De Zuilense Ring (N230), tussen de A2 en het Ghandiplein, wordt zondag 10 augustus van 06.00 uur tot middernacht in beide richtingen afgesloten. De provincie Utrecht gebruikt deze dag om een belangrijke voorbereidingsstap uit te voeren voor de tweede fase van het groot onderhoud aan de weg, dat maandag begint.
Komende zondag wordt de rijstrookafscheiding naar de andere kant van de weg verplaatst, ter voorbereiding op de volgende fase van de werkzaamheden. Daarom gaat de weg die dag helemaal dicht. Hulpdiensten kunnen bij noodgevallen wel het werkgebied bereiken.
Omleidingen
Doorgaand verkeer tussen de A2 en het Gandhiplein wordt zondag omgeleid over de A2, de A12 en de A27. Verkeer van en naar Maarssen wordt omgeleid via de afrit Leidsche Rijn (A2), de Plutoniumweg en de Atoomweg. Maarssen-Dorp is bereikbaar via de Burgemeester Norbruislaan (N404) en de Franciscusdreef.
Groot onderhoud deze zomer
De Zuilense Ring (N230) in Utrecht krijgt deze zomer groot onderhoud. Tussen 18 juli en 1 september werkt de provincie Utrecht aan het vernieuwen van het asfalt, de verlichting, bruggen, viaducten, vangrails, afwatering en bermen. Vanwege deze grootschalige werkzaamheden zijn verschillende delen van de weg gedurende de zomerperiode afgesloten. Zodra het werk is afgerond, wordt de maximumsnelheid op de N230 verlaagd van 100 naar 80 kilometer per uur. Automobilisten moeten de hele zomer rekening houden met extra reistijd.
Start fase 2
Fase 1 liep van 18 juli tot 11 augustus en zit er na dit weekend dus op. In deze periode was het deel van de A2 richting het Gandhiplein dicht. In de tweede fase, die vanaf maandag begint, is de Zuilense Ring tot en met 1 september in de andere richting dicht. Meer informatie over de tweede fase en de omleidingsroutes is te vinden via de website van de provincie Utrecht.
5 Reacties
ReagerenZe weten ook niet wat ze willen hè.. van 100 naar 80 naar 100, eventueel als snelweg inrichten voor een betere ring verbinding en dan toch weer naar 80.
@ Ronald
Tis dat Lotje met de staart tussen de benen is vertrokken. Anders zaten we ook daar inmiddels met een fietsstraat opgezadeld.
100 km is niet aanvaardbaar. Gewoon 80 op het grootste gedeelte. Geluid schermen overal.
Snelweg met opritten. Tenminste 1 kruizing opheffen, de andere ongelijkvloers maken.
@austin dat is iets wat veel mensen in Utrecht al lang graag willen, van de NRU een volwaardig stuk ringweg maken. Echter wil de minister van Verkeer en Waterstaat tegen alle adviezen, tegen haar eigen ambtenaren en tegen alle instituten en ingenieurs in, per sé de A27 verbreden. Als je daar 80 gaat rijden kan je voor een paar miljoen in enkele maanden de bak herindelen, en krijg je 53 seconden tijdwinst. Voor nog eens 2,5 miljard euro extra krijg je 6 seconden tijdwinst extra; oké dat is pas na minimaal 10 jaar bouw-ellende. Dát is waarom er geen geld is voor de NRU, maar ook waarom er geen geld is om Rijnenburg bereikbaar te maken voor mensen, zodat daar 45.000 woningen gebouwd kunnen. Hopelijk krijgen we in oktober een minister die geen lid is van de vroem-vroem-partij, zodat gekozen kan worden voor 45.000 woningen en de NRU ipv voor een aantoonbaar zinloze paradepaardje.
@ Ron
Helemaal mis. Utrecht krijgt geen geld voor de NRU omdat de A27 tegengehouden wordt. Dát is het verhaal.