% na zonsondergang en bewolkte dagen.

    Kortom veel Marketing bla bla bla en veel BGEHVGS (Beetje Groen En Heel Veel Grijze Stroom) praatjes

    En dan hebben we het nog maar niet over de arme kinderslaafjes en landje pik

  7. Simon

    @Harry het wordt tijd je je even fatsoenlijk gaat inlezen op het gebied van groene stroom en elektrische auto’s en je zal snel beseffen dat alles wat je zegt de grootst mogelijke onzin is. Succes.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).