Utrecht komt weer goed naar voren op een lijstje van Europese steden. Op het lijstje, gemaakt door de Amerikaanse website Epic Dash, staan de 15 meest onderschatte steden van Europa en prijkt Utrecht op nummer 1. “De stad heeft een groot historisch karakter, een winkelgebied, musea en prachtige straten waardoor de stad indruk zal maken op elke leeftijdsgroep.”
Naast alle toeristische hoogtepunten in Europa geeft Epic Dash het advies om vooral van de gebaande paden af te wijken, je horizon te verbreden en steden zoals Utrecht te bezoeken. Het volledige lijstje onderschatte Europese steden:
- Utrecht, Netherlands
- Edinburgh, United Kingdom
- Siena, Italy
- Marseille, France
- Maribor, Slovenia
- Bibury, England
- Palmanova, Italy
- Ronda, Spain
- Tallinn, Estonia
- Muhu Island, Estonia
- Lodz, Poland
- East Anglia, United Kingdom
- Formentera, Spain
- Lewis Island, Scotland
- Turku, Finland
Epic Dash over Utrecht: While Amsterdam is still the choice city for individuals looking to visit the Netherlands, visitors to the country may want to consider Utrecht City, Netherlands. Built along a canal, Utrecht has a high student population to keep the city young while also undergoing a series of growth. Despite this, the city is still with great historical character, a shopping centre, museums, and cobbled streets that make it impressionable to any age group.
6 Reacties
ReagerenHoop dat we niet overspoeld gaan worden met toeristen. Kijk wat het met Amsterdam heeft gedaan…
Siena op 3! Onder welke steen heeft Epic Dash de afgelopen 300 jaar geleefd? Die stad puilt uit van de toeristen en staat in alle boekjes als een van de hoogtepunten van Italië.
Hoezo, Marseille op de vierde plaats van onderschatte steden?
Epic Fail!
Klopt nix van, vreselijke stad, je kan nergens met de auto komen en er zijn veel te veel fietsen. Ondanks dat de hoeren inmiddels uitgewipt zijn, zijn er nog wel coffeeshops waar drugs verkocht worden en veel bars.
Ga maar naar amsterdam, dat is veeel leuker !! :-p
Bij alle buitenlandse bezoekers die wij zakelijk/prive hebben mogen ontvangen komt Utrecht Centrum enorm positief over.
Vooral de levendige verrassende straten, mooie unieke grachten, en vele (terras) lokatie’s met wissende sferen, en last but not least het karakter van de bevolking hier.
Ondanks dat de marketing promotie van Utrecht nog steeds heel matig is, bv geen bruine borden met UNESCO object/ ed langs onze 4/5 snelwegen, en vrij beperkte omschrijvingen in buitenlandse gidsen, zal het tourisme groeien door deze positieve mond op mond reclame. De angst dat Utrecht even veel tourisme zal krijgen als Amsterdam is niet erg reëel, omdat het grote publiek altijd trekt na wat het meest bekend is. Utrecht heeft daarom juist de top mogelijkheden een echt goed geïnteresseerd niet oppervlakkig tourisme aan te trekken. Die vallen voor authenticiteit. Dit levert enerzijds veel directe banen op, maar ook indirect doordat voor ( internationale) bedrijven de internationale bekendheid/infrastructuur steeds belangrijker wordt. Utrecht heeft voor tourisme bovendien het enorme voordeel dat het zowel 30 min reistijd van Schiphol Airport ligt, als wel een perfecte uitval basis vormt voor bv een bezoek aan kleine stadjes, en uniek om ringend is door 4 verschillende Hollandse landschappen; plassen gebied, weide gebied, rivieren gebied en bos -zand gebied.
De potentie van Utrecht is al aanwezig, verder is het een kwestie nu van echt goede internationale marketing, ook door Utrechters zelf in het buitenland overigens..
Ik denk dat dit wel klopt. Het gaat altijd om Amsterdam. Sterker nog, in vergelijking met het woord Holland of Nederland is Amsterdam een stuk bekender.
Dat terwijl Utrecht werkelijk een unieke en prachtige stad is.