De nieuwe DUIC krant is weer uit: deze verhalen staan er allemaal in | De Utrechtse Internet Courant De nieuwe DUIC krant is weer uit: deze verhalen staan er allemaal in | De Utrechtse Internet Courant

De nieuwe DUIC krant is weer uit: deze verhalen staan er allemaal in

De nieuwe DUIC krant is weer uit: deze verhalen staan er allemaal in
De 79e editie van de DUIC krant is uit en ligt verspreid door de hele stad.

De 79e editie van de DUIC krant is uit en ligt verspreid door de hele stad.

In deze krant staan we stil bij de drukte op de Utrechtse fietspaden. De fiets als het belangrijkste vervoermiddel in de stad wordt door velen omarmd, maar is het niet té druk aan het worden? En is een plek als de Vredenburgknoop nog wel berekend op de aanstaande explosieve groei van bewoners aan de westkant van het station?

Daarnaast is in deze editie weer een nieuw verhaal uit de rubriek Utrecht gelooft te lezen. We gaan in gesprek met Lonie Querido en rabbijn Navah-Tehila van de Liberaal Joodse Gemeenschap Utrecht.

De voormalig gereformeerde Westerkerk is bijna klaar voor een nieuw leven. Het wordt een multifunctioneel gebouw: een combinatie van een hotel en hostel, maar ook een restaurant met cultuurpodium. Eind juni gaan de kerkdeuren weer open. In de nieuwe DUIC krant meer hierover.

Dit en nog veel meer is in de 78e editie te lezen. Deze krant, vol met verhalen over de stad, is door de gehele regio gratis af te halen. Kijk op dit handige kaartje waar dit bij jou in de buurt kan.

2 Reacties

Reageren
  1. René

    Het probleem lijkt mij duidelijk. De fietspaden zijn veel te smal en doen geen recht aan de aantallen mensen die daar met de fiets over heen moeten. Ondertussen is het grootste deel van wat ik maar even als ‘de weg’ aanduid in gebruik bij auto (de parkeerplekken nog even niet meegerekend). Omdat het voor mensen die echt met de auto in het centrum van Utrecht moeten zijn, wel mogelijk moet blijven om met hun auto in het centrum van Utrecht te komen, lijkt er daardoor maar één oplossing te zijn: zogeheten fietsstraten in de gehele binnenstad, gecombineerd met een maximum snelheid van 30 km per uur.

  2. Hans

    De vervoersmiddelen in de stad worden steeds diverser. Naast het oude rijtje auto brommer fiets enz. rijden er nu steeds meer ebikes, snorscooters, bezorgbakfietsen, pedelecs, kinderbakfietsen en noem maar op. Waar die moeten rijden is vaak onduidelijk. Het smalle fietspad wordt steeds meer een vergaarbak van heel diverse verkeersdeelnemers. Een rigoreuze keuze voor één ongescheiden 30-km-max weg kan op veel wegen de capaciteit drastisch vergroten. Maar dan moeten auto’s en scooters zich natuurlijk wel aan 30 km/u houden en dat is voor sommigen waarschijnlijk teveel aan zelfbeheersing gevraagd…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).