Wilhelminalaan in Vleuten moet veiliger en wordt heringericht | De Utrechtse Internet Courant Wilhelminalaan in Vleuten moet veiliger en wordt heringericht | De Utrechtse Internet Courant

Wilhelminalaan in Vleuten moet veiliger en wordt heringericht

Wilhelminalaan in Vleuten moet veiliger en wordt heringericht
Beeld: Google Maps
De Wilhelminalaan in Vleuten wordt heringericht om de verkeersveiligheid te verbeteren. Aan beide zijden komt een voetpad, er worden bomen geplant en de maximumsnelheid wordt verlaagd naar 30 km/u.

De Wilhelminalaan in Vleuten wordt heringericht om de verkeersveiligheid te verbeteren. Aan beide zijden komt een voetpad, er worden bomen geplant en de maximumsnelheid wordt verlaagd naar 30 km/u.

Het vrijliggende fietspad blijft. Dat staat in het nieuwe ontwerp van de weg. De werkzaamheden starten begin 2019.

De straat was bewoners en gemeente al langer een doorn in het oog. Het was onveilig door autoverkeer dat te hard reed en er was bovendien geen voetpad.

3 Reacties

Reageren
  1. Josja

    Dapper gaat de gemeente door op de verkeerde weg. In het masterplan voor Leidsche Rijn zaten maatregelen om sluipverkeer te beperken. Auto’s moeten soms omrijden maar dan wel over nieuwe, aan autoverkeer aangepaste wegen. In dat plan stond bij De Meern en bij Vleuten een viaduct over de Wilhelminaweg / Europalaan. “Sluipen”van De Meern naar Vleuten en naar de A2 moest dan via Vleuterweide. Na bewonersprotesten is het viaduct bij De Meern geschrapt. De Wilhelminalaan zou, volgens wethouder Lenting, toch verkeersluw blijven. Nu wordt er al jaren gesukkeld met dit stuk. Er is veel sluipverkeer dat de kortste route naar de A2 kiest. De Wilhelminalaan is te druk, de fietsoversteken zijn onprettig in de spits. In Vleuten-dorp (Bottensteinlaan e.o.) persen de auto’s zich door de smalle straten zonder fietspaden op een drukke schoolroute. Er is de laatste jaren al veel geprobeerd op de Wilhelminalaan maar als de kraan van het sluipverkeer open blijft staan, kan de gemeente nog heel lang dweilen.

  2. Joost

    Er moet gewoon een weg langs het spoor komen, vanaf de bloemist/pizzeria naar de rotonde bij het lint.

  3. Hans

    Snelheid is niet het probleem, maar het ontbreken van voorrang voor fietsers bij het oversteken. Dit wordt nu opgelost.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).