Wegennet rond toekomstig Leidsche Rijn Centrum op de schop | De Utrechtse Internet Courant Wegennet rond toekomstig Leidsche Rijn Centrum op de schop | De Utrechtse Internet Courant

Wegennet rond toekomstig Leidsche Rijn Centrum op de schop

Wegennet rond toekomstig Leidsche Rijn Centrum op de schop
De komende tijd wordt in verband met het bouwrijp maken van het terrein voor Leidsche Rijn Centrum het wegennet ter plaatse weer flink verlegd. Dat meldt Wijkraad leidsche Rijn in een bericht op de website. Vooral het verkeer uit Terwijde en Vleuten wordt de komende tijd omgeleid. Pas eind 2016 zou het wegennet voltooid moeten zijn en kan het verkeer uit Vleuten rechtdoor rijden naar de ‘gele brug’ over de A2.

De komende tijd wordt in verband met het bouwrijp maken van het terrein voor Leidsche Rijn Centrum het wegennet ter plaatse weer flink verlegd. Dat meldt Wijkraad leidsche Rijn in een bericht op de website. Vooral het verkeer uit Terwijde en Vleuten wordt de komende tijd omgeleid. Pas eind 2016 zou het wegennet voltooid moeten zijn en kan het verkeer uit Vleuten rechtdoor rijden naar de ‘gele brug’ over de A2.

De Stroomrugbaan, Huis te Vleutenbaan en de Vleutensebaan vormen samen de Noordelijke Stadsas. Deze weg ligt parallel aan het spoor en is al helemaal aangelegd, op het gedeelte in het toekomstige Leidsche Rijn Centrum na. Naar verwachting is dit laatste deel van de noordelijke stadsas gereed in 2016. Het verkeer uit Terwijde en Vleuten wordt binnenkort via de Grauwaart Singel geleid.

De Landschapsbaan, Burg. Middelweerdbaan, Langerakbaan en Hogeweidebaan vormen samen de Zuidelijke Stadsas. Deze weg verbindt het zuidelijk deel van Leidsche Rijn met knooppunt Hooggelegen en is helemaal aangelegd. Een klein gedeelte van de Hogeweidebaan kent nog een tijdelijke vormgeving en zal in 2013 definitief ingericht worden.

Parallel aan de A2 en deels op het dak van de A2 landtunnel, tussen de aansluiting bij Lage Weide en het knooppunt Hooggelegen, wordt de Stadsbaan aangelegd. De komende jaren worden nog de volgende twee tracés van de stadsbaan gerealiseerd: Het tracé tussen het spoor en Laurierweg, direct ten westen van de verlegde A2. Dit deel van de Stadsbaan loopt door het toekomstige Leidsche Rijn Centrum. Door overbouwing van de Stadsbaan op dit gedeelte ontstaat een tunnel. Gereed naar verwachting in 2015. Het tracé tussen de Laurierweg en de Hogeweidebaan. Dit deel van de Stadsbaan komt bovenop het dak van de A2 landtunnel te liggen. Gereed naar verwachting in 2015.

Naar verwachting zijn in 2016 de belangrijkste gemeentelijke infra-projecten binnen Leidsche Rijn afgerond. De nieuwe infrastructuur zorgt voor een betere ontsluiting van en naar de rijkswegen A2 en A12 en de bestaande stad.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).