Woensdag opnieuw geen treinen tussen Utrecht en Arnhem vanwege personeelstekort ProRail Woensdag opnieuw geen treinen tussen Utrecht en Arnhem vanwege personeelstekort ProRail

Woensdag opnieuw geen treinen tussen Utrecht en Arnhem vanwege personeelstekort ProRail

Woensdag opnieuw geen treinen tussen Utrecht en Arnhem vanwege personeelstekort ProRail
Archieffoto Utrecht Centraal
Vanwege personeelstekorten bij ProRail rijden er woensdag opnieuw geen treinen tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Rhenen. De uitval duurt van 7.00 tot 15.00 uur. Dinsdagochtend konden op het traject ook al geen treinen rijden.

Vanwege personeelstekorten bij ProRail rijden er woensdag opnieuw geen treinen tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Rhenen. De uitval duurt van 7.00 tot 15.00 uur. Dinsdagochtend konden op het traject ook al geen treinen rijden.

“We betreuren dat we opnieuw hebben moeten besluiten om treinen uit te laten vallen, maar kunnen ook niet garanderen dat het niet meer gebeurt”, zegt ProRail. “Helaas weten wij vaak pas laat dat we een dienst niet kunnen vullen. Bijvoorbeeld doordat een verkeersleider opeens ziek is geworden. Hierdoor kunnen we pas laat vervoerders en reizigers informeren. En dat betreuren wij. Ons advies aan reizigers is om de reisinformatie van de vervoerders goed in de gaten te houden.”

ProRail kampt met een personeelstekort bij de verkeersleiding, waardoor het bedrijf voor de tweede keer deze week heeft moeten besluiten om geen treinen te laten rijden tussen Utrecht en Arnhem. Volgens ProRail zijn er zo’n 750 verkeersleiders nodig om de treinen veilig te laten rijden. Momenteel zijn er zestig vacatures.

Het tekort leidt er volgens ProRail toe dat verkeersleiders regelmatig vrije dagen moeten inleveren of extra diensten draaien. Ook heeft het bedrijf oud-verkeersleiders en recent gepensioneerden gevraagd of ze willen bijspringen op hun oude plek als dat nodig is.

7 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Waar zouden we zijn zonder de trein? Nou, gewoon, thuis. Prima want na vanavond is thuiswerken toch de norm. Dus er kunnen stukken minder treinen gaan rijden. Goed voor het milieu ook. Mensen gaan maar fietsen.

  2. Bakfiets

    Betrouwbaar alternatief voor de auto!

  3. Inez

    Het is heel dubbel. De overheid wil minder mensen in de trein, de NS wil juist meer mensen in de trein. Het is een belangenconflict. Ik vind dit verwarrend.

  4. Mark

    @JdV. Niet iedereen kan thuiswerken 😉 Gelukkig is er nog de auto voor als je buiten fietsafstand van je werk woont (zoals nogal wat mensen).

  5. Ton

    @ Inez
    Klopt, maar de werkelijkheid is meestal verwarrend en zelden eenduidig.

  6. Kipzonderkop

    Vroeger zou dit nooit gebeurt zijn,maar ja vroeger was alles beter in Nederland geregeld …..

  7. Fred

    Pech voor de mensen uit Arnhem die daardoor niet naar ons kunnen komen!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).