Weerdsingel westzijde vanaf maandag ruim drie weken afgesloten voor verkeer | De Utrechtse Internet Courant Weerdsingel westzijde vanaf maandag ruim drie weken afgesloten voor verkeer | De Utrechtse Internet Courant

Weerdsingel westzijde vanaf maandag ruim drie weken afgesloten voor verkeer

Weerdsingel westzijde vanaf maandag ruim drie weken afgesloten voor verkeer
De herinrichting van de Weerdsingel W.Z. start aanstaande maandag en duurt tot en met 7 november. De herinrichting is nodig om beter aan te sluiten op de nieuwe verkeerssituatie op Oudenoord en Paardenveld. De straat wordt onder meer ingericht als 30km/u straat en er komt een fietsstrook langs de singelzijde.

De herinrichting van de Weerdsingel W.Z. start aanstaande maandag en duurt tot en met 7 november. De herinrichting is nodig om beter aan te sluiten op de nieuwe verkeerssituatie op Oudenoord en Paardenveld. De straat wordt onder meer ingericht als 30km/u straat en er komt een fietsstrook langs de singelzijde.

Tijdens de werkzaamheden is de Weerdsingel W.Z. voor het doorgaande autoverkeer volledig afgesloten in verband met de veiligheid. Alleen bewoners kunnen de straat in rijden. Voor voetgangers worden er looproutes aangelegd over de Weerdsingel, zodat de woningen bereikbaar blijven.

Voor fietsers van de Oudenoord naar Paardenveld is er een omleiding via de Herenweg. De Weerdsingel Westzijde is dan afgesloten tussen de Oudenoord en de Singelstraat omdat de stoep en het fietspad daar opnieuw worden aangelegd. Tussen de Singelstraat en de Amsterdamsestraatweg is het fietspad gewoon open.

14 Reacties

Reageren
  1. BramD

    Die weg zou toch helemaal worden afgesloten voor auto’s?
    Is dat nu weer teruggedraaid? Knieval voor de autolobby/VVD?

  2. Willem

    @BramD: volgens mij ben je abuis. Waar heb je dat gelezen…?

  3. bas

    @BramD

    Knieval voor de autolobby? Misschien een knieval voor de burger die daar in de wijken omheen woont en misschien ooit nog eens van zijn of haar auto gebruik wenst te maken.

    Wel eentje die gepaard gaat met een lekkere straf voor de hele stad natuurlijk; doe er maar met zijn allen nog wat langer over om thuis te komen na een dag lang hard werken.

  4. BramD

    Ik vergiste me. Het is de knip bij de Monicabrug die voor minder auto-overlast zou zorgen.

  5. Ulaan

    Oh, ‘t gaat zo lekker anti-auto daar. Zo lekker, dat anti-bus meteen meehinkt. Met de bus op weg van het Centraal Station richting De Meern, liep dat fantastische, publieke en schone vervoermiddel liefst 5 minuten vertraging op door vier achteréénvolgende op rood staande stoplichten. Precies rond het station, waar je zou verwachten dat juist het af- en aanrijdende OV-verkeer geen strobreed in de weg zou worden gelegd – prettig voor de reizigers, stimulans om vaker de bus te nemen – is het stationsgebied één groot voortdurend vastlopend circus geworden, waarin iedereen elkaar dwars zit. De chauffeur beklaagde zich terecht over de huidige gang van zaken, en kreeg, omdat-ie wel héél lang moest wachten voor het stoplicht bij de toegang tot de Vleutense weg, zelfs de slappe lach. Intussen waren wel twee fietsende studenten met een krat bier achterop gepasseerd. Kijk, dat is milieuzorg van de bovenste plank: een rij stationair draaiende auto’s voor een enkele fietser. Maar gelet op de organisatie rond de wegwerkzaamheden op Lunetten verbaast me dat niet. Krankzinnigheid troef.

  6. Olaf

    Het erge is dat ik, als iemand die zich zorgen maakt om het milieu, Ulaan, groot gelijk geef in zijn post. Utrecht heeft dichtslib problemen van een Amsterdam, terwijl het nauwelijks die hoeveelheid verkeer heeft te verwerken BINNEN de ring.

    Het creëert zijn eigen problemen. Utrecht zou helemaal geen stilstaand, met de motor draaiend, verkeer hoeven te hebben, want de wegen zouden het verkeer makkelijk aan moeten kunnen. De meeste problemen zijn toch echt ontstaan door het GroenLinks-auto-beleid. Dat terwijl Groen Links ooit zeer sympathieke standpunten had.

  7. Gertrude

    GL heeft nog steeds zeer goede en sympathieke ideeën hoor @Olaf…! 😉
    Het is gewoon ff afzien in deze tijd maar je zult zien: alles komt goed. En verder moet je misschien wat vaker de fiets pakken.

  8. Olaf @ Gertrude

    @ Gertrude

    Ik pak juist altijd de fiets of de bus.

    Alleen: ik zie onnodig stilstaand verkeer met ronkende motoren. Het is niet realistisch om de auto plotsklaps uit het straatbeeld te wissen, ook al zou ik dat in veel gevallen graag zien.

    De auto zelf is ook niet het probleem, het is de vervuilende auto. Een auto is een goede uitvinding die mensen in potentie veel ruimte en vrijheid geeft en mensen betaalbaar lange afstanden laat overbruggen. Iets waar mensen ook veel profijt van hebben.

    Daar weer naast: hoe denk je dat de spullen die jij kopt vervoerd worden? Juist ja, met vrachtauto’s die steeds vaker en langer vaststaan. Dat is heel slecht voor het milieu en voor de in te ademen lucht kan ik je vertellen.

  9. BramD

    In een oude stad met kleine straten wonen en dan willen dat je daarin overal met de auto kunt komen?
    Dat lijkt het oude HC plan uit de jaren 50 wel. Dat idee hebben we toch achter ons gelaten?
    En OV en vrachtvervoer kan natuurlijk best wel mogelijk zijn terwijl er voor de rest van het autoverkeer geen mogelijkheid is. Kwestie van verbieden.

  10. Bas

    @bramd

    Kleine straten? Oude stad?

    Een stad is geen museum! Kijk eens in Brugge of Venetië wat er gebeurd als je de Historische binnenstad tot heilig verklaard.

    Met kleine straten bedoel je de 6 baans catharijnesingel? De 4 baans graadt van roggeweg of de 4 baans Rubenslaan?

    Het gaat hier niet om het Museumkwartier met kleine straatjes. Het gaat hier om normale mensen in normale woningen met normale banen en normale wensen.

  11. Tim

    @Bas:
    Wat is er in Brugge en Venetie misgegaan?

  12. Erik

    De auto is wel degelijk asociaal: het ruimtebeslag van zo’n ding voor gebruik en parkeren is belachelijk. Op de plek van één auto passen makkelijk 10 fietsen. Ronduit asociaal in een stad met beperkte ruimte zoals Utrecht. Verhuis anders naar Rotterdam, daar zijn ze erg goed geweest in het maken van ruimte voor de auto. Gezellige stad!

  13. Utrecht faalt weer

    Wederom faalt de gemeente weer.
    Geen communicatie, alles ligt tegelijk op de schop. Mensen die van de ene wijk naar de andere wijk moeten, rijden soms nu 11km om. Of staan 20 minuten in de file.
    Vraag me nog steeds af wat het “knijpen” voor zin heeft. 50 stationair draaiende auto’s hebben denk ik meer uitstoot dan 20 doorrijdende.
    Jammer!

  14. Dirk

    Ik was gisteravond rong 19 uur bij wijk c/sint jacobsstraat en het stond helemaal vast vanaf de bijenkorf tot aan de monicabrug en in alle zijstraten. Ik ben benieuwd of dat tijdelijk is of dat we dit de komende drie weken gaan zien. Zodra je de Sint Jacobsstraat in rijdt is er geen enkele manier om eruit te komen dan via diezelfde weg.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).