Winkeliersverenigingen Leidsche Rijn dreigen met gang naar rechter om mega Jumbo | De Utrechtse Internet Courant Winkeliersverenigingen Leidsche Rijn dreigen met gang naar rechter om mega Jumbo | De Utrechtse Internet Courant

Winkeliersverenigingen Leidsche Rijn dreigen met gang naar rechter om mega Jumbo

Winkeliersverenigingen Leidsche Rijn dreigen met gang naar rechter om mega Jumbo
De winkeliersverenigingen in Leidsche Rijn zullen naar de rechter stappen als de mega Jumbo in het nieuwe centrum van Leidsche Rijn er komt. De verenigingen van Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern vrezen de komst van de foodmarkt en dreigen met een kort geding. De winkeliers willen voor 1 september duidelijkheid van de gemeente Utrecht.

De winkeliersverenigingen in Leidsche Rijn zullen naar de rechter stappen als de mega Jumbo in het nieuwe centrum van Leidsche Rijn er komt. De verenigingen van Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern vrezen de komst van de foodmarkt en dreigen met een kort geding. De winkeliers willen voor 1 september duidelijkheid van de gemeente Utrecht.

Lokale winkeliersverenigingen zijn boos over het plan om de plek van de, oorspronkelijk geplande, V&D in Leidsche Rijn Centrum te laten in nemen door de supermarktketen. De Jumbo wil daar een foodmarkt openen van 6000 vierkante meter. Dat zou de doodsteek betekenen voor de huidige middenstand volgens de ondernemers.

De winkeliers hebben via advocatenkantoor AKD een brief gestuurd naar de gemeente. Die heeft tot 1 september om te reageren. Daarna willen de winkeliers opnieuw om tafel met de gemeente.

Gekoppelde berichten

12 Reacties

Reageren
  1. RobvD

    Kijk, kortzichtige kruideniertjes, dat is nu dat vrije ondernemerschap waar jullie altijd mee schermen. Een koekje van eigen deeg en uit eigen trommeltje.

  2. Ondernemer

    Wat een onzin van deze winkeliers. Leidsche Rijn is een stadsdeel zo groot als Leeuwarden met relatief heel weinig winkels per inwoner. De winkeliers zouden eens wat meer echt ondernemerschap moeten tonen en hun “13-in-een-dozijn” franchise concepties overboord gooien. Gewoon een creatief concept neerzetten en de klanten komen vanzelf.

  3. Ronald

    Ik zou als winkelier gewoon lekker in de buurt gaan zitten van deze publiekstrekker en meeliften op het succes.

  4. Mark

    Tja, dat is nu vrije marktwerking! Volgens mij is de Foodmarkt juist een ongelooflijke kans meer shoppers naar Leidsche Rijn te trekken. Jammer dat de lokale ondernemers de kans niet benutten en hier op meeliften maar op deze manier de gezapigheid in de Nederlandse retail in stand houden!

  5. Dirk

    The horror. Er zou toch eens concurrentie kunnen komen waardoor consumenten kunnen kiezen en die winkeliers hun producten- en dienstenaanbod eens zouden moeten herzien.

  6. Y

    jumbo xl moet gewoon komen.

  7. Frank

    Er moet een vrije markt zijn! Jaaaa, voor mij natuurlijk. Niet voor mijn concurrent uiteraard. Een vrije markt is leuk, maar het moet niet te vrij zijn.

  8. Newsfinder

    Jumbo en AH zijn rotbedrijven die infeiten rotzooi verkopen vol Enummers, maarja blijkbaar keurt de EU dat allemaal goed en krijgen mensen later de ergste aandoeningen, maar dat zou de EU een rotzorg zijn, als de economie maar groeit, want dat gaat voor gezondheid.

  9. Geenstijl@Utrecht.

    Het is natuurlijk een keuze waar je jou boodschappen haalt, maar is er niet genoeg supermarkt in LeidscheRijn, natuurlijk is er vrijheid blijheid wat betreft ondernemen, maar moet dit ten koste gaan van winkels en banen.
    Deze Jumbo gaat natuurlijk jongeren inzetten om goedkoop te draaien, dit zie je overal bij dit soort mega bedrijven, leuk voor jongeren, maar slecht voor ouderen die dan te duur zijn.
    Ik denk dat het huidige aanbood meer dan genoeg is, of we moeten leegstand willen op winkelcentra zoals The Wall.

  10. Jeroen

    De markt is gunstig voor winkeliers met vernieuwende en kwalitatief hoogwaardige producten en concepten. De winkeliersverenigingen moeten zich maar eens beseffen dat ze iets onderscheidends moeten bieden en niet alleen proberen te concurreren op prijs met een Jumbo. Dat verliezen ze namelijk. Denken dat mensen vanzelf wel naar de winkel komt ipv dat je actief moet werven, ook op social media, is achterhaald en dat als men dat niet beseft zal men het verliezen. Wellicht dat jonge enthousiaste ondernemers met een plan dan de plek zullen innemen die deze ouwe zure detaillisten achter laten.

  11. Geenstijl@Utrecht.

    @Jeroen, Jumbo poep aan je schoen.

  12. Tim

    Ik vind dit geklaag ook grote onzin. lift mee met het succes en ga er in de buurt zitten. AH er is nog plek zat in de Wall. Mooie move!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).