Weer waterproblemen op Station Utrecht Centraal zondagmiddag | De Utrechtse Internet Courant Weer waterproblemen op Station Utrecht Centraal zondagmiddag | De Utrechtse Internet Courant

Weer waterproblemen op Station Utrecht Centraal zondagmiddag

Weer waterproblemen op Station Utrecht Centraal zondagmiddag
Archieffoto station Utrecht Centraal
Voor de vijfde dag op rij waren er problemen met de watervoorziening op Station Utrecht Centraal. Zo was er geen koffie te krijgen en waren de toiletten gesloten. De NS laat weten dat het probleem sinds 16.00 uur vanmiddag is verholpen.

Voor de vijfde dag op rij waren er problemen met de watervoorziening op Station Utrecht Centraal. Zo was er geen koffie te krijgen en waren de toiletten gesloten. De NS laat weten dat het probleem sinds 16.00 uur vanmiddag is verholpen.

Ook dit keer was de vorst de aanleiding van de problemen. Zaterdagavond was er hierdoor een lekkage ontstaan waardoor het water moest worden afgesloten. “Loodgieters zijn de hele dag bezig geweest en voor nu lijken alle problemen verholpen”, aldus een woordvoerder van de NS.

Reizigers klaagden al over de problemen. “Geen koffie te verkrijgen in de stationshal bij de kiosk. De wc gesloten. Nog steeds waterproblemen Utrecht Centraal. Wanneer wordt het eens opgelost?”, aldus één van die reizigers.

De NS gaat samen met spoorbeheerder ProRail maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat deze problemen in de toekomst niet meer plaatsvinden. “Gelukkig hebben we de komende dagen geen extreme vorst meer.” Hierdoor kunnen de partijen zich volgens de woordvoerder richten op een duurzame oplossing van het probleem.

Eerder deze week
Afgelopen woensdag begon de ellende. Perron 18/19 moesten worden afgesloten omdat het water uit een gesprongen leiding erboven was gaan bevriezen waardoor er een ijsbaan ontstond.

In de nacht van woensdag op donderdag was er weer een leiding gesprongen waardoor het hele station zonder water zat. Er was geen bakje koffie meer te krijgen, en ook de toiletten waren buiten werking. De NS liet toentertijd al weten dat loodgieters druk waren om de problemen te verhelpen, maar ook dat het niet duidelijk was hoe lang de overlast aanhield.

Gekoppelde berichten

2 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Ja, prachtig design. Maar in andere landen waar het regelmatig vriest hebben ze dit soort problemen toch echt niet. Dat komt er van als je vorm verkiest boven functie. Typisch NS. Architectuurprijzen halen met het design maar barstende waterleidingen bij een eerste dagje vorst. En vooral niet luisteren naar de mensen met verstand van zaken en jarenlange ervaring die het moeten bouwen.

  2. Maart

    @ JdV

    Nou ja, vorm boven functie?

    Ik vind het een absurd slecht ontwerp.

    Het gebouw valt helemaal niet op, door hoe het in de omgeving geplaatst is. Daarnaast is het een kille hal, symbolisch en letterlijk; het is er in de winter waterkoud. De verkeerde materialen zijn gekozen, waardoor het er vies en sjmutzig uitziet; denk aan de tegels op de vloer; wie kiest er nu grijs-witte tegels in het drukst gebruikte station van Nederland, terwijl er ook nog giga op schoonmaak bezuinigd wordt . Het ontwerp is relatief gezien te duur, want geld voor afwerking van de onderwereld is er niet.

    Het aannemerswerk kent echt een droef niveau, gelet op de niet passende en aansluitende betonstukken en muurtjes en de waterlekkages. Misschien ligt dit ook wel gewoon aan het ontwerp.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).