Werkzaamheden aan Utrechtse Catharijnesingel vervroegd afgerond Werkzaamheden aan Utrechtse Catharijnesingel vervroegd afgerond

Werkzaamheden aan Utrechtse Catharijnesingel vervroegd afgerond

Werkzaamheden aan Utrechtse Catharijnesingel vervroegd afgerond
Foto: CU2030
De werkzaamheden aan de Utrechtse Catharijnesingel zijn vrijdag afgerond. De weg is weer open voor autoverkeer en dat is eerder dan gepland.

De werkzaamheden aan de Utrechtse Catharijnesingel zijn vrijdag afgerond. De weg is weer open voor autoverkeer en dat is eerder dan gepland.

Het werk aan de Catharijnesingel werd in februari nog uitgesteld vanwege het winterse weer, omdat door de kou niet in de grond gewerkt mocht en kon worden. Op 17 februari begon het vervangen van het asfalt alsnog.

Op de plek van het asfalt liggen nu klinkers. Ook aan de voet- en fietspaden is gewerkt, die hebben nieuw asfalt gekregen. De werkzaamheden zouden zes weken duren, maar het werk is dus wat eerder afgerond. Automobilisten kunnen nu weer rechtstreeks van het Ledig Erf naar de Amsterdamsestraatweg rijden.

 

Gekoppelde berichten

12 Reacties

Reageren
  1. Natte Otter

    Kunnen we inmiddels inzetten op wanneer en er een correctie nodig is, ik denk aan bijvoorbeeld verzakte klinkers door zware vrachtwagens voor HC? Ik zeg 18 maanden.

  2. Zonnewende

    Héérlijk! Wat is het er toch mooi op geworden…
    De ambities zijn weer goed waargemaakt.
    😉

    Uit Masterpan Sationsgebied Samenvatting (blz 5):

    https://www.cu2030.nl/images/2014-04/samenvatting-masterplan_1.pdf

    “Veilig en leefbaar
    Utrechters voelen zich nu niet altijd veilig in het Stationsgebied. Duistere hoekjes en sfeerloze straten tussen het station en de oude stad geven passanten een onveilig gevoel. Bovendien is er ook daadwerkelijk sprake van overlast en criminaliteit in het gebied.
    Daarnaast zijn er slechte overgangen tussen verschillende gebieden, zodat soms onduidelijk is waar je bent en hoe je op je bestemming moet komen. Met het project ‘Aanpak Stationsgebied’ wordt het gebied onder andere overzichtelijk en levendig gemaakt.”

    Goed gelukt, dat veiliger maken van de ‘duistere hoekjes en sfeerloze straten tussen het station en de oude stad’
    😉

    Op blz.19 staat de nieuwe stadsplattegrond getekend:

    “Nieuwe stadsplattegrond
    De nieuwe stadsplattegrond geeft een totaalbeeld van hoe het Stationsgebied er rond het jaar 2020 uit zou kunnen zien. De visie, het raster en de maatregelen in de publieke ruimte zijn hierop terug te vinden. De bouw- volumes komen overeen met het beoogde programma. Ze zijn een suggestie; binnen het raster kunnen architec- ten nog tot andere ontwerpen komen.”

    Op de plattegrond is de nieuwe traverse ook ingetekend:
    Één bruggetje t.h.v. het huidige restaurant Danel. En een hoofdtraverse t.h.v. De ingang van de (oude) parkeergarage Rijnkade. Nu Jumbo City. Zeg 20 meter breed.

    Niet helemaal gelukt 😉
    Het is nu één giga brede traverse van 250m over de hele lengte tussen dat bruggetje en de traverse uit het plan.

    Kijk voor de grap even naar de Impressie Catharijnesingel op blz 20.

    Jammer hoor.

  3. Rob H.

    @natte otter: zo hoog is het daar niet. Kunnen/mogen daar wel zware vrachtwagens komen?

  4. homie

    @natte otter
    Hier op zuid ledig erf nu klaar. Twijnstraat na id 18 maanden rammelende en scheef liggende klinkers. Totaal geen nazorg dwz er vind naveging met brekerzand plaats.

  5. Zonnewende

    Oh, correctie:
    Huidige traverse is korter dan ik schreef.
    Hij begint pas na de Jumbo City. En is dus zeker geen 250m. Excuus!

    Maar feit blijft dat de twee oude traverses van HC een opener gezicht en veiliger gevoel gaven dan die ene lange van nu.

  6. Ton

    @ Natte Otter,
    U verkijkt zich op hoe ‘nieuws’ werkt:
    Als er 100 projecten worden uitgevoerd en er gaat bij één project iets op één detail iets mis dan is dat ene detail het enige dat het nieuws haalt.

  7. Wim

    @ homie

    Klopt. Klinkers rammelen kapot. Op een melding krijg je de reactie dat het in het reguliere onderhoud meegenomen wordt. Quod non.
    Hetzelfde geldt voor de nieuwe bestrating op de Mariaplaats.
    Doodzonde allemaal.

  8. Mario

    @Rob H.

    Het lijkt inderdaad laag, maar geschikt voor verkeer tot 4 meter hoog wat ook de maximale hoogte van vrachtwagens/dubbeldekkerbussen is die zonder een ontheffing rijden.

  9. Adriaan

    Wie denkt dat de weg overal verzakt kan ik ‘gerust stellen’. In het midden zal hij omhoog komen. Daar staan heel snel groeiende bomen geplant. Volgens mijn waarnemingen, zonder wortelbegrenzer. Oftewel de wortels groeien binnen 5 jaar vlak onder de bestrating en drukken de straatstenen omhoog. Platanen worden groot, kijk eens in het grasveld achter HGB3.

    Een wortelbegrenzer is in wezen een 3 mm dik stuk HDPE wat tussen maaiveld en zeg -0,75-100cm zit en de wortels dwingt om bij het scherm naar beneden te groeien. Met dergelijke schermen en dan een paar meter lang kun je bij diep grondwater ook bodemverontreinigingen saneren…. Maar dat ter zijde…..

  10. Katja

    Nu nog het stukje voorbij de tunnel en Smeebrug, want dat is nog een hobbelbaan.

  11. Erwin

    Er zou toch een knip voor het autoverkeer komen aan de catherijnesingel? Wanneer komt ie?

  12. Willem

    @ Erwin

    Na de afgang van GL bij de laatste verkiezingen mag ik hopen dat dit onzalige idee onder een dikke laag stof verdwijnt.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).